Skocz do zawartości

Mokka pytania przed zakupem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przymierzam się do zakupu Mokki I. Do tej pory byłem nastawiony na diesla ale naczytałem się opinii i bardziej skłaniam się na benzynę 1.4. Kilka pytań:

1. Dziennie jeżdżę około 70km. Czy benzyna spali dużo więcej niż diesel? Widziałem raporty i pokazywały 1-1,5 l więcej ale czy to prawda? 

2. Czy napęd 4x4 jest ok czy jest problematyczny? Czy załącza sią automatycznie czy jest na stałe?

3. Jeśli benzyna to 1.4 T. Czy to dobry silnik? Jeśli diesel to lepiej 1.6 czy 1.7 (około 140 km)?

4. Czy benzyna i diesle są na łańcuchu rozrządu? Po ilu km mniej więcej można spodziewać się konieczności wymiany i jaki to będzie koszt (oczywiście mniej więcej)?

 

Dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Czy benzyna spali dużo więcej niż diesel?

Miasto do 8l, trasa na spokojnie 7-8l. 1,7cdti miasto ok.6-7, trasa bardzo mało. 1,6cdti podobnie.

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Czy napęd 4x4 jest ok czy jest problematyczny?

Tak. Wysypują się tylne dyfry. Nowy kosztuje tyle, że wyrywa z zasznurowanych butów, używanych jak na lekarstwo a jak są, to po 8-9k

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Czy to dobry silnik?

Ma swoje uroki ale jest ciężki do zabicia. Mam Astrę z tym silnikiem, 370k i zapier****.

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Jeśli diesel to lepiej 1.6 czy 1.7

Ani ten ani ten. Epoka bezproblemowych i tanich diesli minęła bezpowrotnie.

Przykłady z życia: 1,7cdti pokrywa zaworów trudna do dostania, jeśli się zdarzy, to >1k. A w pokrywie jest odma, która lubi się wysypać.

Przykłady z życia: 1,6cdti rozrząd. Z plasteliny. Koszt wymiany z częściami ok. 5.5-6k.

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Czy benzyna i diesle są na łańcuchu rozrządu?

1,4T łańcuch, 1,7cdti pasek, 1,6cdti 2 łańcuchy.

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

Po ilu km mniej więcej można spodziewać się konieczności wymiany

Pasek 120k lub 7 lat. Łańcuch jak słychać.

 

1 godzinę temu, mateo03 napisał:

jaki to będzie koszt

1,4T ok. 1500 z częściami, 1,7cdti ok. 1200 z częściami, 1,6cdti 5.5-6k z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za wyczerpująca odpowiedź! :) 

muszę przemyśleć tą benzynę bo u mnie głównie obwodnica miasta na dojazd do pracy, miasta praktycznie nie ma. Ale diesela to rzeczywiście strach brać, jeśli już to 1.7. 
patrząc na ogłoszenia to benzyny praktycznie nie ma, diesla sporo.. 

powiedz mi jeszcze proszę jeśli chodzi o benzynę to który silnik i jaka moc będzie najlepsza? Czy nie ma tutaj większego znaczenia i jest to podobna jakość, a koszty napraw zbliżone? Wszystkie benzyny są na łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mateo03 napisał:

benzyny praktycznie nie ma, diesla sporo.

Jak myślisz. DLACZEGO?

I dlaczego w tym samym roczniku diesle są tańsze od benzyniaków?

 

1,4T doskonale toleruje LPG. Instalacja ze 3500 i zwróci się w rok przy tym przebiegu. Koszt 100km będzie o wiele niższy, niż w dieslu.

 

Godzinę temu, mateo03 napisał:

jeśli chodzi o benzynę to który silnik i jaka moc będzie najlepsza

1,4T były w 2 wariantach - 120 i 140kM. Mechanicznie to samo, różnią się softem sterownika silnika. Z obu po chiptuningu wychodzi 160-170kM i okolice 270Nm. To już asfalt zwija bardzo fajnie. Astra syna cięższa od Mokki o ponad 200kg a mam wrażenie, że ze 2 razy mocniejsza.

 

Godzinę temu, mateo03 napisał:

Wszystkie benzyny są na łańcuchu?

1,6 115kM wolnossący na pasku. 1,4T łańcuch.

 

Nie patrz na to czy to ma pasek czy łańcuch, bo dla użytkownika auta ma to zerowe znaczenie. Liczy się koszt obsługi serwisowej i tu diesle wyglądają paskudnie drogo w porównaniu do benzyny, tym bardziej z LPG. 

Era dobrego diesla skończyła się na etapie 1,9TDI z grupy VW. Potem równia pochyła zmierzająca w kierunku dna. Obecnie diesle są już poniżej dna, bo osiągają przebiegi niższe od benzynowych. W sensie kaplicy jeśli chodzi o silnik.

 

Widzę co przyjeżdża na serwis, widzę w jakim stanie, widzę ile to kosztuje. Z racji rachunku ekonomicznego nigdy nie miałem i nigdy nie będę mieć diesla. To silnik dla ludzi bogatych. Nierzadko rachunki są na poziomie 8-10k. I nie mówimy tu o remoncie kapitalnym silnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

jeszcze jedno pytanie. Jak rozpoznać na podstawie ogłoszenia czy samochód ma napęd AWD czy nie? Widzę wiele ogłoszeń, że przedni napęd a widzę, że jest przycisk do wspomagania zjeżdżania ze wzniesienia (na desce pod panelem radia). Czy to oznacza, że jest 4x4 czy może być  ta funkcja niezależnie od 4x4? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mateo03 napisał:

czy może być  ta funkcja niezależnie od 4x4? 

 

4x4 miało chyba we wszystkich przypadkach HDS (Hill Descent Control) i dodatkowy przycisk na konsoli środkowej.

 

 

Zrzut ekranu 2024-03-18 174847.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie aż tak bardzo mijają się z prawdą. Jak wysypie się dyfer, to można zdemontować go, półosie, wał, skrzynkę rozdzielczą i przeprogramować sterowniki. Wtedy będzie FWD z zachowaniem FWD a guzik na konsoli zostanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności