Skocz do zawartości

Przerywający silnik (szarpania)


Gość góral

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich dyskutantow.

 

Mam Opla Mokke 1.7 CDTI 130 km,autko ma 20 miesięcy 34000 km przejechane puki co było cacy ale zaczyna się coś dziać od dwuch miesięcy

 

Przy obrotach 2200-2400 średnio obciążony silnik następują 2 lub 3 szarpnięcia wyrażnie odczuwalne w kabinie.Najwyrażniej czuć to na 2 bjegu przy prędkości około 50 km na godzinę, na 3 bjegu jest to mniej zauważalne czsami sporadycznie dzieje się tak przy ruszaniuna 1 bjegu, od 4 do 6 jest OK .Jadąc drlikatnie lub agresywnie poszarpywania zanikają (po prostu jch nie ma słychać i czuć) nie ma znaczenia czy zimny silnik czy rozgrzany.Naj ciekawsze jest że to zjawisko nieras zanika i nie ma tego wcale przez jakieś 100-200 km a potem się znowu pojawja.Zminiłem jakiś czas temu stację z Orlena na BP nic nie pomogło dalej to samo.

 

Samochud ma do listopada gwarancję, w serwiśie bylem 3 razy,teras jestę umówjony na początek sierpnia (sezon urlopowy tlumaczą) żadnych błęduw na komputeże nia ma i nie było.Kierownik serwisu jeżdząc osobiście też stwierdził że szarpje ale co zrobić co wymienić jak zaradzić nie bardzo chyba wje.W czasie drugiej wizyty w serwiśie wymjenili filtr paliwa wcisneli mi płyn do plukania systemu paliwowego za 140 zł kazali wlać do paliwa i wyjeżdić 2 zdjorniki paliwa,wyjeżdzilem 4 i nic dalej to samo.

Podejżenie na zacinający się jeden z wtrysków lub zawór EGRu (błedów nie ma) opinia kier. serwisu.A może to zupełnie coś innego ?

Drążąc temat po zaufanych miejscowych mechanikach (po przejażdzce )pada podejżenie na napęd 4/4

 

CO O TYCH OBJAWACH SĄDZCIE ???

Czy może ktoś mial podobne problemy lub doświadczenia ?

Jak grać z serwisem by nie przepadła gwarancja (zostało 4 mieś) według mnie grają na zwlokę nigdy nie miełem z serwisami do czynienia, oprucz

normalnych terminowych przeglądów.

 

Bardzo proszę pomużcie co z tym badziewjem zrobić by śię cieszyć z jazdy a nie ciągle nasłuchwać czy puknie czy przerwje czy szarpnie.

 

POZDRAWIAM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając tragiczną ortografię utrudniającą skuteczne czytanie...

Może wtrysk. Może napęd 4x4. Dowiedzieć się co to jest to podłączenie MDI i jazda. Musi wychwycić. Jeśli nie wychwyci anomalii w pracy silnika to do sprawdzenia układ 4x4.

Jeśli oficjalne zgłoszenie usterki ma miejsce przed upływem gwarancji to muszą naprawiać do skutku. Nawej jak gwarancja minie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając tragiczną ortografię utrudniającą skuteczne czytanie...

Może wtrysk. Może napęd 4x4. Dowiedzieć się co to jest to podłączenie MDI i jazda. Musi wychwycić. Jeśli nie wychwyci anomalii w pracy silnika to do sprawdzenia układ 4x4.

Jeśli oficjalne zgłoszenie usterki ma miejsce przed upływem gwarancji to muszą naprawiać do skutku. Nawej jak gwarancja minie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJTAM OJTAM Przepraszam wszystkich z rodziny MOCI za otografię,przeczytać i złapać sęs idzie poprostu do szkoly miałem pod górkę (GÓRAL)

ArKos rozwiń temat nie rozumię -ctóję-( Dowiedzieć się co to jest to podłączenie MDI i jazda)

Co do napędu 4na4 czy można rozpiąć samemu kturąś zwtyczek z napędu (tylko kturą bo są dwie) i pojeżdzić i samemu sprawdzić czy to to czy nie to.

Dzięki wielkie za podpowiedz z gwarancją i zaś mądrzejszy jak mówią tubylcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos dla mojej prywatnej ciekawosci czy gdyby to robił napęd 4na4 to czy jest to do wykrycia przes złącze serwisowe czy jest to usterka typowo mechaniczna ?

Zastanawiają mnie te objawwy jak już pisałem wcześniej przy prędkości około 50 km/h lub przy ruszaniu,po 50 nic nie jest wyczówalne i nic się nie dzieje.

Jeżdząc codziennnie i nasłuchując staram się wyczaić temat ale najciekawsze jest jak te objawy znikają a po jakimś czasie się pojawjają.

 

Czy ktoś inny może też zaobserwował w swojej MOCI podobne obawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Insignii nie wywalało nic. 4x4 szarpało - konkretnie tylny most - w sytuacji, gdy dynamicznie się przyspieszało z niskiego biegu.

Jeśli nic nie wykaże w parametrach pracy silnika to mechanicznie trzeba zobaczyć napęd. Skrzynia, skrzynka rozdzielcza i tylny most. Może wał napędowy lata... To musi ocenić mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko pośrednie i człe zawjesznie (poduszki)tylnego napędu + poduszki silnika buły już sprawdzane w serwisie (byłem przy tym osobiście)

Ta sama czynność była wykonana w innym warsztacie   nic nie wykryto.

 

Zgłoszenie usterki na piśmie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności