GraczU4 Opublikowano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Dobrze wiesz jak wygląda ten czujnik więc może on być ubrudzony bądź uszkodzony. Nie udawaj wariata... jest coś takiego jak multimetr... MAF nie wymieniałem więc to nie w tym był problem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Kolego, Wiesław ma rację. Optycznie to se można sprawdzić - jak napisał. Elektrycznie też nie jesteś w stanie sprawdzić sprawności przepływomierza. Z tego co widzę, to chyba nie znasz zasady działania. Mokka ma przepływkę hotwire, z zasilaniem 5v. Jeśli ambienttemp będzie prawidłowe, a element czujnika temp w przepływce będzie zakłamywał (bo to zwykły termistor PTC czyli rezystancja wzrasta wraz ze spadkiem temperatury) to sterownik silnika będzie błędnie dobierał czas wtrysku. I odwrotnie - może poprawnie wskazywać, a ambienttemp będzie wadliwie wskazywana i skutek ten sam. Takie coś w livedata da się sprawdzić ale nie multimetrem. Godzinę temu, GraczU4 napisał: może on być ubrudzony Guzik to zmienia. Czujniki ciśnienia doładowania w dieslach są oblepione nagarem, że ciężko je wyjąć, a pokazują poprawne dane... To nie jest wyznacznik sprawności elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GraczU4 Opublikowano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Potraficie czytać ze zrozumieniem? Skoro go nie wymieniłem i błąd się nie pojawia to oznaka, że to nie w nim był problem. Po wyciągnięciu był w idealnym stanie, bez jakichkolwiek mechanicznych uszkodzeń Pominąłem wspomnienie o odczycie danych bo to raczej oczywiste. Najważniejsze, że jest ok. Można temat zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 21 godzin temu, GraczU4 napisał: Potraficie czytać ze zrozumieniem? Uważam, że ja potrafię. Bo? W dniu 23.04.2024 o 20:49, GraczU4 napisał: sprawdziłem czujnik przepływu powietrza z filtra (stan igła) W dniu 24.04.2024 o 18:09, GraczU4 napisał: może on być ubrudzony bądź uszkodzony. Nie udawaj wariata... jest coś takiego jak multimetr... Te wypowiedzi dla mnie świadczą o tym, że używając multimetru sprawdziłeś sprawność przepływomierza. Co oczywiście jest niemożliwe. No, chyba że to skróty myślowe, ale bardzo niefortunnie dobrane. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GraczU4 Opublikowano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 42 minuty temu, ArKos napisał: Uważam, że ja potrafię. Bo? Te wypowiedzi dla mnie świadczą o tym, że używając multimetru sprawdziłeś sprawność przepływomierza. Co oczywiście jest niemożliwe. No, chyba że to skróty myślowe, ale bardzo niefortunnie dobrane. Dziwne, że w sieci jest tego od groma jak sprawdzić multimetrem czy MAF sensor działa a na forum Mokki się nie da... Działa? Działa. Nie ma co drążyć tematu... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Sprawdzić, czy działa, a czy poprawnie działa, to 2 odrębne kwestie. Termistor PTC zmienia rezystancję zależenie od temperatury i to da się sprawdzić, wartości będą się zmieniać. Czy podaje poprawne wartości, tego nie sprawdzisz bo nie znasz danych wzorcowych - ile powinien mieć. Trzeba by mieć drugi 100% sprawny i wtedy porównywać, a jak domniemam raczej nie miałeś. Poza tym wystarczy nieszczelność dolotu i przepływomierz będzie pokazywał pierdoły, jakby był uszkodzony, a faktycznie może być sprawny. Kumasz? Doskonałym przykładem, wręcz podręcznikowym, jest Insignia 2,0CDTi, gdzie przy pęknięciu gumowej rury z IC do przepustnicy wali błędem przepływki P2282 "mass air flow (MAF) sensor performance” i co drugi mechanik daje się wpuścić w kanał i wymienia przepływkę za kilka stów, a starczy gumową rurę wymienić za 160 zeta. Drążenie tematu zawsze ma sens, jeśli prowadzi do precyzyjnego wskazania istoty rzeczy. PS Jako to forum takie kiepskie i się nie da, a gdzie indziej się da, to może gdzie indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GraczU4 Opublikowano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 24 minuty temu, ArKos napisał: PS Jako to forum takie kiepskie i się nie da, a gdzie indziej się da, to może gdzie indziej? No dlatego tu wróciłem z informacją, proste. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/2790-14t-lpg-b%C5%82%C4%85d-p11e9-bezobjawowo/page/2/#findComment-19224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.