MOKKER Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 INSTRUKCJA WYMIANY ŻARNIKÓW D3S W OBU REFLEKTORACH KSENONOWYCH BEZ ICH DEMONTAŻU KROK PO KROKU NAJPIERW WYJĄĆ KLUCZ ZE STACYJKI I ODŁĄCZYĆ PRZEWODY MASĘ (-) I ZASILANIE (+) OD AKUMULATORA!!! LAMPA PRAWA (STRONA PASAŻERA): 1. DEMONTAŻ RURY ZASYSANIA POWIETRZA DO KOMORY FILTRA POWIETRZA 2. DEMONTAŻ SKRZYNKI Z FILTREM POWIETRZA 3. DEMONTAŻ POKRYWY (DEKLA) LAMPY - 3 WKRĘTY 4. DEMONTAŻ STALOWEGO MOCOWANIA ŻARNIKA D3S - 2 WKRĘTY 5. DEMONTAŻ WTYCZKI ZASILANIA ŻARNIKA D3S 6. DEMONTAŻ ŻARNIKA D3S - PRZEKRĘCIĆ W LEWO I WYJĄĆ MONTAŻ NOWEGO ŻARNIKA D3S I WSZYSTKIE CZYNNOŚCI W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI LAMPA LEWA (STRONA KIEROWCY): 1. DEMONTAŻ RURY WLEWOWEJ PŁYNU DO ZBIORNIKA SPRYSKIWACZY SZYB I REFLEKTORÓW 2. POLUZOWANIE Z MOCOWAŃ SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW - 1 ŚRUBA I ZACZEPY PLASTIKOWE (POMOCNE ŚCIĄGACZE DO SPINEK TAPICERSKICH) 3. DEMONTAŻ AKUMULATORA 4. DEMONTAŻ POKRYWY (DEKLA) LAMPY - 3 WKRĘTY 5. DEMONTAŻ STALOWEGO MOCOWANIA ŻARNIKA D3S - 2 WKRĘTY 6. DEMONTAŻ WTYCZKI ZASILANIA ŻARNIKA D3S 7. DEMONTAŻ ŻARNIKA D3S - PRZEKRĘCIĆ W LEWO I WYJĄĆ MONTAŻ NOWEGO ŻARNIKA D3S I WSZYSTKIE CZYNNOŚCI W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI NA KOŃCU PODŁĄCZYĆ PRZEWODY MASĘ (-) I ZASILANIE (+) DO AKUMULATORA!!! POWODZENIA 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_102 Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 NA KOŃCU PODŁĄCZYĆ PRZEWODY ZASILANIE (+) I MASĘ (-) DO AKUMULATORA!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Co to ma być i czemu to ma służyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_102 Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Prawidłowa kolejność podłączenia aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 W elektryce nie ma znaczenia co jest podłączane jako pierwsze. To raz. Dwa - do wymiany żarnika nie ma konieczności odłączania akumulatora, to nie są poduszki powietrzne. Trzy - żeby płynął prąd, potrzebne sa dwa bieguny: + oraz -. Jeśli odłączy się którykolwiek, to już przynosi pożądany efekt i w jakikolwiek, nawet najdrobniejszy sposób, odłączenie drugiego bieguna nie zmienia kompletnie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_102 Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Teoretycznie nie ma znaczenia kolejność podłączenia akumulatora, a praktycznie już tak. To raz. Dwa kolega MOKKER opisał wymianę żarówek z odłączeniem akumulatora więc napisałem prawidłową kolejność podłączenia aku. Trzy - nie wiem poco ciągniesz ten wątek skoro nie rozumiesz dlaczego podłączamy pierwsze plus a potem minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 43 minuty temu, krzychu_102 napisał: Teoretycznie nie ma znaczenia kolejność podłączenia akumulatora, a praktycznie już tak Czekam na rozwinięcie tematu Jestem zaciekawiony. 44 minuty temu, krzychu_102 napisał: nie wiem poco ciągniesz ten wątek skoro nie rozumiesz dlaczego podłączamy pierwsze plus a potem minus. Kozaku. Naprawiam samochody od 30 lat i z tego żyję. Jak dotąd nie zdechłem z głodu, więc wychodzi na to, że coś tam wiem i coś tam umiem. Zaprezentowałeś raczej słaby start na forum, jeśli w trzecim napisanym poście już fikasz... Słabo jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_102 Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Jeśli naprawiasz samochody 30 lat i nie znasz podstaw to słabiutko. Ja w przeciwieństwie do kolegi nie zjadłem wszystkich rozumów i wcale się nie wymądrzam napisałem tylko kolejność podłączenie akumulatora. Więc dla wszystkich co próbują naprawiać swoje samochody i dla mechanika z 30 letnim stażem 🤣 odłączanie aku. - potem + podłączanie aku + potem - a to wszystko z bardzo banalnej przyczyny żeby przez przypadek nie zrobić zwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 27 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2022 "a to wszystko z bardzo banalnej przyczyny żeby przez przypadek nie zrobić zwarcia"- żeby zrobić zwarcie to musi spotkać się plus z minusem lub odwrotnie to co do tego ma kolejność odłączania aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_102 Opublikowano 27 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2022 Dokładnie tak Wiesiu - żeby zrobić zwarcie to musi spotkać się plus z minusem tylko że minus to wszystko metalowe w samochodzie i w wielu samochodach jest to naprawdę łatwo zrobić przypadkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.