Skocz do zawartości

Płyn chłodzący


radd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...

Powiedzcie mi Panowie czy jest różnica w tych płynach jaki się wlewa? 

Bo ostatnio wolałam trochę wody destylowanej ok.2l i nie wiem czy teraz przed zimą mam to zlać i wlać nowy płyn? Jak tak to jaki? Zawsze był petrygo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejszy jest koncentrat DexCool oplowski. 1l butelka to 2l płynu - miesza się 1:1 z wodą destylowaną.

 

15 minut temu, Virago535-1 napisał:

ostatnio wolałam trochę wody destylowanej ok.2l i nie wiem czy teraz przed zimą mam to zlać

Definicja zwrotu "trochę"?
To był litr? dwa litry?

Jak nie więcej niż litr to zostawiłbym. Jeśli był zalany DexCool (czyli fabryczny do -38*C) to w układzie chłodzenia jest nieco ponad 5l więc z -38*C zrobi się jakieś -25 do -30*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że było 2 l wody, ale i tak mi to wyleciało przez wężyk bo mam prawie że pusty zbiorniczek. Miałam zalany płynem petrygo. A teraz kupiłam prestone do +128 °. Bo skoro wentylator się włącza na 108 to wyczytałam że powinien być inny płyn. 

Już chyba sama się w tym wszystkim gubię. Czy dobry kupiłam płyn???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Virago535-1 napisał:

skoro wentylator się włącza na 108 to wyczytałam że powinien być inny płyn. 

Włączając logikę: producent wypuszcza samochody z niewłaściwym płynem mogącym spowodować przegrzewanie silnika, a w konsekwencji jego zatarcie?
Temperatury podawane na opakowaniach to nie temperatury wrzenia, tylko krzepnięcia. Konstrukcja układu chłodzenia jest taka, że panuje w nim nadciśnienie. Z lekcji fizyki wiemy, że im wyższe ciśnienie, tym wyższa temperatura wrzenia. Na Mount Everest woda wrze w temperaturze 68*C, ponieważ panuje tam ciśnienie na poziomie 400hPa czyli o 60% niższe od normalnego. Przy ciśnieniu 1024hPa czyli takim normalnym to ok. 100*C, natomiast podniesienie ciśnienia do wartości panującej w układzie chłodzenia, czyli 40% wyższe od atmosferycznego, przesuwa temperaturę wrzenia do poziomu 130-135*C. 

 

1 godzinę temu, Virago535-1 napisał:

Czy dobry kupiłam płyn???

Każdy płyn na bazie glikolu etylenowego jest dobry. Im mniej zawiera krzemianów tym lepiej. G12/G12+ to klasa odpowiednia dla Mokki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dostałam taka odpowiedź bo mam silnik B14NET. - czy to będzie A14NET czy B14NET (140 KM) czy A14NEL lub B14NEL (120 KM) to trzeba przekładać wkłady termostatów tak jak to pokazał Radek na filmie. Tylko do wolnossących termostaty pasują P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności