Viszna Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Witam. Mam do Was pytanie: czy normalne jest w silniku 1.4 turbo aby było tak duże ciśnienie pod pokrywą zaworów ? Samochód ma przebieg 85.000km Poniżej zamieszczam link do filmu na YouTube obrazujący panujące ciśnienie w skrzyni korbowej (wyjęcie bagnetu) i pod pokrywą zaworów (odkręcenie korka wlewu oleju) https://youtu.be/tikx7kXznvE Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzEkCzEk Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Na filmiku wg mnie jest podciśnienie. Zasysa powietrze do pokrywy zaworów. Moja mokka z 1,4t też tak ma, inna z przebiegiem ok 5000 jak sprawdzałem miała to samo, dlatego śmię twierdzić. Tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-13236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Podciśnienie ma być. Problem pojawia się, gdy go nie ma. Świadczy to wtedy o uszkodzeniu zaworka zwrotnego w kolektorze. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-13237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior88 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 I jak kolego poradziłeś sobie z tym gwizdaniem po wyjęciu bagnetu ? U mnie jest to samo i wydaje mi się że jest za duże podciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-16946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viszna Opublikowano 5 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Ja NIC nie robiłem, okazuje się , że "ten typ tak ma" -jest to spowodowane bardzo rozbudowanym (zakombinowanym) układem dolotowym w tych silnikach. P.S. Od tamtego czasu przejechałem już 35 tyś km i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-16952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturartur24 Opublikowano 3 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2023 Witam Napiszę tutaj bo temat podobny. Podczas wymiany oleju zauważyłem że spaliny wydostają się z pod korka oleju jak i z wyciągniętego bagnetu. Jakie mogą być tego przyczyny. Z góry dziękuje za odpowiedź. Poniżej link do filmu: https://youtube.com/shorts/UHme9zUAwUE?feature=share P.S. Dodam tylko że moc w normie żadnych innych objawów... Silnik1.6 CDTI Astra K 2019r Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Przecież EGR podaje spaliny do dolotu a dolot jest połączony z odmą. PS To nie forum Astry Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturartur24 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Witam Najpierw bardzo dziękuje za odpowiedź. Zdziwiło mnie to ponieważ siostra żony ma ten sam silnik i tam nic nie dymi...a ma auto dwa lata starsze i z większym przebiegiem... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 A usterkę brałeś pod uwagę? Niedomknięty EGR? Nie traktuj wszystkiego "zerojedynkowo". Możesz mieć coś uszkodzone, możesz mieć inną wersję oprogramowania (kosmetyczne różnice Euro6/6c/6d na przykład). Ten sam nie znaczy taki sam. Mam na myśli DTL, DTJ, DTH, DTE, DTN, DTU - bo tyle 1,6CDTi występuje. Jeśli silnik odpala normalnie, pracuje normalnie, zachowuje się normalnie, nie ma błędów, nic niepokojącego się nie dzieje, to nie poluj na czarownice. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1143-wysokie-ci%C5%9Bnienie-pod-pokryw%C4%85-zawor%C3%B3w/#findComment-18046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.