Skocz do zawartości

Chłodniczka oleju 1,4 T 4x4


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie do właścicieli silnika 1,4T (2013). Czy naprawialiście lekko cieknącą chłodniczkę oleju?

W warsztacie powiedzieli mi, że to długa, trudna i droga rzecz, bo żeby wymienić lub uszczelnić trzeba kupę rzeczy wykręcić. No i koszt może być 1000 - 1500.

Olej nie cieknie, ale plamę na chłodnicy oleju widać. Ogarniał ktoś temat?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Farkas napisał:

Ogarniał ktoś temat?

Byś forum zaczytał, byś wiedział. 

 

47 minut temu, Wiesław napisał:

(oryginał GM ok 100zł)

Oj, podaj miejsce, chętnie kupię w tej cenie. Komplet w oryginale kosztuje w ASO 335zł.

 

Godzinę temu, Farkas napisał:

trudna i droga rzecz, bo żeby wymienić lub uszczelnić trzeba kupę rzeczy wykręcić

Zgadza się. Było mówione - turbina won. Przy montażu potrzebna uszczelka pod kolektor wydechowy, uszczelki pod przewody wodne turbiny, uszczelka turbina->kat. Zestaw montażowy turbosprężarki obejmujący komplet z nowymi szpilkami i nakrętkami kosztuje 260zł. I cała impreza faktycznie oscyluje w okolicy 1300-1500zł.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13479
Udostępnij na innych stronach

Dopadła mnie ta przyjemność w Astra J, z przebiegiem ok 120 tys km..... Kilka prywatnych zakładów nie chciało się podjąć pracy, więc zacząłem szukać oferty w ASO, ze względu na gwarancję na usługę, gdyby coś znowu ciekło to odstawiam i do poprawy. Oferty z ASO oscylowały od 950 do 1600 PLN. Najdroższa obejmowała nowe podkładki, śrubki, cybanty itp. Czas naprawy ok 7 godzin.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13485
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
14 godzin temu, Piotr12345 napisał:

polecam jeszcze trochę silikonu użyć

Nie polecaj. Tam nie przewidziano stosowania uszczelniacza. Mają być same uszczelki, wyczyszczone wszystko na błysk i to się sprawdza. 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-20031
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 3.07.2020 o 17:32, ArKos napisał:

Byś forum zaczytał, byś wiedział. 

 

Oj, podaj miejsce, chętnie kupię w tej cenie. Komplet w oryginale kosztuje w ASO 335zł.

 

Zgadza się. Było mówione - turbina won. Przy montażu potrzebna uszczelka pod kolektor wydechowy, uszczelki pod przewody wodne turbiny, uszczelka turbina->kat. Zestaw montażowy turbosprężarki obejmujący komplet z nowymi szpilkami i nakrętkami kosztuje 260zł. I cała impreza faktycznie oscyluje w okolicy 1300-1500zł.

 

Witam, pacjent Mokka 1.4t automat 2013r.

Jakiś czas temu u żonki w aucie pojawił się delikatny ślad płynu na tym łączniku/kolanku przy magistrali wodnej i co jakiś czas musiałem  trochę dolać płynu. Ponieważ ludziska pisali że jak się to ruszy to przeważnie trzeba mieć drugie na podmianę bo się kruszą i pękają, ale powiedzieli też żeby kupić ten zamiennik z ALU i wtedy będzie lepiej. Więc zakupiłem te cudo, podmieniłem i faktycznie wyciek w tym miejscu znikł.  ALE pojawił się w innym, sporo większy bo zbiorniczek płynu muszę dolewać co 2 dni.  Niestety nie mogę go zlokalizować, zbiorniczek płynu starczał na tydzień a teraz na dzień góra dwa.

Na magistrali i w jej okolicy (na skrzyni) nie widać jakiś wycieków, w okolicy magistrali jest jakby wilgotno ale nie że się leje, w sumie to nawet się dziwę że to nie wyschło/ nie odparowało.

Kupiłem drugą magistralę z ALU ale jeszcze jej nie wymieniłem, z tego co widziałem to wymiana nie jest skomplikowana.

Ale szukając tego wycieku wychodzi że podejrzana jest chłodniczka oleju/podstawa, mimo iż nie widać wycieku to wszystko w okolicy jest mokre (belka przód, osłony silnika, okolice silnika między blokiem a podstawą/chłodniczką. Dodatkowo przypomniałem sobie że diagnosta mówił że ktoś to kiedyś wymył ale niedokładnie i widać że jest stary wyciek (olej z kurzem, itd) między tą podstawą/chłodniczką a blokiem silnika, ale ogólnie było sucho.

I teraz jeżeli dobrze doczytałem to żeby wymienić same uszczelniacze w podstawie/chłodnicy oleju to trzeba zrobić większą rozpierduchę niż w przypadku magistarli, czyli wywalenie kata, turbiny i osprzętu.

Czy zrobić najpierw magistralę czy też wstrzymać się z bólami i zrobić to przy okazji wywalenia powyższego ??  Czy nie ma to znaczenia ??

Czy bawić się w wymianę samych uszczelnień czy też szukać całej podstawy lub chłodniczki  ??   No bo nie wiem czy sama chłodniczka nie podcieka, można to jakoś sprawdzić ??

Oprócz tego  prawdopodobnie mamy pęknięty kolektor wydechowy więc ogarnęłoby się to za jednym zamachem.

Ponieważ do roboty lubię być przygotowany żeby potem nie stanąć bo zabrakło mi uszczelki/rurki/itd... co mi będzie potrzebne z osprzętu/części ??

Rurka spływu oleju ??  Tu też już prawie mam namierzoną wersję metalową 

Robię sobie listę potrzebnych gratów i części, powoli już kupuję więc mile widziane wszystkie podpowiedzi.

 

pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-21378
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności