007marc Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Kochani , co powiecie na temat nowej Mokki ? Ostatnimi czasy zaczęła podobać nam się z Żoną zwłaszcza wersja GS Line , na początku troszkę nas "drażniło" że jest niższa od naszej ale już nam to "nie przeszkadza" Miał już ktoś możliwość jazdy Próbnej a może ktoś już zmienił z Forumowiczów (a nie podzielił się z nami spostrzeżeniami) ? Co powiecie na Silniki w nowych w porównaniu do naszych , w tym przypadku jeszcze nie francuskich 1,4 Turbo 140 KM , nie ukrywam ze nie znam się na tym , dla mnie to tylko czyste "cyferki" ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Praktyka wskazuje, że Puretech czyli rodzina francuskich silników, które są montowane w Oplu, nadal mają problemy z rozrządem. Nadal pasek się łuszczy, nadal zatyka smok pompy oleju i silniki się nadal zacierają. Mieliśmy na warsztacie następujące samochody: - Peugeot 3008 - 3 latek, 80kkm - wymiana rozrządu. W smoku okruchy gumy w zastraszającej ilości. - Opel Crossland - 4 latek, 110kkm, zapala się kontrolka oleju na biegu jałowym. W misie opiłki, smok zatkany gumowym granulatem z paska rozrządu. - Opel Grandland - 3 latek 90kkm, silnik zatarty na panewce korbowodowej cylindra 3. Problem dotyczy wszystkich wersji, zarówno wolnossącej, jak i obu uturbionych. Ja nie wiem, czy warto myśleć o czymś, co NA PEWNO przysporzy problemów. Prawda jest taka, że w Oplu nie ma co kupić, bo wszystko śmierdzi żabami i z Oplem nie ma absolutnie nic wspólnego. Nierealne jest, aby Puretech przejechał tyle, co 1,4T. W Astrze mojego syna A14NET ma 355.000 przebiegu i ma się super. Leci aż miło. Te popierdółki francuskie nie są w stanie dojechać do 200kkm. Jeśli chcesz nowe, to proponuję rozwiązanie, które sam wybrałem kierując się rozsądkiem. Grupa VAG. Wybrałem Skodę, konkretnie Karoq. Jest w ofercie Kamiq, która z silnikiem 1.5TSI pali w mieście <7l a jedzie jak szatan i Mokka przy niej stoi. Proponuje przemyśleć temat. Tylko broń boże DSG, bo to taka porażka jak Puretech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007marc Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Dzięki , liczyłem na Twoją Odpowiedź , konkretnie i fachowo - dla takiego Laika jak ja to się liczy i jest zrozumiałe "Ochłonęliśmy" z Zoną i opadły emocje , szkoda że Strona Skody nie działa prawidłowo ale na spokojnie jutro poszukamy i poczytamy o tych dwóch Modelach o których Piszesz ! Rozwiń Proszę tylko jeszcze "Tylko broń boże DGS " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007marc Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 ... już "doszedłem" - Automat Powiem tak , Kamiq - pooglądaliśmy i nie podoba się nam więc "opada" .. ale Karoq po Liftingu + odpowiadający nam Kolor już "przykuł" naszą Uwagę !! Podaj Proszę jaką wybrałeś wersję i ewentualnie jaką jeszcze byś polecił oczywiście pomijając Automat https://www.youtube.com/watch?v=PiGT2rrOZIY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 DSG to też skrzynia mechaniczna tylko sterowanie elektroniką ale komfort jazdy dużo lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007marc Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Arku - Karoq 1.5 TSI ACT 4x2 Style DSG z 2020 roku ? Faktycznie masz wersję z DSG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 2 godziny temu, 007marc napisał: Faktycznie masz wersję z DSG ? Nie, mam Sportline i mam manuala. Unikam DSG. To kłopotliwe skrzynie i drogie w utrzymaniu. Z 1,5TSI oferują skrzynię DQ200 ze suchym sprzęgłem, która jest delikatnie mówiąc mało trwała - taki eufemizm w sumie, bo sypie się na potęgę... 10 godzin temu, Wiesław napisał: DSG to też skrzynia mechaniczna tylko sterowanie elektroniką ale komfort jazdy dużo lepszy Wiesz może, ile kosztuje wymiana sprzęgieł? 