Skocz do zawartości

Błąd Kolektora


JakubBuickEncore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

mam taki problem. 2 lata temu kupiliśmy dla mamy Buicka Encore (Opel Mokka wersja USA) 1.4 turbo 4x4 103kW wersja 2017. Wszystko działało w porządku do momentu zamontowania instalacji LPG około rok temu. Na benzynie jeździł idealnie, natomiast na lpg przy depnięciu gazu, zaczynał się dławić i wyskakiwała kontrolka check engine, po podłączeniu do komputera, komunikat - zbyt uboga mieszanka. Jeździłem do tego gazownika niezliczoną ilość razy, coś tam regulował, ale za każdym razem po paru dniach efekt ten sam. W końcu zirytowany pojechałem do innego gazownika, żeby zrobił mi normalnie płatną diagnozę tej instalacji. Diagnoza - zamontowali zbyt słaby reduktor.

Wróciłem do gościa, który montował instalacje, oczywiście się oburzył, że tamci się nie znają itp itd. Zostawiłem auto, odebrałem i przez jakiś czas było ok, aż wyskoczył znowu check, pojechałem do mechanika - komputer wykazał błąd kolektora. Wyciekał olej z pokrywy zaworów, mechanik coś tam powiedział, że się zrobiła jakaś odma (wybaczcie, jestem laikiem, chyba się dopiero dokształcę na tym aucie ^^). Wymieniliśmy pokrywę zaworów razem z uszczelką (wszystko oryginalne, nie zamienniki), ale po tygodniu znowu ten problem, olej wycieka przez pokrywe, zasylikonowali to, auto jeździ, chociaż czuć utratę mocy, check kolektora dalej się pali. I tu moje pytania:

1. Czy jest 100% pewności, że trzeba kupić i wymienić nowy kolektor? (Koszt jest spory)

2. Czy macie jakieś pomysły co można z tym zrobić? Może to coś innego, może jakaś uszczelka tylko od kolektora, może ten reduktor, czy cokolwiek innego?

3. (Trochę nie związane z tematem) Auto jeździ max 178 km/h i dalej nie pójdzie, pewnie jakaś blokada, bo auto z USA, a to by wychodziło 110 mil/h. Jak się depnie to jest takie na oko 1,5 sekundowe opóźnienie, zanim nabierze mocy i przyśpieszy. Więc pytania:

3a. Czy wiadomo co to za blokada i jak można ją zdjąć?

3b. Czy to opóznienie ze zbieraniem się do przyspieszenia ma związek z tą blokadą, czy może ma na to wpływ, któryś z powyższych problemów, czy po prostu może te silniki tak mają?

Z góry dziękuję za odpowiedź, jak również przepraszam za długość posta, ale codziennie dostaje telefony od mamy, że coś z tym samochodem i chce w końcu jej to porządnie zrobić, bo chyba sam przez to auto szybciej osiwieje od tej kobieciny.

Pozdrawiam Serdecznie,

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JakubBuickEncore napisał:

Wymieniliśmy pokrywę zaworów razem z uszczelką (wszystko oryginalne, nie zamienniki), ale po tygodniu znowu ten problem, olej wycieka przez pokrywe

Przyczyną uszkodzenia membrany odmy w pokrywie jest najczęściej uszkodzony zawór grzybkowy kolektora ssącego. ALE. W wypadku uszkodzenia tego grzybka w kolektorze powinien sie pojawić błąd P0299 czyli niskie cisnienie doładowania.

 

Trzeba to po prostu zdiagnozować - da się zobaczyć czy grzybek jest w kolektorze i nie wypadł.

 

10 godzin temu, JakubBuickEncore napisał:

Czy jest 100% pewności, że trzeba kupić i wymienić nowy kolektor? (Koszt jest spory)

Jak wyżej - najpierw diagnoza potem wymiana. Kolektory można też regenerować, są firmy specjalizujące się w naprawie tego zaworka.

 

10 godzin temu, JakubBuickEncore napisał:

Czy macie jakieś pomysły co można z tym zrobić? Może to coś innego, może jakaś uszczelka tylko od kolektora, może ten reduktor, czy cokolwiek innego?

Diagnoza. Porządny warsztat i do roboty. Zasada działania: najpierw doprowadzamy do W PEŁNI POPRAWNEJ pracy na benzynie. Jeśli do tego etapu się dojdzie, to później każdy problem wskazuje na LPG. Tu też trzeba mądrze zdiagnozować. Przyczyn może być pierdylion - począwszy od niewłaściwie dobranych elementów instalacji (za słaba wydajność reduktora, za mało wydajne wtryski) poprzez kijowy montaż a skończywszy na niewłaściwej regulacji.

 

10 godzin temu, JakubBuickEncore napisał:

Auto jeździ max 178 km/h i dalej nie pójdzie, pewnie jakaś blokada, bo auto z USA, a to by wychodziło 110 mil/h.

Jeśli przy poprawnej pracy na benzynie tak jest, to może to kwestia blokady, Jeśli tylko na LPG to blokady nie ma. Zakładając, że na benzynie W PEŁNI POPRAWNIE PRACUJE. Ten silnik musi polecieć 200, nie ma opcji. Utrata mocy wskutek błędu P0171 czyli zbyt uboga mieszanka może mieć taki wpływ na osiągi.

 

NAJPIERW doprowadź to do sprawności na benzynie a POTEM doszukuj się blokad, ograniczeń, słabszych osiągów na LPG czy cokolwiek innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki wielkie za merytoryczną odpowiedź. Tak też zrobię, w tygodniu wstawie do odpowiedniego warsztatu i zaczniemy od diagnozy, co z tym kolektorem. Później reszta, krok po kroczku. Jeszcze raz, dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności