Skocz do zawartości

Opel Mokka 2014r - zmiana czynnika chłodzącego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z forumowiczów zmieniał czynnik chłodzący w swoim Oplu z R1234yf na R134a?

Czy jest to wykonalne i bezpieczne dla całego układu klimatyzacji?

 

Zastanawiam się nad zmianą tego czynnika ze względów bezpieczeństwa, ale nie chciałbym uszkodzić układu.
Pod maską mam naklejkę R1234yf ale podobno można zmienić ten czynnik na R134a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor na R134A ma inne numery. Zawory LP i HP są inne czyli wymiana przewodów, ale są też redukcje dostępne. Z tego co rozmawiałem z klimiarzem jest też inny olej w układzie. Na pewno płukanie układu, pewnie zmiana kompresora i ewentualnie przewodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zabieg raczej nieopłacalny.
Wdziałem gdzieś kilka ogłoszeń z kompresorami klimatyzacji do mokki, na których była naklejka R1234yf/R134a.Zrozumiałem to tak, że kompresor obsługuje oba czynniki.
Pomyślałem że po zastosowaniu odpowiedniej redukcji na przewodach, można będzie bez przeszkód zmienić ten czynnik na ten normalny R134a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klimiarze są jak gazownicy. Gazownik zagazuje nawet kosiarkę do trawy i powie, że jest ok i będzie ok. Spece z tematu samochodowych klimatyzacji mówią w bardzo wielu przypadkach, że inna konstrukcja kompresora nie bierze się znikąd. Podobno po zastąpieniu R1234yf starym czynnikiem R134A miały miejsce przypadki zacierania się kompresorów. Skądinąd logicznym jest, że skoro inne urządzenie o innych numerach katalogowych, to i różnice są. Olej według katalogu z całą pewnością musi być inny bo sprawdziłem. Z całą pewnością również czynnik R134A uszkodzi maszynę do klimy na R1234yf bo takie przypadki były - redukcje, wprowadzenie starego czynnika, sprzedaż, a potem niespodzianka przy obsłudze klimy i maszyna za 14k do piachu. Pomijam straty w gazie, który jest koszmarnie drogi.

 

Osobiście uważam, że skoro różnice cenowe między gazem R134A a R1234yf są znikome bo mocno się wyrównały, to i nie ma sensu kombinować. Czy zapłacę 500 czy 600 raz na 2 lata to wisi mi to. Jedyna niedogodność: mniej punktów robi R1234yf i tyle.

 

PS

Znam pacjenta, który do układu klimatyzacji w starym Lanosie wprowadził Propan-Butan. Działało i chłodziło super. Pytanie tylko jak długo, z jakim skutkiem i jak bezpiecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej chodzi o bezpieczeństwo niż o kwestie finansowe.
R1234yf jest czynnikiem agresywnym dla człowieka i łatwopalnym.
Osobiście mam w du...e ochronę środowiska, jeśli przy wypadku mnie lub mojej rodzinie może stać się krzywda właśnie przez ten czynnik.
W połączeniu z wodą R1234yf podobno reaguje i staje się silnie trującą substancją.
Stąd właśnie pomysł na zmianę czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.05.2021 o 12:27, najdzik napisał:

Mnie bardziej chodzi o bezpieczeństwo niż o kwestie finansowe.
R1234yf jest czynnikiem agresywnym dla człowieka i łatwopalnym.
Osobiście mam w du...e ochronę środowiska, jeśli przy wypadku mnie lub mojej rodzinie może stać się krzywda właśnie przez ten czynnik.
W połączeniu z wodą R1234yf podobno reaguje i staje się silnie trującą substancją.
Stąd właśnie pomysł na zmianę czynnika.

Witam.Jestem właśnie po wymianie kompresora.Mechanik, który robi moje autko zamontował kompresor Lucasa .Został zmieniony olej i kontrast zgodnie ze specyfikacją kompresora oraz czynnik na R134A.Zobaczymy ile wytrzyma bo mam tylko dwa lata gwarancji.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do cen czynników. Robiłem serwis klimy w maju. Za nowy czynnik płaciłem 1 zł/g, stary jest po 0,29 zł/g. Dodatkowo usługa z nowym czynnikiem droższa o 80 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.