5-6k zależnie od warsztatu. Komplet sprzęgieł wytrzymuje ok. 50-60kkm jazdy wokoło komina, jak latasz trasy to polecisz ze 150kkm. Mechatronika nowa to ok. 4500, regenerowana 1500-2000. Problem polega na tym, że DQ200, która jest przy 1,5TSI ma suche sprzęgła i się sypie ekspresowo. Zapomnij o programie na 180-190kM bo jeszcze szybciej ją dobijesz. Żeby mieć spokój, to trzeba by mieć co najmniej DQ250, a ta nie występuje sparowana z 1,5TSI w ośce. Co do komfortu jazdy: miałem w swoim życiu chyba z 7-8 automatów. Chwalę sobie wygodę, owszem, szczególnie w mieście, jednak w nowoczesnych konstrukcjach koszty serwisowe skutecznie zabijają chęć posiadania wygodnej skrzyni. Manualna MQ250 oferowana do 1,5TSI jest fajnie zestopniowana i kosztuje w porywach 4300-5000 za nową i 2500-2700 za używkę. I jest trudna do zabicia, bo bez problemu lata po programie na 190kM i nie trzeba się martwić, kiedy zdechnie. Porównując do nie oszukujmy się, ale nieco topornej M32 w Mokce, jest zdecydowanie lepsza i pierdylion razy trwalsza - szczególnie przełożenia 2 biegu odczuwalne są zdecydowanie lepiej. Mokką nie da się jechać te 5-10km/h na 2 biegu bo szarpie i trzeba piłować na 1. W Kuraku na 2 biegu są większe przełożenia i zdecydowanie wygodniej się jeździ w korkach. Każdy ma swój gust, ja nie zamierzam pracować na samochód. Skoro kupuję NOWE to chciałbym te 6-7 lat jeździć BEZ INWWESTYCJI na większą skalę. A skrzynia z pewnością do nich należy. 17 godzin temu, 007marc napisał: jaką wybrałeś wersję i ewentualnie jaką jeszcze byś polecił Sportline 4x2 w manualu wziąłem + pakiety - kamera cofania, czujniki przód i tył, światła ledowe AFS. W standardzie keyless, sportowe fotele, sportowa kierownica, czarne felgi i wszystkie dodatki czarne, czarne emblematy - całościowo kozak. Ale spieprzyłem, że niebieski wziąłem... Obecnie zmieniła się konfiguracja pakietów i niestety cenowo też skoki ogromne. Gdybym miał brać następne, to prawdopodobnie byłby to Tiguan 2,0TSI, ale ze Skody zdecydowanie Karoq. Wersja: sportline. Kolor: obowiązkowo czerwony, fenomenalnie wygląda z czarnymi dodatkami. Z opcji wyposażenia "must have": LEDy przednie AFS, kamera tylna, czujniki przód/tył, bezkluczykowy system dostępu keyless, manualna skrzynia oczywiście i sportowe fotele - są genialne. No i MUST HAVE wydłużona gwarancja do 4 lat. Szkoda, że nie ma możliwości manualnej przy 2,0TSI bo zdecydowanie ten silnik bym chciał. Niby ten 1,5TSI fajnie jedzie, wymiata względem Mokki 1,4T. Na każdym biegu, w każdej sytuacji Mokka zostaje daleko w tyle. Pali naprawdę mało, bo spokojna jazda miejska to do 7l. Najwięcej żre na autostradzie. Jeżdżąc do pracy 50/50 trasa/miasto odcinek 30km w jedną stronę, na autostradzie latam te 170-180-190 i młóci 10-10,5l jak nic. No i przy tych 170 powiedzmy odczuwa się, że mógłby być mocniejszy. Max co jechałem to 225km/h ale dalej nie cisnąłem bo miałem już pietra. Lift Karoq to takie przesadzone sformułowanie, bo w środku jest 100% jak w moim Kuraku przed liftem Jedynie zmienili tyci lampy, zderzaki i przedni grill. Technicznie to samo, czyli dobra konstrukcja. To tak, jak w Fabii - córka ma polifta 2020 i od przedlifta różni się przednimi lampami i zderzakiem, radiami, lekko zmienioną deską rozdzielczą... Takie pompowanie tematu, że lift, że zmiany, a wszystko w celu przyciągnięcia klienta To tak, jakby powiedzieć, że kobieta jest po lifcie, bo była u fryzjera, na manicure i u kosmetyczki na makijażu A to wciąż ta sama baba No i względem Mokki patrząc, to Karoq jest wręcz bezawaryjne... Niestety z Mokką miałem chyba z 15 napraw gwarancyjnych - większych czy mniejszych, ale było tego naprawdę dużo. Ale bardzo miło wspominam Mokkę, jeździło mi się super, fantastyczne auto jak dla mnie Karok był 2 razy na serwisie przez 2,5 roku. Raz - awaria systemu start&stop - od drgań ułamał się przewód we wtyczce. Drugi raz bo palił na 3 cylindry - uszkodzona świeca 4 cylindra. I to jak na razie tyle. Jeżeli Kamiq nie pasuje, to może zerknij na T-Roca albo T-Crossa. Dla mnie bardzo fajne wynalazki i naprawdę zdrowo się toto odpycha z 1,5TSI i w manualnej. Pali też prawie nic, jak Kamiq. Ale droższe od Skody niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 20 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Żabojady w końcu usiedli i pomyśleli i ....... w nowej generacji 1,2 pt będzie łańcuch. https://francuskie.pl/nowy-silnik-1-2-puretech-136-km-iii-generacji-lancuszek-rozrzadu-cykl-millera-mniejsze-zuzycie-paliwa/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Jeśli mam być szczery, to w żaden sposób mnie to nie przekonuje. Im nowszy silnik, tym delikatniejszy i mniej trwały łańcuch. Jedyne, co udało się żabojadom, to silniki z rodziny HDI. Poza problemami z osprzętem robią ogromne przebiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 23 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2022 Własnie jestem ciekaw co poknocą w zamian w tym silniku. Ogólnie motoryzacja się kończy jak widzę te nowe wynalazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.