Skocz do zawartości

Pocenie/wyciek na chłodnicy


Gość Dembiec

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ArKos napisał:

Korek zbiornika wyrównawczego sprawny? Pompa wody? Ktoś to sprawdzał?

Nowy oryginalny. Pompa nowa. Turbina sprawdzona. Przedmuchu po wymianie uszczelki nie ma. Warsztat sprawdzony od 20 lat. Szlifują wały i głowice, robią wszystko, cztery dni szukali. Podejrzewają jakąś usterkę elektryki, bo mechanicznie wszystko jest ok.  Gdyby nie wstawili tego termometru, to pewnie bym nieświadomie jeździł dalej, bo trasy krótkie. Problem wyszedł po dłuzszym wyjeździe wakacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

30 minut temu, gwojniak napisał:

czuć w przewodzie

Na czuja to diagnozuje się auta z XX wieku ,gdzie nie ma diagnostyki komputerowej.W programie diagnostycznym widać temp.płynu w silniku i termostacie(są 2 czujniki)kiedy otwiera się termostat,kiedy wentylator się włącza,można symulować pracę termostatu i tylko tak można diagnozować.A z uszczelkami pod głowice to bujda bo nie mogą znależć rozwiązania problemu.

Edytowane przez Wiesław
Warsztat bez komputera ale za to z termometrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Wiesław napisał:

Na czuja to diagnozuje się auta z XX wieku ,gdzie nie ma diagnostyki komputerowej.W programie diagnostycznym widać temp.płynu w silniku i termostacie(są 2 czujniki)kiedy otwiera się termostat,kiedy wentylator się włącza,można symulować pracę termostatu i tylko tak można diagnozować.A z uszczelkami pod głowice to bujda bo nie mogą znależć rozwiązania problemu.

Jesteś w błędzie. Ani ich komputer,  ani  ten w ASO, bo pisałem, że był, nie wykazuje żadnych błędów. Wszystkie parametry są poprawne. I dlatego pytam czemu temperatura płynu wynosi 120 stopni skoro czujniki po wymianie pokazują 90-100. Mam sąsiada z Mokką 1,4 i znajomego z pracy obaj są już po wymianach uszczelki  ok 100000 km i wszystkich tych plastikowych badziewi. Może tu gdzie mieszkam klimat im nie służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, gwojniak napisał:

Ani ich komputer,  ani  ten w ASO, bo pisałem, że był, nie wykazuje żadnych błędów.

Czytaj ze zrozumieniem. @ Wiesław nie mówi o odczycie błędów, tylko o podglądzie danych livedata, w których diagnoskop pokazuje, co widzi sterownik silnika. Są 2 czujniki temperatury. Jeśli któryś z nich będzie zaniżać wartości wskazań, to będzie się gotować, bo sterownik nie wysteruje wentylatora chłodnicy. Dla niego nie będzie to temperatura uruchomienia wentylatora. Ona bazuje na tym, co mówi czujnik. A czujniki też się psują.

Skoro wiadomo, że fizycznie zmierzona temperatura to 120*, to trzeba to porównać ze wskazaniami z diagnoskopu.

 

49 minut temu, gwojniak napisał:

Mam sąsiada z Mokką 1,4 i znajomego z pracy obaj są już po wymianach uszczelki  ok 100000 km

Dziwne, bo przerabiam tych silników około mnóstwo i miałem raz uszczelkę przy przebiegu 230kkm. Nie wiem skąd takie durnowate obiegowe opinie. Te silniki szły w każdym modelu - począwszy od Corsy, poprzez Astrę, Insignię, Merivę a na Mokce skończywszy. I w Chevrolecie też szły.

 

49 minut temu, gwojniak napisał:

Wszystkie parametry są poprawne.

Ile wynosi temperatura silnika na diagnoskopie?

 

1 godzinę temu, Wiesław napisał:

z uszczelkami pod głowice to bujda bo nie mogą znależć rozwiązania problemu.

Zgadzam sie, też mi na to wygląda. Złapali sie uszczelki, bo brakło pomysłów na osprzęt.

 

1 godzinę temu, Wiesław napisał:

Warsztat bez komputera ale za to z termometrem

:D Mistrzostwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ArKos napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. @ Wiesław nie mówi o odczycie błędów, tylko o podglądzie danych livedata, w których diagnoskop pokazuje, co widzi sterownik silnika. Są 2 czujniki temperatury. Jeśli któryś z nich będzie zaniżać wartości wskazań, to będzie się gotować, bo sterownik nie wysteruje wentylatora chłodnicy. Dla niego nie będzie to temperatura uruchomienia wentylatora. Ona bazuje na tym, co mówi czujnik. A czujniki też się psują.

Skoro wiadomo, że fizycznie zmierzona temperatura to 120*, to trzeba to porównać ze wskazaniami z diagnoskopu.

 

Dziwne, bo przerabiam tych silników około mnóstwo i miałem raz uszczelkę przy przebiegu 230kkm. Nie wiem skąd takie durnowate obiegowe opinie. Te silniki szły w każdym modelu - począwszy od Corsy, poprzez Astrę, Insignię, Merivę a na Mokce skończywszy. I w Chevrolecie też szły.

 

Ile wynosi temperatura silnika na diagnoskopie?

 

Zgadzam sie, też mi na to wygląda. Złapali sie uszczelki, bo brakło pomysłów na osprzęt.

 

:D Mistrzostwo :D

Czujniki są wymienione. Temperatura pracy silnika według wskazań komputera to ok 105 stopni. Więcej nie wiem. Pewnie mają uszkodzony ten termometr co pokazuje 120 stopni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gwojniak napisał:

Pewnie mają uszkodzony ten termometr co pokazuje 120 stopni..

Może tak być.

 

4 godziny temu, gwojniak napisał:

Temperatura pracy silnika według wskazań komputera to ok 105 stopni.

Jest w pełni prawidłowa, bo może się zawierać w przedziale do 110*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Czy zestaw chłodnic w opel mokka 1,4 turbo z 2015r są takie sama jak w opel mokka x  z takim samym silnikiem? Cieknie mi płyn z chłodnicy tylko w trakcie pracy silnika. Kupić jakąś z allegro używaną oryginalną czy szukać nowego zamiennika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności