ArKos Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jak rozszyfrować co mam zamontowane w samochodzie? Otóż należy rozkodować z numeru VIN opcje RPO/POC. Tam za pomocą symboli oznaczono CAŁE wyposażenie samochodów w sposób bardzo szczegółowy. Po zdekodowaniu odszukujemy i sprawdzamy: LDE 1.6 115kM Oznaczenie kodowe A16XER / B16XER Typ: R4 DOHC Liczba zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 79,0 Skok tłoka (mm): 81,5 Pojemność (cm³): 1598 Moc : 115kM / 6000 Moment obrotowy : 155Nm / 4000 Stopień sprężania: 11,0 : 1 Sterowanie: Siemens Simtec 75.1 Klasa paliwa: 95 / 98 / 91 Rozrząd: pasek rozrządu regulowane fazy rozrząduUkład wydechowy: regulowany katalizator Pojemność oleju silnikowego (l): 4,3 LVL SILNIK - WYSOKOPRĘŻNY, 4 CYL, 1.6L, CRI, DOHC, VGT, 103KW Nie oferowany w Polsce LUD SILNIK - WYSOKOPRĘŻNY, 4 CYL, 1.7L, L4, CRI, DOHC, VGT, 96KW Oznaczenie kodowe A17DTS Brak dokładnych danych technologicznych LUJ 1.4 turbo 140kM Oznaczenie kodowe A14NET / B14NET Typ silnika: DOHC R4Ilość zaworów: 16 Rozrząd: łańcuch rozrząduregulowane fazy rozrząduŚrednica tłoka: 72,5 mmSkok tłoka: 82,6 mmPojemność skokowa: 1364 cm3Stopień sprężania: 9,5: 1 Sterowanie: Siemens Simtec 75.1 Moc: 103 kW (140 KM) / 4900 - 6000 Moment obrotowy: 200 Nm / 1850-4900 Turbosprężarka: Garret (zintegrowana z kolektorem wydechowym)Układ paliwowy: wtrysk wielopunktowyKlasa paliwa: 95/98/91Układ wydechowy: regulowany katalizatorPojemność oleju silnikowego (l): 4,0 CIEKAWOSTKI NA TEMAT SILNIKÓW MOKKI A16XER - jest to silnik przystosowany do normy czystości spalin Euro 5 i tak naprawdę jest "zmodyfikowanym" silnikiem Z16XER. Ponieważ zmiany w tej normie dotyczą głównie silników diesla, budowa silnika nie odbiega od protoplasty czyli Z16XER. Z kolei Z16XER, wprowadzony w 2007r. powstał z połączenia dwóch silników: Z18XER oraz Z16XEP. Z Z16XEP wzięto kadłub, głowicę natomiast z większego Z18XER. Silnik posiada dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym. Są one wyposażone w hydraulicznie sterowane koła ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU, umożliwiające płynną regulację z zakresie 60* OWK dla wałka ssącego i 40* OWK dla wałka wydechowego. Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych, można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin EGR. Wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Luz zaworów jest regulowany poprzez "twarde" popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek. Silnik wyposażony jest w kolektor ssący o zmiennej długości kanałów dolotowych. A14NET - jest to CAŁKOWICIE NOWA konstrukcja. Proszę nie sugerować się danymi, np pojemność 1364ccm pasująca do silnika Z14XEP/Z14XEL. To nie jest ich następca. Zwracam uwagę na to, że średnica tłoka wynosi 72,5mm, skok tłoka 82,6mm, a w tamtych silnikach odpowiednio 73,4 i 80,6mm. Co z tego wynika? Ano to, że inne tłoki, inny wał (skok tłoka - czyli inne wykorbienia wału) i generalnie bardzo wiele różnic. Malkontenci na pewno wrzasną, że wiele rzeczy jest podobnych lub takich samych - owszem, jest, ale A14NET nie jest pochodną żadnego silnika tylko nową konstrukcją. Tak naprawdę najwięcej w nim chyba zbieżności z silnikiem A12XER - rozwiercone gary i najwięcej podobieństw. Napęd rozrządu łańcuchem, koło dwumasowe. Łączony tylko z 6-stopniową skrzynią biegów M-32. Posiada hydrauliczne popychacze, czyli zwolennicy LPG mogą zacierać ręce. w przeciwieństwie do posiadaczy A16XER. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi