MarcinNewport Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 (edytowane) Witam wszystkich Czy spotkał się ktoś z czymś takim. Powrót do domu nagle.tspadek mocy redukcja a auto ledwo jedzie ...... Check engine wyświetliło. Zatrzymałem się na parkingu sprawdziłem stanu oleju- OK Do domu 29 km wsiadłem i dalej powolutku do domu . Po jakimś czasie moc wrucili ale Check engine nadal świeci. Podłączyłem w domu iCar Pro do diagnostyki : Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki P0299 Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki Możliwe przyczyny pojawienia się usterki "-Nieszczelność układu dolotowego powietrza -Nieszczelność Intercoolera -Uszkodzony układ sterowania turbosprężarką -Uszkodzona turbosprężarka-Uszkodzony przepływomierz" Instrukcja naprawy "-Sprawdź filtr powietrza, wymień go a nastepnie czy przepływomierz nie został zanieczyszczony -Sprawdź czy układ wydechowy jest szczelny -Sprawdź czy nie są popękane węże układu dolotowego -Sprawdź czy nie są popekane węże układu -Sprawdź czy turbosprężarka nie posiada dużych śladów oleju -Sprawdź czujnik doładowania turbosprężarki Intercoolera Jeżeli powyższe instrukcje nie przyniosły skutku, do sprawdzenia pozostaje wydajnośc turbiny, być może jest nadmiernie wyeksploatowana i nie podaje odpowiedniego ciśnienia." Przyczyny pojawienia się kodu błędu "-uszkodzony czujnik doładowania turbosprężarki -zanieczyszczony filtr powietrza -uszkodzony przepływomierz -niedrożny układ dolotowy -uszkodzone węże układu -uszkodzona turbosprężarka -niesczczelny układ wydechowy" Możliwe objawy "-Zaświecenie się kontrolki silnika MIL -Brak/utrata mocy -Nadmierne dymienie z układu wydechowego -Duży pobór oleju Zasada działania podzespołu -Czujnik ciśnienia doładowania służy z pozostałymi czujnikami tzw. wtryskowymi do regulacji dawki paliwa, w połączeniu z proporcjonalną regulacją ciśnienia doładowania turbosprężarki oraz układem recyrkulacji spalin❗❗❗ Proszę o jakieś porady zaznaczam że ze mnie mechanik jak ?♂️?♂️ Edytowane 14 Marca 2021 przez MarcinNewport Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Jak nie kleisz tematu to odstaw do mechanika. Albo nieszczelny zawór EVAP, albo grzybek w kolektorze ssącym wypadł albo pękła gorąca muszla turbiny (czyli kolektor wydechowy). Samemu nie wiesz jak sprawdzić więc nie ma sensu roztrząsać tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-14908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinNewport Opublikowano 15 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 (edytowane) Siema Byłem u mechanika wykręcił czujniki doładowanie sprężarki . Przeczyścił bo był nalot jak cholera. Założył podpioł kompa wykasował błąd ( Check engine) jak do tej pory wszystko ok . Moc wróciła, ikonki Check engine nie ma na zegarach. Zobaczym wieczorem kończę pracę mam jakieś 50km więc przegonie Mokke i się okaże na ile pomogło. Pozdro Niestety po tygodniu jazdy praca dom -dom praca , turbina zsczela coraz glosniej gwizdac . Co ciekawe wrzucając na luz też słychać delikatne gwizdniecie. Przy normalnej jeździe wyje jak skór...n . Coraz głośniej ❗❗❗z tego co słyszałem w UK ciężko z regeneracjąturbiny nikt nie chce się bawić i wymieniają ale na nowe ?♂️ nie znam jako jest koszt ale pewnie nie mały . Mając 2 miesiąc Mokke stwierdza że sypie się jak łópież z włosów. Honda 7 lat użytkowania jak to się mówi w piz... i na gas i nic a tu 2015 45.000 przebiegu i padaczka z tego vo zaczynam zauważać . Chciałem dodać że kupiłem z salonu pod koniec stycznia 2021 ?♂️ Edytowane 19 Marca 2021 przez MarcinNewport Pogorszjacy się stan Turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-14909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Opublikowano 12 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Przy przebiegu 40 000 zaczęła mi gwizdać turbina powyżej 2000 obrotów, na czwórce. Teraz przebieg 50 000 i gwiżdże coraz mocniej, na innych biegach również. Mam Flex Care do 60 000. ASO mówi, że to gwizdanie/piszczenie jest normalną cechą zużycia podzespołu i dopóki nie ma błędu w komputerze, nic nie zrobią. Wymiany oleju co 15 000, serwis w ASO. Czy mam jakieś pole manewru poza czekaniem, aż turbo padnie, po gwarancji przy przebiegu np. 70 000? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1632-spadek-mocy-kontrolka-check-engine-%E2%9D%97%E2%9D%93/#findComment-16734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.