Gość Farkas Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Witam. Mam pytanie do właścicieli silnika 1,4T (2013). Czy naprawialiście lekko cieknącą chłodniczkę oleju? W warsztacie powiedzieli mi, że to długa, trudna i droga rzecz, bo żeby wymienić lub uszczelnić trzeba kupę rzeczy wykręcić. No i koszt może być 1000 - 1500. Olej nie cieknie, ale plamę na chłodnicy oleju widać. Ogarniał ktoś temat? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Trzeba wymienić kpl uszczelek pod chłodniczką(oryginał GM ok 100zł)Jest trochę roboty ale nie tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Godzinę temu, Farkas napisał: Ogarniał ktoś temat? Byś forum zaczytał, byś wiedział. 47 minut temu, Wiesław napisał: (oryginał GM ok 100zł) Oj, podaj miejsce, chętnie kupię w tej cenie. Komplet w oryginale kosztuje w ASO 335zł. Godzinę temu, Farkas napisał: trudna i droga rzecz, bo żeby wymienić lub uszczelnić trzeba kupę rzeczy wykręcić Zgadza się. Było mówione - turbina won. Przy montażu potrzebna uszczelka pod kolektor wydechowy, uszczelki pod przewody wodne turbiny, uszczelka turbina->kat. Zestaw montażowy turbosprężarki obejmujący komplet z nowymi szpilkami i nakrętkami kosztuje 260zł. I cała impreza faktycznie oscyluje w okolicy 1300-1500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Kpl.uszczelek ori Opel 55565385 Intercars 157,AP 141. w detalu lub po 10 $ ori GM z Korea Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Bardzo dobra cena Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Dopadła mnie ta przyjemność w Astra J, z przebiegiem ok 120 tys km..... Kilka prywatnych zakładów nie chciało się podjąć pracy, więc zacząłem szukać oferty w ASO, ze względu na gwarancję na usługę, gdyby coś znowu ciekło to odstawiam i do poprawy. Oferty z ASO oscylowały od 950 do 1600 PLN. Najdroższa obejmowała nowe podkładki, śrubki, cybanty itp. Czas naprawy ok 7 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-13485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr12345 Opublikowano 17 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2024 Nowe uszczelki, plus polecam jeszcze trochę silikonu użyć 😉 jest trochę pracy przy tym ale inaczej się nie da 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-20024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2024 14 godzin temu, Piotr12345 napisał: polecam jeszcze trochę silikonu użyć Nie polecaj. Tam nie przewidziano stosowania uszczelniacza. Mają być same uszczelki, wyczyszczone wszystko na błysk i to się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-20031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomala Opublikowano 30 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2024 W dniu 3.07.2020 o 17:32, ArKos napisał: Byś forum zaczytał, byś wiedział. Oj, podaj miejsce, chętnie kupię w tej cenie. Komplet w oryginale kosztuje w ASO 335zł. Zgadza się. Było mówione - turbina won. Przy montażu potrzebna uszczelka pod kolektor wydechowy, uszczelki pod przewody wodne turbiny, uszczelka turbina->kat. Zestaw montażowy turbosprężarki obejmujący komplet z nowymi szpilkami i nakrętkami kosztuje 260zł. I cała impreza faktycznie oscyluje w okolicy 1300-1500zł. Witam, pacjent Mokka 1.4t automat 2013r. Jakiś czas temu u żonki w aucie pojawił się delikatny ślad płynu na tym łączniku/kolanku przy magistrali wodnej i co jakiś czas musiałem trochę dolać płynu. Ponieważ ludziska pisali że jak się to ruszy to przeważnie trzeba mieć drugie na podmianę bo się kruszą i pękają, ale powiedzieli też żeby kupić ten zamiennik z ALU i wtedy będzie lepiej. Więc zakupiłem te cudo, podmieniłem i faktycznie wyciek w tym miejscu znikł. ALE pojawił się w innym, sporo większy bo zbiorniczek płynu muszę dolewać co 2 dni. Niestety nie mogę go zlokalizować, zbiorniczek płynu starczał na tydzień a teraz na dzień góra dwa. Na magistrali i w jej okolicy (na skrzyni) nie widać jakiś wycieków, w okolicy magistrali jest jakby wilgotno ale nie że się leje, w sumie to nawet się dziwę że to nie wyschło/ nie odparowało. Kupiłem drugą magistralę z ALU ale jeszcze jej nie wymieniłem, z tego co widziałem to wymiana nie jest skomplikowana. Ale szukając tego wycieku wychodzi że podejrzana jest chłodniczka oleju/podstawa, mimo iż nie widać wycieku to wszystko w okolicy jest mokre (belka przód, osłony silnika, okolice silnika między blokiem a podstawą/chłodniczką. Dodatkowo przypomniałem sobie że diagnosta mówił że ktoś to kiedyś wymył ale niedokładnie i widać że jest stary wyciek (olej z kurzem, itd) między tą podstawą/chłodniczką a blokiem silnika, ale ogólnie było sucho. I teraz jeżeli dobrze doczytałem to żeby wymienić same uszczelniacze w podstawie/chłodnicy oleju to trzeba zrobić większą rozpierduchę niż w przypadku magistarli, czyli wywalenie kata, turbiny i osprzętu. Czy zrobić najpierw magistralę czy też wstrzymać się z bólami i zrobić to przy okazji wywalenia powyższego ?? Czy nie ma to znaczenia ?? Czy bawić się w wymianę samych uszczelnień czy też szukać całej podstawy lub chłodniczki ?? No bo nie wiem czy sama chłodniczka nie podcieka, można to jakoś sprawdzić ?? Oprócz tego prawdopodobnie mamy pęknięty kolektor wydechowy więc ogarnęłoby się to za jednym zamachem. Ponieważ do roboty lubię być przygotowany żeby potem nie stanąć bo zabrakło mi uszczelki/rurki/itd... co mi będzie potrzebne z osprzętu/części ?? Rurka spływu oleju ?? Tu też już prawie mam namierzoną wersję metalową Robię sobie listę potrzebnych gratów i części, powoli już kupuję więc mile widziane wszystkie podpowiedzi. pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1205-ch%C5%82odniczka-oleju-14-t-4x4/#findComment-21378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.