Wiesław Opublikowano 13 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 Jagby wirnik miał bicie to już by go szukał w rurze wydechowej,przyczyna spadku cisnienia pewnie jest inna. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1707-mokka-14t-2016-a14net-przebieg-224-tys-km-pad%C5%82a-turbina/page/2/#findComment-15409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 38 minut temu, nastin napisał: ten wirnik rozpędza się do ilu obrotów 40000 czy nawet więcej ... Taaaaa. Jasne. Bez urazy, ale braki elementarnej wiedzy wychodzą od razu i od razu je widać. Turbina kręci się w okolicach 150-200 tys obr/min a nie 40 tys... 38 minut temu, nastin napisał: jeśli ma jakiekolwiek bicie lub jest niewyważony to generuje ogromne drgania i wszystko się wtedy rozlatuje ponieważ przenosi się na resztę. To się po prostu urywa i wpada w wydech. Ośka jest na łożyskach ślizgowych i wirnik jest stabilizowany ciśnieniem oleju, więc niedrożny przewód zasilający turbiny zabije nawet nówkę raz-dwa. 38 minut temu, nastin napisał: Wtedy żeby to było i z tytanu i miało ścianki po 20 mm to i tak się rozleci po czasie Bzdura. Popatrz na inne marki. Tu jest ewidentna zmuła w projektowaniu i tyle. Żywotność turbiny ŚREDNIA to ok. 180-200kkm. @Wiesław powiedz mu... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1707-mokka-14t-2016-a14net-przebieg-224-tys-km-pad%C5%82a-turbina/page/2/#findComment-15410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nastin Opublikowano 14 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2021 Spoko ja nie czuje się urażony a z chęcią na tematy techniczne popiszę. Tylko wiem z doświadczenia że jak cos się kręci z takimi obrotami a ma bicie zazwyczaj przez złe wywarzenie to przenosi takie mikro drgania że reszta się rozlatuje zawsze w najcieńszym miejscu a temperatura wiadomo robi swoje. Druga sprawa ponoć ten przewód zasilający w olej turbinę się zapycha i to jest dość częsta przypadłość, ponoć tak słyszałem że najlepiej go wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1707-mokka-14t-2016-a14net-przebieg-224-tys-km-pad%C5%82a-turbina/page/2/#findComment-15413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2021 13 godzin temu, nastin napisał: Tylko wiem z doświadczenia że jak cos się kręci z takimi obrotami a ma bicie zazwyczaj przez złe wywarzenie to przenosi takie mikro drgania że reszta się rozlatuje zawsze w najcieńszym miejscu a temperatura wiadomo robi swoje. WywaŻenie. Kręcenie się z takimi obrotami jest możliwe i normalne, bo każdy CHRA czyli rdzeń turbiny jest wyważany na maszynie z ogromną dokładnością. 13 godzin temu, nastin napisał: to jest dość częsta przypadłość, ponoć tak słyszałem że najlepiej go wymienić? Zawsze przed wymianą dokonuje się weryfikacji. Przypadłość nie oznacza obligatoryjnej konieczności wymiany elementu. To tak jak ze słabymi rozrządami w 1,2/1,4. Zawsze się wymienia niezależnie czy dobre czy nie? Tak samo z przewodem olejowym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1707-mokka-14t-2016-a14net-przebieg-224-tys-km-pad%C5%82a-turbina/page/2/#findComment-15419 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszka74 Opublikowano 17 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2021 W dniu 13.07.2021 o 12:34, ArKos napisał: DO AUTORA TEMATU Nie chcę być złym prorokiem, ale moim zdaniem to nie jest przyczyna błędu P0299. To pęknięcie jest minimalne. Miałem auta z kilkukrotnie większymi pęknięciami i nie generowały błędu. Sprawdzić szczelność dolotu - EVAP, intercooler, łączenia rur, sprawdzić grzybek w kolektorze ssącym bo może być zawalony nagarem, sprawdzić zawór bocznikowy w turbinie. Moim zdaniem ona powinna zapier*alać a nie być wymieniana. Dziękuję za sugestie. Jak na razie diagnostyka usterki kosztowała mnie 250+300 zł. A do sprawdzenia szczelności dolotu nie dotarliśmy, opinia diagnosty była następująca "Korekty dawki paliwa nie sugerują, żeby była nieszczelność w dolocie". Jedyne co zgodzili się sprawdzić, to rozkręcić dolot i obejrzeć turbinę. EVAP, intercooler itd... to już w ogóle nie było tematu. Jedyne co na pewno wiem, to to, że to pęknięcie jest a sam wirnik ma małe ale akceptowalne luzy, bo to sprawdzili. Mój wniosek jest taki. Ja nie mam pojęcia od jak dawna to pęknięcie jest. To wcale nie musiało stać się teraz. Teraz to w gorący dzień, pod obciążeniem, podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością pod górkę na tempomacie komputer wyrzucił błąd. Po kilku dniach błąd ustąpił i pomimo gorących dni nie powrócił (najprawdopodobniej z tego powodu, że mało jeżdżę i jest to normalna jazda miejska). Nie będę świrował, tylko jak będę mógł, to tę turbinę tak, czy inaczej zmienię... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/1707-mokka-14t-2016-a14net-przebieg-224-tys-km-pad%C5%82a-turbina/page/2/#findComment-15423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.