rotter Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Witam, posiadam auto Opel Mokka z 2015 roku, w kwietniu stuknie mu już 3 lata, auto nie posiada już gwarancji, więc nie będzie serwisowane w ASO, w związku z tym mam pytanie odnośnie corocznego serwisu auta. Jako, że auto jest już praktycznie 3 letnie, co warto wymieniać corocznie ? Czy wystarczy tylko wymiana oleju + filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr paliwa ? (Nie wiem czy występuje w silniku 1.6). Odnośnie klimatyzacji, czy trzeba odgrzybiać ? W serwisie ograniczali się tylko do wymiany filtra kabinowego. Samochód ma przejechane 45 tysięcy km.Proszę o pomoc.Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Wymiana poszczególnych elementów eksploatacyjnych uzależniona jest od przebiegu lub wieku samochodu. Na pewno raz w roku olej silnikowy - z racji tego, że wychodzi Ci ok. 15kkm rocznie to ok. Więcej na oleju nie zalecam jeździć. Szkoda silnika. Kabinówkę zaleca się co 2 lata, a ja wymieniam 2 razy w roku: na wiosnę i na jesień. Kupuję najtańszy papierowy filtr za 20 zeta a nie wypasiony węglowy za stówę. Czemu? Wiosną bo po zimie, sporo wilgoci itp. Jesienią bo z lata pył, śmieci itp i w zimę parują szyby. Kabinówka kosztuje mnie rocznie 40 zeta + 2 razy po 3 minuty na wymianę. Filtra paliwa nie ma - jest zintegrowany z koszem pompy paliwa w zbiorniku. Filtr powietrza - zależy w jakich warunkach auto jeździ. W jednym wypadku rok to za dużo (polne drogi, duże zapylenie) w drugim po roku nawet się nie zabrudzi (autostrady). Zalecenia - 60kkm. Ja osobiście wymieniam raz w roku razem z olejem. Klimatyzację zaleca się odgrzybiać w celu odgrzybienia Chodzi o rozrost bakterii, których nadmiar powoduje powstawanie woni mokrej szmaty czy stęchlizny. Ozon zabija roztocza i bakterie czyli w pewnym sensie dezynfekuje. Zapomniałeś o świecach zapłonowych - 60kkm. Zapomniałeś o oleju w skrzyni biegów - nie zalecają, bo lubią spore pieniądze za naprawę, ale 60kkm u Chevroleta z taką samą skrzynią jest. Zapomniałeś o płynie hamulcowym - co 2 lata. Ważne o tyle, że chłonie wilgoć z powietrza a jej nadmiar powoduje korozję układu hamulcowego, np. zaworki w pompie ABS, pompa hamulcowa itp. Zapomniałeś o płynie chłodniczym. 3 lata jest okresem w którym bezwzględnie należy sprawdzić temp. zamarzania. Jeśli jest zbyt wysoka to wymienić. Zalecenia to krzepliwość -25 do -30*C. W wypadku chęci serwisowania poza ASO zapraszam http://www.opelford.pl/ stuff 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzEkCzEk Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Dodatkowo warto spojrzeć w hamulce, czy czasem nie zaczynają "łapać" lepiej zawczasu rozebrać i wyczyścić niż klocki zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Z ciekawości, orientujecie się ile by w serwisie Opla za wymianę filtrów (powietrza,oleju,kabinowego) + oleju wzięli ? Zastanawia mnie czy jest duża róznica między ASO a zwykłym warsztatem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Jeśli przegląd z wymianą tych elementów to ceny są różne i zależą od dealera - 380-550zł plus wymiana filtrów: kabina ok.60zł plus koszt filtra (węglowy ok. 120zł), powietrza ok.50zł plus filtr ok. 80zł. Olej i filtr oleju w cenie przeglądu. Poza przeglądem: 199zł wymiana oleju z filtrem plus ceny za filtry jak podałem. Różnica jest ogromna. My w naszym warsztacie mamy cennik ok. 50% tego co ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Jakie świece ori są montowane w Mocce ? Bosch/Beru/NGK ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Ja miałem NGK. Teraz mam Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martini89 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Apropos serwisów, mam pytanie dotyczące serwisu w ramach rozszerzonej gwarancji Flexcare. Otóż mam następujący przypadek, że kupiłem auto używane z rozszerzoną gwarancją do 2020. W momencie zakupu auto było tuż po serwisie 2 lata po zakupie. Natomiast poprzedni właściciel nie pojawił się na pierwszym serwisie rok po zakupie, tylko przyjechał na wymianę oleju po 1,5 roku od zakupu (8500km). Wybrałem się z ciekawości do ASO (Dixi-Car) i powiedzieli mi, że w związku z tym iż auto nie stawiło się na pierwszym serwisie, Opel może nie honorować napraw w ramach dalszej gwarancji flexcare i każdorazowo będą pytali się centrali czy mogą dokonać napraw w ramach gwarancji. I tu oto pojawiło się pytanie co oznacza "może", bo jeżeli faktycznie nie działa flexcare to po co mam teraz jeździć do ASO co roku i płacić kolosalną kasę za obowiązkowe serwisy?? Panowie w serwisie nie umieli mi odpowiedzieć na to pytanie...Ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Jednym z warunków utrzymania gwarancji są przeglądy okresowe podczas jej trwania. Gwarancja może być wygaszona w związku z brakiem obsługi serwisowej. Najczęściej roszczenia naprawy gwarancyjnej są oddalane. W praktyce GM może wykazać dobrą wolę w takim wypadku i należy to traktować indywidualnie - podobnie, jak w przypadku partycypowania w kosztach naprawy po upływie gwarancji. Przykład: auto flotowe, serwisowane i naprawiane wyłącznie w ASO, po 2,5 roku od zakupu wymiany wymagała przekładnia kierownicza. Koszt przekładni ok. 10.000 netto. GM wyraził zgodę na podział kosztów i wziął na siebie 50% kosztu naprawy ze względu na to, że samochód absolutnie wszystko miał naprawiane w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martini89 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Z tego co piszesz wyciągam dwa wnioski... Pierwszy to, że już musztarda po objedzie i tak naprawdę ASO może zawsze się wypiąć i mimo, że drugi czy trzeci serwis był u nich robiony i nie było żadnych napraw to odpukać coś pójdzie po czwartym to powiedzą mi, że pierwszy serwis nie był zrobiony więc gwarancję mogę sobie...Z drugiej strony piszesz, że GM zachowywał się w indywidualnych przypadkach dosyć uczciwie, co swoją drogą mnie zaskoczyło inplus, ale...tu z kolei pojawia się wniosek numer dwa...teraz jest PSA, który wciela politykę cięcia zatem jak to bywa w takim wypadku, importer będzie czytał literalnie warunki wbrew zdrowemu rozsądkowi. Tak czy siak każdorazowo gdy pojadę do ASO w ramach serwisu flexcare mam szansę fifty fifty, że mi odmówią napraw z tytułu gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/552-coroczny-serwis/#findComment-8758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.