Skocz do zawartości

Przegląd LPG w ASO


Gość duzymis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam Mokkę X 1.4 z LPG i szykuję się na przegląd. Z dwóch różnych serwisów otrzymałem jednak inne informacje.

 

  • w jednym było info, że w przypadku LPG serwis (filtry itd.) są co roku lub co 15 tys. km.
  • w drugim wyraźne info, że co 15 tys. i jest to osobna sprawa, nawet jak minie ponad rok, powinienem poczekać do 15 tys. km aby niepotrzebnie szybciej nie płacić.

 

Co możecie o tym powiedzieć? Czy faktycznie lepiej zrobić to osobno jak dojdzie mi kilka tysięcy? Obecnie jest niecałe 12 (po roku jazdy), więc mógłbym to odłożyć w czasie na jakieś 2-3 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dbając o czystość wtryskiwaczy, ja skróciłem interwał serwisów do 10 tyś km. Gazownik podczas wymiany filterków ma fun i je rozcina/rozbiera (faza lotna) i jak widziałem nie są najczystsze, pomimo tankowana tylko na markowych stacjach.

Koszt filtrów jest znikomy w porównaniu do wtryskiwaczy, a coś już wiem ponieważ miałem zaklejony mazutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego aż tak się nie obawiam. Wcześniej miałem Qashqaia z sekwencyjnym LPG i po 110 tys. nadal wszystko chodziło pięknie - tylko wymiana filtra właśnie raz do roku. Stąd moje pytanie, czy czekać, czy jednak robić to na sztywno co rok (częściej raczej u mnie odpada, średnia roczna to 9-11 tys. km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie interwaly serwisowe sa zaleceniami. Jak postapisz Twoja sprawa. Nie ma opcji ze sie auto nagle rozleci...jedynie gwarant karze sztywno trzymac sie okreslonych terminow...

 

mnie uczono ze jak gaz to olej i pierdoly wymieniac co 10 - 12tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 7.08.2019 o 09:59, duzymis napisał:

Cześć,

mam Mokkę X 1.4 z LPG i szykuję się na przegląd. Z dwóch różnych serwisów otrzymałem jednak inne informacje.

 

  • w jednym było info, że w przypadku LPG serwis (filtry itd.) są co roku lub co 15 tys. km.
  • w drugim wyraźne info, że co 15 tys. i jest to osobna sprawa, nawet jak minie ponad rok, powinienem poczekać do 15 tys. km aby niepotrzebnie szybciej nie płacić.

 

Co możecie o tym powiedzieć? Czy faktycznie lepiej zrobić to osobno jak dojdzie mi kilka tysięcy? Obecnie jest niecałe 12 (po roku jazdy), więc mógłbym to odłożyć w czasie na jakieś 2-3 miesiące.

 

Odświeżam starego kotlecika.

 

Czy ktoś posiada wiedzę, która z powyższych informacji jest właściwa ?

 

W książeczce serwisowej i gwarancyjnej (Mokka X '17) w rozdz. "Samochody z zasilaniem LPG" widnieje taki zapis dot. przeglądów: 

"Poza normalnymi okresami serwisowymi należy dodatkowo zachowywać następujące okresy międzyobsługowe dla układu zasilania gazem LPG. 15 000 km   Wymienić filtr gazu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ArKos napisał:

Jest właściwa.

Filtr fazy lotnej co 15kkm, ciekłej co 30kkm, świece co 30kkm.

 

ArKos ? czyli należy rozumieć, że w przypadku przeglądów układu zasilania gazem LPG należy utrzymywać interwał co 15 000 kilometrów, nie zważając na to, że okres od poprzedniego przeglądu instalacji przekroczył rok czasu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności