Skocz do zawartości

MOKKA COSMO 1.4 TURBO 4X4 (225 KM / 360 Nm) by MOKKER


Rekomendowane odpowiedzi

Moja MOKKA COSMO 1.4 TURBO 4X4 (180 KM / 300 Nm) 🙂

Odebrana z salonu Opla w Krakowie 16.05.2015 r.

 

Opel Mokka

produkcja – 18.12.2014 r. / RM 2015

kolor – SZARY / Satin Steel (Grey Metallic GYM)

silnik - 1.4 TURBO / B14NET (LUJ+KL7)

skrzynia - 6 manual / M32 / 4x4

 napęd - 4x4

 

Wyposażenie COSMO +

-Pakiet Dobrej Widoczności 
-Pakiet Elektryczny 
-Pakiet Parkuj i jedź
-Pakiet Asystent kierowcy

-Pakiet biznesowy

-Pakiet zimowy (+ nagrzewnica Quick Heat)

-Pakiet Komfortowy (fotele przednie AGR i  kanapa tylna (czarna skóra) z MOKKA X 2019 r.)

 

MOKKA ma pełne możliwe wyposażenie oprócz tego co dla mnie zbędne: szyberdachu, bagażnika na rowery w tylnym zderzaku, tunera cyfrowego radia, systemu BOSE dla NAVI 950, systemu ON STAR.

 

Wykonane modyfikacje po skończeniu gwarancji od 05.2020 r.:

-całkowite profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne wewnętrzne i zewnętrzne z demontażem wszystkich niezbędnych elementów środkami ochronnymi do ekstremalnych zastosowań (powłoki uretanowe 2K oraz powłoki woskowe penetrująco-pełzające)

-cewka zapłonowa i świece zapłonowe NGK

-tarcze i klocki hamulcowe (komplet przód / tył) ZIMMERMANN SPORT

-wszystkie oleje i płyny eksploatacyjne wymienione na przeznaczone do ekstremalnych zastosowań

-dedykowany wyczynowy wysokoprzepływowy panelowy bawełniany filtr powietrza K&N

-całoroczne opony YOKOHAMA GEOLANDAR A/T G015 225/55 R18 98H M+S

-PROFESJONALNY CHIPTUNING silnika wg specyfikacji 180 KM / 300 Nm

-profesjonalny kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej kwasoodpornej

-zawieszenie sportowe BILSTEIN/EIBACH B12 PRO KIT (amortyzatory BILSTEIN B6 i sprężyny EIBACH PRO KIT)

-wszystkie żarówki tradycyjne halogenowe wewnętrzne i zewnętrzne wymienione na markowe LED (jedynie w reflektorach AFL+ ze względu na pojawiającą się awarię działania systemu AFL+ żarówki doświetlania zakrętów zostały zmienione z H11 OSRAM ORIGINAL na H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER)

-w reflektorach AFL+ żarniki ksenonowe D3S OSRAM ORIGINAL zmienione na D3S OSRAM NIGHT BREAKER LASER

-fotele AGR i kanapa (czarna skóra) z MOKKA X 2019 r. (usunięty fabryczny podłokietnik w fotelu kierowcy)

-podłokietnik centralny na konsoli środkowej RATI ARMSTER 2

-aluminiowe nakładki pedałów

 

Aktualny przebieg: 48 000 km

 

OPEL MOKKA (subiektywnie z inżynierskiego punktu widzenia) to auto nietuzinkowe, zgrabne zarazem agresywne (szczególnie w kolorze GYM 😀) o ponadczasowej sylwetce.

