Jerry609 Opublikowano 8 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 mokka 1.4 140km napęd przedni,turbo automat 2015r. Szarpanie przy wyprzedzaniu (powyżej 2000 obr) ,mruganie lampki engine,poniżej 2000tys obr jedzie normalnie. Komputer u mechanika pokazał błędy zapisane w silniku: utrata iskry,wypadanie zapłonów. Obejrzałem listwę zapłonową i świece: wszystkie świece oryginalne (95528733),listwa Delphi ,wygląd i szczeliny na świecach jednakowe i bez zastrzeżeń oprócz jednej (lewa skrajna na silniku),która wyglądała na przegrzaną. Listwa zapłonowa czysta,ale skrajna lewa rurka bakelitowa przegrzana,kruszy się,sprężynka skorodowana (pociemniała) w miejscu styku z kontaktem na listwie. Pytanie:czy lewy skrajny cylinder może się przegrzewać w porównaniu do pozostałych? Czy może być za to odpowiedzialny skład mieszanki,a więc wtryskiwacz? Co wymienić,żeby bezsensownie nie pchać się w koszty. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? pozdrawiam,JS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 8 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 48 minut temu, Jerry609 napisał: Obejrzałem listwę zapłonową i świece To jakiś nowy sposób diagnostyki- na oko.Sprawdzić fizycznie cewkę i świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerry609 Opublikowano 9 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 może to zbyt wysoka temperatura listwy zapłonowej jest przyczyną częstych awarii,w końcu leży na bloku silnika,brak wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 Nie. To wina wody, która dostaje sie nie wiadomo skąd i nie wiadomo jak do otworu świecy cylindra 1. To nagminne, albo 1 albo 4 cylinder. Cewka do wymiany, świece do wymiany i jeździć. Cewka tylko nowa i tylko konkretna, żadne chińskie gówna. Albo Magneti Marelli albo Delphi albo Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerry609 Opublikowano 9 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 ciekawe,pierwsza świeca od lewej...Przygotowałem sie do wymiany cewki Delphi i świec 95528733. A temperatura listwy zapłonowej,czy to się nie przegrzewa czasami? Chcę się pobawić i zmierzyć temp.To mogą być ekstremalne warunki pracy dla zapłonu. (???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2022 11 godzin temu, Jerry609 napisał: Chcę się pobawić i zmierzyć temp. Yyyyyyyyy... może znajdź ciekawsze zajęcie. Równie dobrze można sprawdzać temperaturę hamulców podczas hamowania, czy aby nie przegrzewają się. Tak ma być. To częsta przypadłość tych silników A14NET/NEL, A12/14XER. Znane od 2010 roku czyli od początku seryjnej produkcji i występujące nawet na gwarancji zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.