Skocz do zawartości

Ubytek płynu chlodniczego oraz dziwny piszczący odgłos


Gość lutek107

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas pracy silnika w Oplu Mocca, po przejechaniu kilku kilometrów, słychać dziwny piszczący odgłos spod maski. Wymieniony został pasek wielorowkowy na alternatorze. Nic to nie pomogło. Dodatkowo mechanik zdiagnozował ze ubywa płynu chłodniczego. Z tym że nic nie cieknie na posadzkę w garażu. Tam jest sucho. Do końca nie wiadomo czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Po odkreceniu wlewu oleju nie zauwazył charakterystycznej mazi na korku.

Coś sugerował ze może to byc uszczelka pod głowica, albo nawet pęknięta głowica. Sugerował aby obserwować jak się samochód zachowuje. Generalnie nie jest zmulony, nie da się zauważyć spadku mocy.

Samochód jest z 2013 r., przebieg ok 35 tys, 1,4 benzyna turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie widać wycieku, to płyn musi odparowywać, czyli przeciekać gdzieś w bardzo gorącym miejscu. Chłodnica, przewody turbiny (bardzo prawdopodobne) lub jesli auto ma LPG to parownik.

 

Piszczący odgłos: po zdjęciu paska osprzętu wiadomo, czy to wina osprzętu. Mechanik pizda, skoro nie sprawdził a od razu dał nowy pasek.

Piszczeć może membrana odmy w pokrywie zaworów. Zdiagnozuj sam: jeśli pisk się pojawia na biegu jałowym, to wyjmij na chwilę bagnet. Jeśli zniknie, to pokrywa do wymiany na nową - regenerację odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 7.09.2020 o 14:03, lutek107 napisał:

Podczas pracy silnika w Oplu Mocca, po przejechaniu kilku kilometrów, słychać dziwny piszczący odgłos spod maski. Wymieniony został pasek wielorowkowy na alternatorze. Nic to nie pomogło. Dodatkowo mechanik zdiagnozował ze ubywa płynu chłodniczego. Z tym że nic nie cieknie na posadzkę w garażu. Tam jest sucho. Do końca nie wiadomo czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Po odkreceniu wlewu oleju nie zauwazył charakterystycznej mazi na korku.

Coś sugerował ze może to byc uszczelka pod głowica, albo nawet pęknięta głowica. Sugerował aby obserwować jak się samochód zachowuje. Generalnie nie jest zmulony, nie da się zauważyć spadku mocy.

Samochód jest z 2013 r., przebieg ok 35 tys,

Tak dla potomnych 🙂 .U mnie, właściwie w samochodzie małżonki, przyczyną piszczenia był "nie pracujący" napinacz paska wielorowkowego. Zatarcie w miejscu wskazanym strzałką na zdjęciu.

InkedScreenshot_2021-02-09 FEBI NAPINACZ PASKA OPEL INSIGNIA A MOKKA 1 4T_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności