Skocz do zawartości

Silnik 1.2 w nowym Mokka i Grandland


Arek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem się dowiedzieć jak się sprawują  silniki 1,2 110 i 130 koni w oplu mokka i Grandland,czy warto kupić opla z tymi silnikami,jakie są wady tych silników, mój kolega, który jest mechanikiem, twierdzi, że to jednorazówki, stąd moje pytanie, dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Arek79 napisał:

jak się sprawują  silniki 1,2 110 i 130 koni

DNO. 

 

2 godziny temu, Arek79 napisał:

czy warto kupić opla z tymi silnikami

Nie warto.

 

2 godziny temu, Arek79 napisał:

mój kolega, który jest mechanikiem, twierdzi, że to jednorazówki

Ma rację.

 

2 godziny temu, Arek79 napisał:

jakie są wady tych silników

Łuszczący się pasek rozrządu, powodujący zatykanie smoka pompy oleju gumowym granulatem, co w konsekwencji prowadzi do zatarcia silnika przy niewielkim przebiegu. Z kontrolkami ciśnienia oleju miałem Crosslany czy Grandlandy przy przebiegach symbolicznych rzędu 40 czy 50k, panewki zrysowane, smok zaklejony.

 

Masz internet masz wszystko. Nie pytać, tylko czytać i oglądać:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Arkos to zapytam inaczej,czy jest w ogóle coś wartego uwagi,konkretny silnik,model ,bo mamy mokkę 1,6 z 2016 roku i żona chciała, żeby ją sprzedać i kupić coś lekko używanego z opla, coś z gabarytów suva, jakbyś mógł coś podrzucić to byłoby fajnie, trochę jak mam czas to czytam,albo oglądam o dzisiejszych autach i ręce opadają,a nie chciałbym wpasować się kiedyś na minę, pozdrawiam i dzięki 🙋🏻‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Arek79 napisał:

kupić coś lekko używanego z opla, coś z gabarytów suva

Nie ma już takich Opli. To wszystko to francuzy.

 

Rozsądek podpowiada grupę VAG. Kamiq, Karoq. Arona, Ateca. T-Roc, T-Cross, Tiguan. A3, A5. Ja mam  Karoq i jestem MEGA zadowolony, Mokka to nieudacznik przy nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybryda jest dla mnie średnio trafiona. Zasięg 50 czy 60km zada nie urywa, a z biegiem czasu maleje stając się bezwartościowym balastem dla auta. Jeden z dyrektorów jeździł Oplem Ampera. Auto w wieku 4 lat z w sumie symbolicznym przebiegiem coś koło 50k nie było w stanie pokonać trasy dom-praca, czyli odcinka 36km. Po przyjeździe do pracy gniazdko i 8h ładowania. Po powrocie do domu gniazdko i 8h ładowania. To miałoby sens, gdyby dojeżdżać kilka km do pracy - wtedy na prądzie da się charatać cały czas.

Kolejny mankament to koszt baterii jeśli chce się mieć hybrydę. Przecież one się zużyją. 8-15k wydawać w kilkulatku to dla mnie nieporozumienie.

Kolejny mankament - serwis. 

Kolejny mankament to cena zakupu.

Kolejny mankament to uciążliwość dla środowiska i z punktu widzenia produkcji baterii, bo trzeba pozyskać mnóstwo surowców potrzebnych do produkcji, czyli przekopać kilkaset ton ziemi czy skał, a przecież koparki i ładowarki nie są na powietrze. Potem baterie trzeba zutylizować. Per saldo tworzy się więcej zanieczyszczeń, niż wypuścić na drogę pastucha tdi na 10 lat.

Kolejny mankament: tereny zalewowe. Nie wyobrażam sobie ewakuacji takim autem.

 

Jako mechanik jestem na nie. I hybrydy i elektryki. Na nie.


Przecież za Sportline, czyli w sumie najwyższą wersję wyposażenia dało się kupić hybrydę czy elektryka... Dzisiaj Sportline w takiej konfiguracji jak mój, kosztuje 150k. Czyli jak kolega pisze, da się kupić hybrydę.

Rozum to podstawa, a nie moda, zamiłowanie do gadżetów, prestiż czy cokolwiek innego mało mającego wspólnych cech ze zdrowym rozsądkiem. Kto potem kupi hybrydę, jeśli już nie będzie hybrydą, bo bateria umarła? Zapłacisz jeden z drugim 15k za nową i dasz komuś prezent? A benzyniak zawsze będzie benzyniakiem (ewentualnie wzbogacony podtlenkiem LPG) a diesel zawsze będzie dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a co uważasz o grupie VAG silnik 1.0? ostatnio w rozmowie z jednym z mechaników stwierdził, że 150 tysięcy kilometrów i po silniku. Liczę na to, że przy odpowiednim dbaniu m.in. wymiany oleju co max 12 tysięcy wytrzyma dłużej :) Miałeś jakieś doświadczenia z tym silnikiem? przepraszam za off top

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Metek1 napisał:

150 tysięcy kilometrów i po silniku

Bzdura.

Serwisuję na bieżąco flotowe. Octavia z nalotem 330k, Up 1,0 MPI z nalotem prawie 400, Fabia i Rapid pod 300k. Normalne eksploatacyjne. Jakaś pompa wysokiego ciśnienia, rozrząd, czujniki, sondy, ale słupek nie tykany wewnątrz.

Niech chłop zweryfikuje wiedzę i bazuje na konkretach a nie pierdołach zasłyszanych czy zaczytanych w sieci. 

Pod względem mechanicznym ok.

Pod względem spalania bardzo ok.

Pod względem kultury pracy dno.

Pod względem osiągów: wolnossący fest słabizna, TSI tak se w takiej Fabii czy Rapidzie ale w Octavii dętka. Za słaby do dużego auta.

 

Moja córka ma w Fabii 2020r. 1,0 TSI 95kM. Spalanie 6-6.5, jedzie to w miarę, jak do tej pory absolutnie nic - nawet drobnostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź chodziło mi o silnik 1.0 TSI, w poście wyżej nie byłem precyzyjny. Na Śląsku polecasz jakiś niezależny warsztat do grupy VAG? wiem o Martech bo korzystałem z usług serwisu, ale to Opel i Ford chociaż patrząc na jakość napraw można im wszystko powierzyć :) a co do kultury pracy - czytałem, że zastosowanie ceratecu niektórym pomogło, ale nie wiem na ile to prawda bo nigdy nie stosowałem plus czy to bardziej artykuły sponsorowane... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności