Skocz do zawartości

B16DTH niskie cisnienie oleju wylacz silnik


lukaslukas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  wszystkich  na forum. Mam pytanie odnosnie komunikatu... niskie cisnienie oleju, wylacz silnik.....   juz dowiedzialem sie ze ze ten silnik nieposiada uszczelki smoka, bo na pocztku to mi przyszlo do glowy...i teraz pytanie czy ktos moze przerabial temat? rozsadek podpowiada ( wymiana czujnikow, badz zapchany smok) szczerze troche juz mnie to przerasta dlatego ,moze ktos pomoze. Prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pomiar ciśnienia oleju. Jeśli ciśnienie ok, to wymiana czujnika ciśnienia oleju.

2. Jeśli ciśnienie zbyt niskie to demontaż miski. Będzie widać smoka. Będzie widać, czy są opiłki w misce. Będzie dostęp do panewek. Będzie wiadomo co się wysypało.

Mógł się zerwać łańcuch pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim! Mam problem w swoim ukochanym 1.6cdti 136km z ciśnieniem oleju. W aucie został wymieniony kompletny rozrząd ( oryginał ASO ), dodana została podkładka pod napinacz, czujnik ciśnienia oleju został wymieniony na nowy. Samochód od wymiany pokonał jakieś 180km i nagle kontrolka oleju. Komunikat o niskim ciśnieniu i przejście w tryb awaryjny. Pompa przy wymianie rozrządu była mierzona, trzyma równo ciśnienie. Po podpięciu pod komputer wyskakują błędy: 

- P0521- czujnik ciśnienia oleju , wydajność, usterka funkcji

- P0522 - czujnik ciśnienia oleju, niskie napięcie

- P06DD - elektrozawór sterowania ciśnieniem oleju silnikowego zablokowany w położeniu wyłączonym, usterka funkcji. 

 

Od 1.5 tyg ciągle z nią walczymy, podjąłem decyzję żeby wymienić pompę oleju na nową z ASO ale mechanik mówi żeby jeszcze się wstrzymać i usuwać małe rzeczy po drodze, które mogą mieć na to wpływ. Wymieniliśmy już filtr oleju z Filtrona na Boscha. 

Dodam, ze auto z 2018r, od nowości serwis w oplu, najpierw zalewany olej 5w30, później 0w20. Po moim zakupie kazałem wrócić do 5w30, nie ufam jakoś 0w20. 

 

Miał ktoś podobny przypadek i mógłby coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do demontażu blaszana miska olejowa. Zawór pompy oleju do sprawdzenia. Być może jest sprawny, a uszkodzona jest wiązka biegnąca wewnątrz dolnej miski do wtyczki w górnej misce olejowej. Lub sama instalacja od wtyki w misce. Lub sam zawór. Lub ktoś za słabo wpiął wtyczkę w zawór podczas wymiany rozrządu. Lub ktoś nie dokręcił koła zębatego pompy. Mądrze trzeba to zdiagnozować i obawiam się, że bez zrzucenia miski nic konkretnego się nie ustali i będzie gdybanie. 180km to żaden przebieg i uważam, że zawór jest sprawny, a ktoś coś spierdzielił przy pracach związanych z rozrządem.

Zrobiłem już ładnych kilka takich rozrządów, jest tu bardzo dużo czynności do zrobienia i naprawdę łatwo o wpadkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej!
Niestety powracam z tematem, trochę się to ciągnie ale zaczął się okres urlopowy itd... W aucie zostały wymienione oba czujniki oleju, zawór regulujący ciśnienie oleju w misce. Samochód trafił do elektronika, który się poddał. W poniedziałek mam odebrać auto, które nadal wpada w tryb awaryjny przez komunikat niskiego ciśnienia oleju. Komunikat pojawia się i znika, nie pali się na stałe. Macie namiary na jakiegoś magika od Opla, który podejmie się tego? Najlepiej okolice Gorzowa Wlkp, Poznania, Szczecina, Zielonej Góry lub Wrocławia. Mój mechanik rozkłada już ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wiesław właśnie zawór jest w pompie a na miskę wyprowadzona jest tylko wtyczka. Wymiana zaworu to konieczność demontażu miski dolnej (blaszana).

 

6 godzin temu, Pergo711 napisał:

Mój mechanik rozkłada już ręce...

A czy przed rozłożeniem rąk sprawdził fizycznie ciśnienie oleju za pomocą manometru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wiesław ja miałem na myśli ten:

55598156

On jest w samej pompie, na dole - widać go jak zdejmiesz dolną blaszaną miskę.

Dlatego o nim piszę, bo mieliśmy kiedyś B16DTL po nieudanej wymianie rozrządu u kowala i między innymi problemem było ciśnienie oleju.

Okazało się, że jakiś ćwok nie podłączył wtyczki do pompy...

 

Ten zawór, który Ty pokazałeś, jest moim zdaniem wpółodpowiedzialny za chłodzenie tłoków. Ale kłócił się nie będę :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności