ArKos Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Nie nie. To jest tak, że na dzień dzisiejszy silnik jest wstępnie dotarty na hamowni w fabryce. Proces trwa... 40 minut... Kiedyś po prostu składali i pakowali do auta, a użytkownik docierał. Dziś dzięki wstępnemu docieraniu jest mniejsza liczba reklamacji, bo w końcu są ludzie kierowcy i ludzie mający prawo jazdy - trafi się jełop co piłuje silnik na każdym biegu, a dla całkowicie świeżego silnika to niezła sieczka. Niemniej jednak ten olej, który zalewają przed hamownią, otrzymuje użytkownik w aucie. Uważam, że powinno się go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Te 40 minut, tym bardziej mnie utwierdzilo co do słuszności mojej decyzji, co do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mizerny Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Obecnie mam na liczniku 3,5 tys. km. Jest sens żeby teraz wymienić olej? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Ja wymienialem po 3 000 km wiec moim zdaniem po 3,5 jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jackof Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Obserwujac kolor oleju na bagnecie to z czysciutkiego w momencie zakupu teraz jest juz brudnawy dobijam do 5000tys- a nie wymienialem bo nie mialem czasu podjechac:-) Z aso swojego czasu dostalem jakies pismo ze proponuja wymiane za 179zl dla swojaka. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fsw Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Poprzednio miałem puga, w nim też zalecana wymiana co 30k km. Ja hołdowałem zasadzie: świeży olej i serwisowanie co 15k -16k. Jednak skończyła się 3-letnia gwarancja, a wszystko w nim zaczęło padać, tylne zawieszenie, sprzęgło, wentylator i jeszcze parę pomniejszych rzeczy, ale jak zaczęła terkotać pompa ABS-u nie wytrzymałem i bez żalu puściłem go w świat. Motór tylko jakoś się trzymał. Dlatego powróciłem do marki którą miałem przed pugiem i która mnie nigdy nie zawiodła Oby było tak dalej I nie mam zamiaru się trzymać zaleceń GM, wymiana w przyszłym tygodniu po ponad 2k km, dalej tradycyjnie co 15k. BTW oj wiało, na szczęście bez szkód, nie licząc drobnych u sąsiadów. Idzie przeżyć, kwestia mentalnego przestawienia się i wmówienia sobie, że brak prądu, a za tym nieczynna lokalna stacja ujęcia wody, to nic takiego . Po doświadczeniach z 2008 roku (4 dni epoki króla Ćwieczka) podstawa to UPS + agregat + dostosowanie instalacji domowej do korzystania z tych dwóch urządzeń oraz rotacyjnie w piwnicy niewielki zapas wody pitnej. Ablucja w dni słotne za pomocą deszczówki, latem w pobliskim jeziorze. Oczywiście są jeszcze inne alternatywne urządzenia na wyposażeniu niezależne od energii elektrycznej ułatwiające przetrwanie. Ostatecznie można wsiąść w MOKKĘ i wyjechać, gdzie spokojniej Sytuacja taka ma też wielką zaletę: wieczorem można wspólnie milej spędzić czas, nie glapiąc się w tiwi Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomlen Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Pierwsza wymiana oleju po 3 tys właśnie w trakcie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-2670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Ja również pierwszą wymianę, na życzenie, zleciłem po 3,5 tys. km. Teraz zbliża mi się roczny serwis i na liczniku dobijam do 13 tys.km. Wymiana oleju z filtrem w ASO kosztowała mnie 199 zł, wykonali "na poczekaniu" po wcześniejszym umówieniu wizyty. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-2709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyholek Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Ja ostatnio miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem samodzielnie dokonać wymiany olej i filtra olejowego. Z racji, że sam nie mogłem znaleźć prostej i zrozumiałej dla mnie instrukcji postanowiłem stworzyć swój mały poradnik. Dodam, ze jestem amatorem, nigdy wcześniej tego nie robiłem. 1. W pierwszej kolejności należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka silmnika tylko ruszyła się z miejsca- rozrzedzi to olej. 2. Otwieramy maskę silnika i odkręcamy korek wlewu oleju oraz wyciągamy bagnet. Oba elementy wycieramy i odkładamy w suche miejsce. Jeżeli korzystamy z podnośnika, podnosimy auto, gdy dysponujemy kanałem, po prostu wchodzimy pod samochód. 3. Podstawiamy pojemnik na zużyty olej tak, aby nad nim znajdowała się zarówno śruba spustowa, ulokowana w najniższym punkcie miski olejowej, znajdującej się bezpośrednio pod silnikiem oraz filtr oleju. 4.Kluczem odkręcamy śrubę, a do filtra potrzebny będzie specjalny klucz z gumowym paskiem, którym „łapiemy” puszkę i wykręcamy ją. 5. Następnie czekamy, aż wycieknie cały olej 6. Przed wymianą można uruchomić na chwilę silnik, co nieco rozgrzeje i rozrzedzi olej, ale odpalenie silnika w czasie wymiany jest kategorycznie zabronione. 7.Gdy cały olej wycieknie, wszystkie elementy ubrudzone olejem wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce. 8. Gumową uszczelkę w nowym filtrze smarujemy niewielką ilością oleju. 9. Wlewamy nowy olej i sprawdzamy jego poziom . Musimy pamiętać o tym, że nie wolno nam nalać za dużo - jazda z za dużą ilością oleju może skończyć się uszkodzeniem silnika. Jeżeli macie jakieś pytania, chętnie odpowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-2710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Dobrze, skoro rady, to proszę. Oczywiście zakładam że chodzi o Mokkę (nieważne czy 1,6 czy 1,4 turbo). Odniosę się do wcześniejszej wypowiedzi i zrobię małe korekty z uzasadnieniem. 1. W pierwszej kolejności należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka silnika tylko ruszyła się z miejsca- rozrzedzi to olej. Błąd. Silnik powinien być gorący, czyli mieć temperaturę roboczą. Olej powinien mieć ponad 100*C (normalna temperatura oleju podczas pracy wynosi 120-130*C). Obserwując zachowanie oleju widać, że temperatura rzędu 60-70*C praktycznie wcale nie powoduje, że olej rzednie. Jest naprawdę gęsty i aby spłynął w maksymalnej ilości MUSI być rzadki, czyli GORĄCY a nie ciepły. 2. Otwieramy maskę silnika i odkręcamy korek wlewu oleju oraz wyciągamy bagnet. Oba elementy wycieramy i odkładamy w suche miejsce. Jeżeli korzystamy z podnośnika, podnosimy auto, gdy dysponujemy kanałem, po prostu wchodzimy pod samochód. 3. Podstawiamy pojemnik na zużyty olej tak, aby nad nim znajdowała się zarówno śruba spustowa, ulokowana w najniższym punkcie miski olejowej, znajdującej się bezpośrednio pod silnikiem oraz filtr oleju. 4.Kluczem odkręcamy śrubę, a do filtra potrzebny będzie specjalny klucz z gumowym paskiem, którym „łapiemy” puszkę i wykręcamy ją. Korek spustowy misy olejowej odkręcamy trzpieniowym torxem rozmiar 45, a nie kluczem. Filtr oleju - jest to wkład, a obudowę odkręcamy kluczem oczkowym lub nasadowym 24. Dobrze jest NAJPIERW odkręcić obudowę filtra, a dopiero potem spuszczać olej z misy. Dlaczego? Bo w obudowie filtra zmieści się 300-350 ml oleju, który po rozszczelnieniu obudowy ładnie spłynie do misy olejowej, a potem z niej wyleci z resztą tam się znajdującą. 5. Następnie czekamy, aż wycieknie cały olej 6. Przed wymianą można uruchomić na chwilę silnik, co nieco rozgrzeje i rozrzedzi olej, ale odpalenie silnika w czasie wymiany jest kategorycznie zabronione. Było w punkcie 1. 7.Gdy cały olej wycieknie, wszystkie elementy ubrudzone olejem wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce. Każdorazowo należy wymienić oring korka spustowego oleju. Kosztuje 50 groszy. 8. Gumową uszczelkę w nowym filtrze smarujemy niewielką ilością oleju. Sprecyzowane: nie uszczelkę filtra, tylko nowy oring puszki obudowy filtra. 9. Wlewamy nowy olej i sprawdzamy jego poziom . Musimy pamiętać o tym, że nie wolno nam nalać za dużo - jazda z za dużą ilością oleju może skończyć się uszkodzeniem silnika. Po wstępnym sprawdzeniu poziomu oleju tuż po wlaniu, należy bezwzględnie uruchomić silnik i pozwolić mu kilka sekund popracować. Ma to na celu napełnienie całego układu smarowania, w tym PUSTEJ puszki filtra oleju. Po wyłączeniu silnika należy odczekać kilka minut i sprawdzić poziom. Uzupełnić do wysokości 1 kreski pod maksimum, ponieważ to, co jeszcze nie spłynęło z góry silnika (głowica, wałki itp) ma mniej więcej 100-150 ml i wtedy będzie akurat na maksimum. Oba silniki benzynowe, zarówno 1,6 jak i 1,4 turbo są BARDZO wrażliwe na stan oleju. W 1,6 przy zaniżonym poziomie oleju dość szybko dostają po grzbiecie elektrozawory i koła zmiennych faz rozrządu. W 1,4 turbo dostaje łańcuch i napinacz. Należy pamiętać, że zbyt niski poziom oleju = szybsza jego degradacja, wyższa temperatura podczas pracy oraz szybsze jego zużycie. Myślę że szczegóły i szczególiki zostały wyjaśnione. Dla założyciela tematu brawa za samodzielną inicjatywę i podejście do tematu w sposób rozsądny, czyli nie na pałę, a najpierw poczytać. motleycrew i miro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/57-wymiana-oleju-silnikowego/page/2/#findComment-2713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.