Skocz do zawartości

Spuszczanie złego paliwa z Baku


Dam8971

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem czy tutaj Ale Dzisiaj moja Kobieta zalała ropki zamiast benzyny i później muszę zabrać mokke do garażu i wyssać paliwo.. tylko nie wiem jeszcze jak. Czy do odkrecenia pompy dostanę się od wnętrza? Gdzieś pod kanapa czy coś? Czy może wezem I pompka ? Wejdzie w ogóle wąż przez wlew ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ArKos napisał:

Jedynie demontaż zbiornika - nie ma żadnej klapki a we wlewie jest coś na styl zaworka przeciwwypływowego. Chyba, że od dołu odkręcić rurę wlewową i spróbować wyssać wężykiem.

To mnie Pan żeś pocieszył 😵

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dam8971 napisał:

A ten zaworek przeciwpylowy to ta taka klapka uchylna ?

No coś na tej zasadzie. Ma to zapobiegać wypływowi paliwa ze zbiornika, jeśli samochód leży na dachu po wypadku.

 

2 godziny temu, Dam8971 napisał:

Czy układ paliwowy w 1.4t jest "dwustronny" ? W sensie czy jest powrót paliwa do baku z silnika ?

Nie. Regulator ciśnienia jest w zbiorniku w zespole pompy paliwa.

 

Możesz też spróbować zewrzeć styki przekaźnika pompy paliwa, zdjąć przewód dopływowy paliwa z listwy wtryskowej i zlać to do pojemnika. Tyle że: 

1. w zbiorniku pozostanie z 4-5 litrów, pompa nie da rady tego wyciągnąć. W sumie jak zalejesz do pełna Pb98 to silnik powinien dać sobie radę z tą pozostałością. Mam też wątpliwości, czy koszyk pompy ma otwór, przez który paliwo wpłynie do pompy. Żeby się nie okazało, że nie ma go i w zbiorniku pozostanie 15l... normalnie koszyk jest zapełniany paliwem z regulatora ciśnienia czyli nadmiarem. Ale powinno dać radę

2. pod koniec pompa będzie często latać na sucho, łapiąc powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ArKos napisał:

No coś na tej zasadzie. Ma to zapobiegać wypływowi paliwa ze zbiornika, jeśli samochód leży na dachu po wypadku.

 

Nie. Regulator ciśnienia jest w zbiorniku w zespole pompy paliwa.

 

Możesz też spróbować zewrzeć styki przekaźnika pompy paliwa, zdjąć przewód dopływowy paliwa z listwy wtryskowej i zlać to do pojemnika. Tyle że: 

1. w zbiorniku pozostanie z 4-5 litrów, pompa nie da rady tego wyciągnąć. W sumie jak zalejesz do pełna Pb98 to silnik powinien dać sobie radę z tą pozostałością. Mam też wątpliwości, czy koszyk pompy ma otwór, przez który paliwo wpłynie do pompy. Żeby się nie okazało, że nie ma go i w zbiorniku pozostanie 15l... normalnie koszyk jest zapełniany paliwem z regulatora ciśnienia czyli nadmiarem. Ale powinno dać radę

2. pod koniec pompa będzie często latać na sucho, łapiąc powietrze

 Czyli może być tak że jak wsadze wężyk to go później nie wyrwe ? :p.

 Właśnie o tym myślę żeby wyssac paliwo pompa w baku.. przedłużyć wąż pod maską i ogień..  później wlać 10 litrów czystej i znowu wylać to. Czasochłonne będzie bo pompa ma pewnie nie duża wydajność..

swoją drogą kiedyś spuszczalem w taki sposób benzyne z takiego układu i do dna wyssało.

możesz mi podpowiedzieć który to przekaźnik odpowiada za pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dam8971 napisał:

Czyli może być tak że jak wsadze wężyk to go później nie wyrwe ? 😛

Tak. Albo wyrwie się razem z kryzą czyli tym zaworkiem klapkowym.

 

Godzinę temu, Dam8971 napisał:

Czasochłonne będzie bo pompa ma pewnie nie duża wydajność.

Pompa ma ok. 140 l/h wydajności, więc w minutę powinna wypluć co najmniej 2 litry.

 

Godzinę temu, Dam8971 napisał:

który to przekaźnik odpowiada za pompę?

O ile pamiętam RLY2. Taki mniejszy od klasycznych (ok. 1,5cm x 1,5cm), wysoki, kwadratowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ArKos napisał:

Tak. Albo wyrwie się razem z kryzą czyli tym zaworkiem klapkowym.

 

Pompa ma ok. 140 l/h wydajności, więc w minutę powinna wypluć co najmniej 2 litry.

 

O ile pamiętam RLY2. Taki mniejszy od klasycznych (ok. 1,5cm x 1,5cm), wysoki, kwadratowy.

 

DZIĘKI Arek za tą pomoc. Przez wlew nie ma szans.. mam różne pompki i wężyki.. nic tam nie wchodzi. Ale  To ten przekaźnik..  Po zmostkowaniu  dwóch pinow  i włączeniu zapłonu wypompowalem 50 litrów ropy.. później wlałem 5 litrów benzyny i kilka razy zapłon włączyłem celem przelania układu. ( jest jak by powrót paliwa) i spuscilem to do momentu nie ssania pompki w baku.. później czysta Bena i Dupka... musiałem świece odkręcić i przeczyscic .. po tym zaczęła gadać i żyje.

Jeszcze jak nalalem świeżej benzyny to trzachalem samochodem na boki celem "umycia" baku i dopiero zlewałem czysta benzyne.

👌👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności