Skocz do zawartości

Pomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala


mario500

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bojalekt

Mój przypadek.

Kontrolka zapaliła Mi się 2 razy jak "dobijałem" świece do 62 tyś, przy mocnym i gwałtownym przyspieszaniu.

Po ponownym uruchomieniu silnika już nie było kontrolki.

Odczytali i skasowali błąd przy wymianie świec i na razie OK.

Nie zapytałem niestety o kod błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

 

Po 5 latach bez awaryjnej jazdy zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika!!!!!!!!!!!!!. Samochod zapala , dobrze jezdzi, nie ma do czego sie przyczepic tylko razi wzrok gdy patrzymy na zegary. Bylem u mechanika i z komputera  odczytal blad silnika PO171 i stwierdzil ze to do wymiany modul sterujacy!!!!!!!!!!!!!, pojechalem do ASO i dopiero na przyszy tydzien zostalem umowiony. Ciekawe jaka bedzie diagnoza?????, Czy ktos mial taki blad?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0171 – System Too Lean Bank 1

Możliwe przyczyny

  • Przecieki powietrza wlotowego
  • Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda
  • Nieprawidłowe spalanie
  • Wadliwe wtryskiwacze paliwa
  • Wycieki gazów wydechowych
  • Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
  • Brak paliwa
  • Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
  • Nieprawidłowe podłączenie węża odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV)

Uwagi techniczne

Jeśli P0171 jest połączony z kodem P0174, jest bardzo prawdopodobne, że problem jest spowodowany wyciekiem. Jeśli nie ma wycieków wlotowych, następnym krokiem jest wymiana filtra powietrza i wyczyszczenie miernika przepływu powietrza. Jeśli problem będzie się powtarzał, może zajść potrzeba wymiany przedniego czujnika tlenu (O2).

Kiedy zostanie wykryty kod?
– Układ wtrysku paliwa nie działa prawidłowo.
– Wielkość kompensacji współczynnika mieszanki jest zbyt mała. (Stosunek mieszanki jest zbyt ubogi.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo podales  przyczyn tego bledu, ciekawe co powiedza w ASO?????????????. Zrobilem sobie wycieczke  po autostradzie i wcale zadnych dolegliwosci nie widze: silnik zapala za 1 razem, wolne obroty sa utrzymywane na prawidlowym poziomie, brak jakichkolwiek wahań , samochod przyspiesza jak dawniej, tylko ta nieszczesna kontrolka!!!!!!!!!!!!!!!!!!, nadmieniam ze rano byl wymieniony orginalny filtr powietrza!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przyczyn tego błędu może być wiele, w Astrach J z tym silnikiem często przyczyną było zacięcie się zaworu par paliwa w pozycji otwartej. Tak samo miałem i ja. Diagnoza prosta i szybka, max 10 min "pod domem". Zdemontować zawór z dwóch szybkozlaczek i wystarczy w niego dmuchnąć. Nowy, sprawny jest zamknięty.

Zawór jest otwarty, jest dopływ "lewego" powietrza i błąd o złym składzie mieszanki.

W trakcie normalnej jazdy nie było żadnych oznak, tylko palił się check. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy ktoś może mi podpowiedzieć łopatologicznie jak dokonać adaptacji przepustnicy po czyszczeniu? Szukam bowiem jak to wykonać i poza ogólnikowymi stwierdzeniami nie mogę znaleźć nic dokładniejszego na temat wykonania tejże czynności tak krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też kiedyś walczyłem z błędem P1101 i czyszczenia przepustnicy nic nie pomogło ( może na krotko ale za chwile błąd wracał) a jak się okazało do winowajcą był zaworek w kolektorze ssącym, teraz jak mam błędy P01731, P0299 lub P1101 to atakuję odmę, w dwóch oplach wymieniłem kolektory ssące na takie po regeneracji a jeden kline zgodził się na test typu zaślepienie tego otworu w którym  powinien być zaworek, test zdał egzamin i na razie jest spokój (1,5 roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2019 o 09:35, miszkoo napisał:

Faktycznie przyczyn tego błędu może być wiele, w Astrach J z tym silnikiem często przyczyną było zacięcie się zaworu par paliwa w pozycji otwartej. Tak samo miałem i ja. Diagnoza prosta i szybka, max 10 min "pod domem". Zdemontować zawór z dwóch szybkozlaczek i wystarczy w niego dmuchnąć. Nowy, sprawny jest zamknięty.

Zawór jest otwarty, jest dopływ "lewego" powietrza i błąd o złym składzie mieszanki.

W trakcie normalnej jazdy nie było żadnych oznak, tylko palił się check. Pozdrawiam

Tylko to jest test wężyka odmy a trzeba jeszcze zerkać czy jest zaworek w kolektorze zwrotnym i czy prawidłowo działa i czy membrana odmy nie jest pęknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumujecie jak należy.

Jeśli występuje tylko P1101 to przepustnicę wystarczy wyczyścić i zda to egzamin.

Jeśli z P1101 występuje jeszcze jakiś związany bezpośrednio z dolotem (skład mieszanki, ciśnienie doładowania, przepływomierz) to nie jest to sprawa brudnej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności