Skocz do zawartości

Układ wspomagania kierownicy


Gość Krzysztof

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztof

Witam.

Mam Mokkę 1,4 turbo w automacie 2014 rok przejechane 52.000km. Zaczęła pojawiać się informacja - sprawdź układ czujników parkowania, po chwili sprawdź układ wspomagania kierownicy. Po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyków pracował cały czas wentylator od klimatyzacji w kabinie ( nie od chłodnicy). Próbowałem odpalić silnik i nie dało rady. Odpaliłem z kabli i przez 2 dni nic się nie działo. Po 2 dniach podobna sytuacja. wymieniłem akumulator na nowy. Po 3 dniach to samo. Sprawdziłem ładowanie - ok. Jednak jak założyłem tester ładowania do zapalniczki okazało się że ładuje raz dobrze w granicach 14, raz ok 12. Po sprawdzeniu pokazuje błąd B1517 napięcie niskie. Może ktoś miał coś podobnego, będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Właśnie chcę wymienić alternator, ale zastanawia mnie to, że jak coś się zaczyna dziać to jak zdejmę klemę z akumulatora to jeżdżę jakieś 2-3 dni i nic się nie dzieję. A potem znów się zaczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że na początek warto wyjąc akku i naładować na 100% zewnętrznym sprzętem. akumulator nowy, ale mógł długo stać w sklepie i jest niedoładowany.

nasze autka są wrażliwe na spadki napięcia i potrafią dziać się cuda.... warto tez oczyścić/zabezpieczyć wszelkie połączenia np. masowe  - poniżej akumulatora widać gołe śruby i złącza oczkowe "-" przykręcone do karoserii. na alternatorze też jest goła śruba i przykręcony przewód "+", wszędzie tam może pojawiać się korozja.

Napięcie ładowania regulowane jest elektronicznie, nie ma mechanicznego regulatora. System przewiduje 6 lub 7 scenariuszy i dobiera różne napięcie ładowania. U mnie pojawiało się nawet 15,4V.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof
3 godziny temu, miszkoo napisał:

myślę że na początek warto wyjąc akku i naładować na 100% zewnętrznym sprzętem. akumulator nowy, ale mógł długo stać w sklepie i jest niedoładowany.

nasze autka są wrażliwe na spadki napięcia i potrafią dziać się cuda.... warto tez oczyścić/zabezpieczyć wszelkie połączenia np. masowe  - poniżej akumulatora widać gołe śruby i złącza oczkowe "-" przykręcone do karoserii. na alternatorze też jest goła śruba i przykręcony przewód "+", wszędzie tam może pojawiać się korozja.

Napięcie ładowania regulowane jest elektronicznie, nie ma mechanicznego regulatora. System przewiduje 6 lub 7 scenariuszy i dobiera różne napięcie ładowania. U mnie pojawiało się nawet 15,4V.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Dokładnie zrobiłem jak piszesz. Nowy akumulator był naładowany na 60%. Naładowałem akumulator prostownikiem, na wydruku pokazało 100%. Nic to nie zmieniło. Sprawdzę miejsca połączeń, które wskazałeś. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności