Skocz do zawartości

Wysokie ciśnienie pod pokrywą zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam do Was pytanie: czy normalne jest w silniku 1.4 turbo aby było tak duże ciśnienie pod pokrywą zaworów ?
Samochód ma przebieg 85.000km

Poniżej zamieszczam link do filmu na YouTube obrazujący panujące ciśnienie w skrzyni korbowej (wyjęcie bagnetu) i pod pokrywą zaworów (odkręcenie korka wlewu oleju)

 

https://youtu.be/tikx7kXznvE

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku wg mnie jest podciśnienie. Zasysa powietrze do pokrywy zaworów. Moja mokka z 1,4t też tak ma, inna z przebiegiem ok 5000 jak sprawdzałem miała to samo, dlatego śmię twierdzić. Tak ma być.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-13236
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

I jak kolego poradziłeś sobie z tym gwizdaniem po wyjęciu bagnetu ? U mnie jest to samo i wydaje mi się że jest za duże podciśnienie 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-16946
Udostępnij na innych stronach

Ja NIC nie robiłem, okazuje się , że "ten typ tak ma" -jest to spowodowane bardzo rozbudowanym (zakombinowanym) układem dolotowym w tych silnikach.

P.S.

Od tamtego czasu przejechałem już 35 tyś km i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-16952
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

 

 Napiszę tutaj bo temat podobny. Podczas wymiany oleju zauważyłem że spaliny wydostają się z pod korka oleju jak i z wyciągniętego bagnetu. Jakie mogą być tego przyczyny. Z góry dziękuje za odpowiedź. Poniżej link do filmu:

https://youtube.com/shorts/UHme9zUAwUE?feature=share

 

P.S. Dodam tylko że moc w normie żadnych innych objawów...

Silnik1.6 CDTI Astra K 2019r  

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18040
Udostępnij na innych stronach

Witam

Najpierw bardzo dziękuje za odpowiedź. Zdziwiło mnie to ponieważ  siostra żony ma ten sam silnik i tam nic nie dymi...a ma auto dwa lata starsze i z większym przebiegiem...

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18045
Udostępnij na innych stronach

A usterkę brałeś pod uwagę? Niedomknięty EGR? Nie traktuj wszystkiego "zerojedynkowo". Możesz mieć coś uszkodzone, możesz mieć inną wersję oprogramowania (kosmetyczne różnice Euro6/6c/6d na przykład). Ten sam nie znaczy taki sam. Mam na myśli DTL, DTJ, DTH, DTE, DTN, DTU - bo tyle 1,6CDTi występuje.
Jeśli silnik odpala normalnie, pracuje normalnie, zachowuje się normalnie, nie ma błędów, nic niepokojącego się nie dzieje, to nie poluj na czarownice.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18046
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności