Skocz do zawartości

Chiptuning


Józek

Rekomendowane odpowiedzi

Po długim poszukiwaniu znalazłem firmę, która robi chiptuning silnika Mokki 1,4 turbo. Okazało się, że mam sprawdzoną firmę na miejscu w Tychach - JKracing. Teraz mam 176 KM i 270 Nm. Cena za nowy program i testy na hamowni to 1500 PLN. Całość prac łącznie z jazdą próbną trwała 2 godziny. Komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy. Spalanie na razie bez zmian ale przejechałem dopiero 150 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przydały by się pomiary przyspieszeń z gearboxem lub przynajmiej stoperem (wtedy należałoby wziąć poprawkę na skalowanie prędkościomierza), np 0-100, 80-120... i jakieś video

:) 

Podkręcona fajnie, ale mam obawy czy te 270 Nm, to nie ciut za dużo aby..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg danych jest 200 Nm, ale fabrycznie chyba zawsze dają więcej:) o ile to nie wiem, ale zakładam że jest 220.

A ogólnie to chodzi mi o to, czy ten większy moment wytrzymają elementy przeniesienia napędu - oczywiście mówię tu o zwykłym użytkowniku, który chiptuning wykorzystuje sporadycznie, a nie o "rajdowcu", który na każdych światłach wciska gaz do podłogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś. Wg pomiarów na hamowni przed zmianą było 220 Nm. Mam nadzieję, że nie będę miał problemów z nadmiernym zużyciem bo najczęściej jeżdżę dość spokojnie. Ponadto rocznie przejeżdżam tylko 8 - 10 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jeżdżę spokojnie to nie znaczy, że zawsze. Ponadto najważniejsza dla mnie jest łatwość wyprzedzania i elastyczność jaką daje 270 Nm. Ogólnie jest dużo większy komfort jazdy niezależnie od prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jazda na wysokich obrotach niszczy to koło

Bzdura.

Obroty nie mają jakiegokolwiek wpływu na trwałość koła dwumasowego. Elementem mającym bezpośredni i w sumie chyba jedyny wpływ, to styl jazdy i zakres sił skrętnych działających na koło. Na przykład częste "strzelanie ze sprzęgła" niszczy koło dwumasowe, "kangury" przy jeździe w korku i tego typu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności