zbiz Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Przymierzam się do wymiany oleju w Mokkce 1,6 benzyna. Poprzedni właściciel używał oleju Valvoline SYNPOWER 5w30 o czym świadczyła przywieszka w komorze silnika, bez żadnych dodatkowych oznaczeń. Zakupiłem też olej tej samej firmy i warsztacie przekazano mi że olej ten nie spełnia normy oplowskiej gdyż mój kupiony olej to VALVOLINE SYNPOWER 5w30 Fuel Economy FE a norma oplowska w gamie Valvoline dopuszcza SYNPOWER 5w30 MST C3 Dexos2. Nasuwa mi się pytanie czy to ma jakieś znaczenie, pojemniki wizualnie niczym się nie różnią, oba oleje są syntetykami , o klasie lepkości 5w30. Czy olej kupiony (ten z oznaczeniem Fuel Economy FE) może spowodować szkody w silniku czy jakieś inne usterki ? Co radzicie? oddać tej olej i kupić inny z normą Dexos 2 czy zalać silnik i jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Olej ma spełniać normę Dexos 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 "Dexos 2 to norma (wymagania) General Motors wobec oleju stosowanego do samochodów marki Opel. Dealerzy Opla oryginalny olej GM Dexos 2 kupują bezpośrednio od General Motors, nie jest ujawniany producent (dostawca) oleju dla GM." "Olej GM Dexos 2 i Mobil Super 3000 XE to różne produkty, ale nie były robione porównania produktów. Mobil badał dwa swoje produkt za zgodność z normą Dexos 2. Z testów wynika, że Mobil 1 ESP 0W40 ma wyraźną przewagę nad Mobil Super 3000 XE, a obydwa oleje przekraczają normę Dexos2." Ważne są normy API,ACEA,a certyfikaty firmowe to wymysł producentów aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbiz Opublikowano 13 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 Norma ACEA dla oleju VALVOLINE Synpower 5w30 Fuel Economy FE to :A1/B1, A5/B5. Wynika to z napisu na etykiecie. W instrukcji obsługi do Mokki jest napisane (str.225): stosowanie oleju klasy ACEA A1/B1 lub A5/B5 jest zabronione, ponieważ w dłuższej perspektywie w określonych warunkach eksploatacyjnych mogą one powodować uszkodzenie silnika. Wynika z tego, że ten olej raczej nie nadaje się do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 ACEA A3/B3 – ACEA A3/B4 - ACEA C3 - API SM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbiz Opublikowano 13 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 25 minut temu, Wiesław napisał: ACEA A3/B3 – ACEA A3/B4 - ACEA C3 - API SM To znaczy , że do tego modelu należy szukać oleju z takimi normami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 No przecież dla jaj tego nie napisał. Zamiast bawić się w literki, szukaj oleju spełniającego normę Dexos 2 lub jeśli masz więcej kasy to Dexos 1 gen.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.