Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 

Czy spotkał się ktoś z czymś takim. Powrót do domu nagle.tspadek mocy redukcja a auto ledwo jedzie ...... Check engine wyświetliło.  Zatrzymałem się na parkingu sprawdziłem stanu oleju- OK 

Do domu 29 km wsiadłem i dalej powolutku do domu . Po jakimś czasie moc wrucili ale Check engine nadal świeci.  Podłączyłem w domu iCar Pro do diagnostyki :

Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki P0299

Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki Możliwe przyczyny pojawienia się usterki "-Nieszczelność układu dolotowego powietrza -Nieszczelność Intercoolera -Uszkodzony układ sterowania turbosprężarką -Uszkodzona turbosprężarka-Uszkodzony przepływomierz" Instrukcja naprawy "-Sprawdź filtr powietrza, wymień go a nastepnie czy przepływomierz nie został zanieczyszczony -Sprawdź czy układ wydechowy jest szczelny -Sprawdź czy nie są popękane węże układu dolotowego -Sprawdź czy nie są popekane węże układu -Sprawdź czy turbosprężarka nie posiada dużych śladów oleju -Sprawdź czujnik doładowania turbosprężarki Intercoolera Jeżeli powyższe instrukcje nie przyniosły skutku, do sprawdzenia pozostaje wydajnośc turbiny, być może jest nadmiernie wyeksploatowana i nie podaje odpowiedniego ciśnienia." Przyczyny pojawienia się kodu błędu "-uszkodzony czujnik doładowania turbosprężarki -zanieczyszczony filtr powietrza -uszkodzony przepływomierz -niedrożny układ dolotowy -uszkodzone węże układu -uszkodzona turbosprężarka -niesczczelny układ wydechowy" Możliwe objawy "-Zaświecenie się kontrolki silnika MIL -Brak/utrata mocy -Nadmierne dymienie z układu wydechowego -Duży pobór oleju Zasada działania podzespołu -Czujnik ciśnienia doładowania służy z pozostałymi czujnikami tzw. wtryskowymi do regulacji dawki paliwa, w połączeniu z proporcjonalną regulacją ciśnienia doładowania turbosprężarki oraz układem recyrkulacji spalin

  Proszę o jakieś porady zaznaczam że ze mnie mechanik jak ?‍♂️?‍♂️

Edytowane przez MarcinNewport
Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kleisz tematu to odstaw do mechanika. 

Albo nieszczelny zawór EVAP, albo grzybek w kolektorze ssącym wypadł albo pękła gorąca muszla turbiny (czyli kolektor wydechowy). Samemu nie wiesz jak sprawdzić więc nie ma sensu roztrząsać tematu.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-14908
Udostępnij na innych stronach

Siema 

Byłem u mechanika wykręcił czujniki doładowanie sprężarki . Przeczyścił bo był nalot jak cholera.  Założył podpioł kompa wykasował błąd ( Check engine) jak do tej pory wszystko ok . Moc wróciła, ikonki Check engine nie ma na zegarach. Zobaczym wieczorem kończę pracę mam jakieś 50km więc przegonie Mokke i się okaże na ile pomogło.  

Pozdro

 

Niestety po tygodniu jazdy praca dom -dom praca , turbina zsczela coraz glosniej gwizdac . Co ciekawe wrzucając na luz też słychać delikatne gwizdniecie.  Przy normalnej jeździe wyje jak skór...n . Coraz głośniej z tego co słyszałem w UK ciężko z regeneracjąturbiny nikt nie chce się bawić i wymieniają ale na nowe   ?‍♂️ nie znam jako jest koszt ale pewnie nie mały . Mając 2 miesiąc Mokke stwierdza że sypie się jak łópież z włosów.  Honda 7 lat użytkowania jak to się mówi w piz... i na gas i nic a tu 2015 45.000 przebiegu i padaczka z tego vo zaczynam zauważać . Chciałem dodać że kupiłem z salonu pod koniec stycznia 2021 ?‍♂️

Edytowane przez MarcinNewport
Pogorszjacy się stan Turbiny
Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-14909
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przy przebiegu 40 000 zaczęła mi gwizdać turbina powyżej 2000 obrotów, na czwórce.

Teraz przebieg 50 000 i gwiżdże coraz mocniej, na innych biegach również.

Mam Flex Care do 60 000. ASO mówi, że to gwizdanie/piszczenie jest normalną cechą zużycia podzespołu i dopóki nie ma błędu w komputerze, nic nie zrobią.

Wymiany oleju co 15 000, serwis w ASO.

Czy mam jakieś pole manewru poza czekaniem, aż turbo padnie, po gwarancji przy przebiegu np. 70 000?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-16734
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności