Skocz do zawartości

Odpowietrzanie hamulców


keeper18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Uszkodziłem tylny przewód hamulcowy i po wymianie nie mogę poradzić sobie z odpowietrzeniem tylnych hamulców.Przednie działają normalnie płyn w zbiorniczku jest dwa centymetry poniżej minimum. Jak wygląda procedura odpowietrzania bo przy pompowaniu pedałem i i trzymaniu hamulca oraz jednoczesnym odkręcaniem odpowietrznika cały czas mam pęcherzyki powietrza w rurce. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, keeper18 napisał:

płyn w zbiorniczku jest dwa centymetry poniżej minimum.

A nie uważasz, że powinno się przed odpowietrzeniem zalać do max? Przecież z tego powodu może być:

32 minuty temu, keeper18 napisał:

cały czas mam pęcherzyki powietrza w rurce

 

Weź to zalej pod korek, poproś drugą osobę o pomoc i niech depta, a Ty luzuj odpowietrzniki.

I proponuję odpowietrzyć całość a nie tylko tył.

 

33 minuty temu, keeper18 napisał:

Jak wygląda procedura odpowietrzania

Nie rozumiem, czemu nie korzystasz z istniejącej wiedzy

https://www.google.pl/search?q=jak+odpowietrzyć+hamulce&source=hp&ei=_YzSYrmWF5uT9u8PtYyH4As&iflsig=AJiK0e8AAAAAYtKbDeqF4-Sum5V3kCB6AzZ0iNDoRL6i&ved=0ahUKEwj5iNX-k_34AhWbif0HHTXGAbwQ4dUDCAY&uact=5&oq=jak+odpowietrzyć+hamulce&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEIAEMgsIABCABBCxAxCDATIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEOhEILhCABBCxAxCDARDHARDRAzoFCC4QgAQ6DgguEIAEELEDEMcBENEDOggIABCxAxCDAToICC4QgAQQ1AI6CAguELEDEIMBOgsILhCABBCxAxCDAToOCAAQgAQQsQMQgwEQyQM6BQgAEJIDOggILhCABBCxAzoICAAQgAQQsQNQAFjHImDLJGgAcAB4AIABuQGIAY4TkgEEMTkuNZgBAKABAQ&sclient=gws-wiz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArKos napisał:

Dzięki za odpowiedz.Tak zalałem pod korek napisałem ile spadł poziom płynu po uszkodzeniu przewodu hamulcowego.Tak poprosiłem drugą osobę i cały czas "depta" na pedał i trzyma do momentu aż odkręcę odpowietrznik.Tak korzystałem z wiedzy na innych forach i niektórzy mieli problemy z takim sposobem odpowietrzania. Z przodu przepompowałem płyn i nie było problemów oraz pęcherzyków powietrza dlatego zadałem pytanie tutaj.Na innych forach oraz "szukajce" napisali mi że ciśnieniowo trzeba a mnie interesuje twoja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba ciśnieniowo moim zdaniem. Nawet jak pompa się zapowietrzyła, to na włączonym zapłonie powinna dać się odpowietrzyć.

Można ewentualnie spróbować w drugą stronę, czyli duża strzykawka i w odpowietrznik wtłoczyć płyn. Często to rozwiązanie pomaga przy wysprzęglikach, szczególnie wkurzających we francuskich badziewiach.
Taka strzykawa np. do karmienia dożylnego kosztuje w aptece 5 czy 6 zeta i ma 100ml pojemności, co powinno wystarczyć na dostarczenie płynu do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ArKos napisał:

Nie trzeba ciśnieniowo moim zdaniem. Nawet jak pompa się zapowietrzyła, to na włączonym zapłonie powinna dać się odpowietrzyć.

Można ewentualnie spróbować w drugą stronę, czyli duża strzykawka i w odpowietrznik wtłoczyć płyn. Często to rozwiązanie pomaga przy wysprzęglikach, szczególnie wkurzających we francuskich badziewiach.
Taka strzykawa np. do karmienia dożylnego kosztuje w aptece 5 czy 6 zeta i ma 100ml pojemności, co powinno wystarczyć na dostarczenie płynu do zbiorniczka wyrównawczego.

Dzięki za odpowiedz, idę sprawdzić i dam znać jak poszło teraz muszę poszukać strzykawki.

 

Po paru godzinach walki odpuszczam do jutra bo efektu brak.Brak pęcherzyków w rurce a pedał trzeba wciskać do podłogi żeby auto w ogóle zaczęło hamować.Jutro spróbuje na odpalonym silniku bo na samym  zapłonie nic to nie daje. Arkos pamiętasz może jaki jest moment dokręcania elastycznego przewodu hamulcowego z tyłu?

9 godzin temu, ArKos napisał:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2022 o 10:31, Wiesław napisał:

Dostało się powietrze do zespołu ABS i ciężko odpowietrzyć w sposób tradycyjny.Najlepiej za pomocą urządzenia do odpowietrzania i komputera .

IMG_20220717_100943900.jpg

Dzięki za info walczę dalej...

Edit:)

Poradziłem sobie:)Procedura jaka zadziałała to przepompowanie płynu od najdalszego koła - zapłon wyłączony,  prawy tył, lewy tył, prawy przód  i lewy przód.Bąble przestały lecieć dopiero po przelaniu 330ml na każde z tylnych kół.Przednie tak jak myślałem nie zapowietrzyły się ale i tak przepompowałem przez oba 0,5l płynu.Dziękuje za pomoc i ponawiam prośbę o podanie momentu dokręcania elastycznego przewodu hamulcowego do zacisku bo nie mogę znaleźć.Szkoda że w GDS2 nie ma procedury odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności