Arek79 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Witam, chciałem się dowiedzieć jak się sprawują silniki 1,2 110 i 130 koni w oplu mokka i Grandland,czy warto kupić opla z tymi silnikami,jakie są wady tych silników, mój kolega, który jest mechanikiem, twierdzi, że to jednorazówki, stąd moje pytanie, dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 2 godziny temu, Arek79 napisał: jak się sprawują silniki 1,2 110 i 130 koni DNO. 2 godziny temu, Arek79 napisał: czy warto kupić opla z tymi silnikami Nie warto. 2 godziny temu, Arek79 napisał: mój kolega, który jest mechanikiem, twierdzi, że to jednorazówki Ma rację. 2 godziny temu, Arek79 napisał: jakie są wady tych silników Łuszczący się pasek rozrządu, powodujący zatykanie smoka pompy oleju gumowym granulatem, co w konsekwencji prowadzi do zatarcia silnika przy niewielkim przebiegu. Z kontrolkami ciśnienia oleju miałem Crosslany czy Grandlandy przy przebiegach symbolicznych rzędu 40 czy 50k, panewki zrysowane, smok zaklejony. Masz internet masz wszystko. Nie pytać, tylko czytać i oglądać: Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek79 Opublikowano 27 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Dzięki Arkos to zapytam inaczej,czy jest w ogóle coś wartego uwagi,konkretny silnik,model ,bo mamy mokkę 1,6 z 2016 roku i żona chciała, żeby ją sprzedać i kupić coś lekko używanego z opla, coś z gabarytów suva, jakbyś mógł coś podrzucić to byłoby fajnie, trochę jak mam czas to czytam,albo oglądam o dzisiejszych autach i ręce opadają,a nie chciałbym wpasować się kiedyś na minę, pozdrawiam i dzięki ??♂️ Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 6 minut temu, Arek79 napisał: kupić coś lekko używanego z opla, coś z gabarytów suva Nie ma już takich Opli. To wszystko to francuzy. Rozsądek podpowiada grupę VAG. Kamiq, Karoq. Arona, Ateca. T-Roc, T-Cross, Tiguan. A3, A5. Ja mam Karoq i jestem MEGA zadowolony, Mokka to nieudacznik przy nim. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbinat Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 a jak patrzysz ARKOS na temat hybryd??????? Cena karoqa to ponad 130tys .a cena hybryd zaczynaja sie sie juz od 140!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Hybryda jest dla mnie średnio trafiona. Zasięg 50 czy 60km zada nie urywa, a z biegiem czasu maleje stając się bezwartościowym balastem dla auta. Jeden z dyrektorów jeździł Oplem Ampera. Auto w wieku 4 lat z w sumie symbolicznym przebiegiem coś koło 50k nie było w stanie pokonać trasy dom-praca, czyli odcinka 36km. Po przyjeździe do pracy gniazdko i 8h ładowania. Po powrocie do domu gniazdko i 8h ładowania. To miałoby sens, gdyby dojeżdżać kilka km do pracy - wtedy na prądzie da się charatać cały czas. Kolejny mankament to koszt baterii jeśli chce się mieć hybrydę. Przecież one się zużyją. 8-15k wydawać w kilkulatku to dla mnie nieporozumienie. Kolejny mankament - serwis. Kolejny mankament to cena zakupu. Kolejny mankament to uciążliwość dla środowiska i z punktu widzenia produkcji baterii, bo trzeba pozyskać mnóstwo surowców potrzebnych do produkcji, czyli przekopać kilkaset ton ziemi czy skał, a przecież koparki i ładowarki nie są na powietrze. Potem baterie trzeba zutylizować. Per saldo tworzy się więcej zanieczyszczeń, niż wypuścić na drogę pastucha tdi na 10 lat. Kolejny mankament: tereny zalewowe. Nie wyobrażam sobie ewakuacji takim autem. Jako mechanik jestem na nie. I hybrydy i elektryki. Na nie. Przecież za Sportline, czyli w sumie najwyższą wersję wyposażenia dało się kupić hybrydę czy elektryka... Dzisiaj Sportline w takiej konfiguracji jak mój, kosztuje 150k. Czyli jak kolega pisze, da się kupić hybrydę. Rozum to podstawa, a nie moda, zamiłowanie do gadżetów, prestiż czy cokolwiek innego mało mającego wspólnych cech ze zdrowym rozsądkiem. Kto potem kupi hybrydę, jeśli już nie będzie hybrydą, bo bateria umarła? Zapłacisz jeden z drugim 15k za nową i dasz komuś prezent? A benzyniak zawsze będzie benzyniakiem (ewentualnie wzbogacony podtlenkiem LPG) a diesel zawsze będzie dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metek1 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Witam, a co uważasz o grupie VAG silnik 1.0? ostatnio w rozmowie z jednym z mechaników stwierdził, że 150 tysięcy kilometrów i po silniku. Liczę na to, że przy odpowiednim dbaniu m.in. wymiany oleju co max 12 tysięcy wytrzyma dłużej Miałeś jakieś doświadczenia z tym silnikiem? przepraszam za off top Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 10 minut temu, Metek1 napisał: 150 tysięcy kilometrów i po silniku Bzdura. Serwisuję na bieżąco flotowe. Octavia z nalotem 330k, Up 1,0 MPI z nalotem prawie 400, Fabia i Rapid pod 300k. Normalne eksploatacyjne. Jakaś pompa wysokiego ciśnienia, rozrząd, czujniki, sondy, ale słupek nie tykany wewnątrz. Niech chłop zweryfikuje wiedzę i bazuje na konkretach a nie pierdołach zasłyszanych czy zaczytanych w sieci. Pod względem mechanicznym ok. Pod względem spalania bardzo ok. Pod względem kultury pracy dno. Pod względem osiągów: wolnossący fest słabizna, TSI tak se w takiej Fabii czy Rapidzie ale w Octavii dętka. Za słaby do dużego auta. Moja córka ma w Fabii 2020r. 1,0 TSI 95kM. Spalanie 6-6.5, jedzie to w miarę, jak do tej pory absolutnie nic - nawet drobnostki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metek1 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 dziękuję za odpowiedź chodziło mi o silnik 1.0 TSI, w poście wyżej nie byłem precyzyjny. Na Śląsku polecasz jakiś niezależny warsztat do grupy VAG? wiem o Martech bo korzystałem z usług serwisu, ale to Opel i Ford chociaż patrząc na jakość napraw można im wszystko powierzyć a co do kultury pracy - czytałem, że zastosowanie ceratecu niektórym pomogło, ale nie wiem na ile to prawda bo nigdy nie stosowałem plus czy to bardziej artykuły sponsorowane... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Nie polecę, nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2576-silnik-12-w-nowym-mokka-i-grandland/#findComment-18252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.