 

Bezpieczeństwo, komfort, możliwe wyposażenie oraz jakość zastosowanych materiałów i wykonanie (Korea południowa) na najwyższym poziomie praktycznie już niespotykane 👍

 

Silnik 1.4 TURBO po profesjonalnym chiptuningu jest mocny, elastyczny w całym zakresie zarówno na niższych jak i wyższych obrotach w połączeniu z rewelacyjnie zestopniowaną manualną 6 biegową skrzynią i napędem 4x4, przy zastosowaniu wydajnego sportowego zawieszenia i układu hamulcowego oraz ergonomiczne fotele AGR gwarantują niesamowite bezpieczeństwo, komfort  i prawdziwą przyjemność z jazdy 👍

 

Prócz tego oświetlenie ksenonowe adaptacyjne AFL+ (żarniki D3S OSRAM NIGHT BREAKER LASER + żarówki doświetlania zakrętów H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER) zapewniają bezpieczeństwo i komfort nieporównywalny  z reflektorami halogenowymi (np. SUZUKI SX4 / żarówki H4 OSRAM NIGHT BREAKER LASER) czy w technologii LED zarówno zwykłe reflektory LED (np. SUZUKI VITARA rocznik 2020) jak i reflektory adaptacyjne AFL LED (np. MOKKA X rocznik 2019, ASTRA K rocznik 2019, INSIGNIA rocznik 2020) 😀

 

Niebawem kolejne zdjęcia ... 

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Kolego full wypas... ale czy te 180 KM i 300 Nm to nie wiem, ile skrzynia M32 wytrzyma...

Bardzo mnie ciekawi elastyczność i przyspieszenie po takich zmianach: nie wrzuciłbyś jakiś filmików??

No i zdjęcia - np. tego podłokietnika (jak to wygląda)

I jeszcze te lampki doświetlające zakręty - też może byś pstryknął jak wygląda barwa w porównaniu do ksenonów (choć uważam, że chyba niepotrzebnie wymieniłeś oryginalne żarniki, które są zajebiste - no, ale kto bogatemu zabroni:P)

edit: ponadto prosimy o zdjęcia nocne tego zmienionego oświetlenia na led (zwłaszcza na zewnątrz auta, czyli światła, tablice..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • MOKKER zmienił(a) tytuł na MOKKA COSMO 1.4 TURBO 4X4 (225 KM / 360 Nm) by MOKKER

 Minął rok... 

 

MOKKA COSMO 1.4 TURBO 4X4 (225 KM / 360 Nm) 🙂

 

Wykonane modyfikacje od 05.2021 r.:

-wykonany profesjonalny intercooler o zwiększonej pojemności

-dostosowany profesjonalny kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej kwasoodpornej

-PROFESJONALNY CHIPTUNING silnika wg specyfikacji 225 KM / 360 Nm

 

Aktualny przebieg: 48 220 km

 

...

IMG_20220404_112703.jpg

IMG_20220404_112709.jpg

IMG_20220404_112606.jpg

IMG_20220404_112748.jpg

IMG_20220404_112625.jpg

IMG_20220404_112631.jpg

IMG_20220404_112638.jpg

IMG_20220404_112645.jpg

IMG_20220404_112715.jpg

IMG_20220404_112545 k.jpg

20220512_151705 k.jpg

20220512_152144 k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt na 250 KM / 400Nm nie wystarczy, dlatego uzyskałem maksymalnie 225 KM  / 360 Nm,   co udało się przy przeprowadzonych kompleksowych modyfikacjach na dzień dzisiejszy.

Zmienione - cewka zapłonowa zespolona  i świece (irydowe) NGK, wkład filtra powietrza K&N, znacznie większy intercooler (szerszy i wyższy wykonany na zamówienie w profesjonalnej firmie tuningowej) w miejscu i mocowaniach oraz przewodach fabrycznych,  a także jak widać na zdjęciach układu wydechowego brak tłumika środkowego i rury wydechowe średnicy 63 mm (wykonany na zamówienie w profesjonalnej firmie tuningowej).

Mechanicznie dotychczas silnika i turbiny nie ruszałem... 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bym się bał, żeby tłoki nie spłynęły. Te wtryski mają za mały wydatek na taką moc, turbina lekko się podjedzie i już nie zapewni odpowiedniej ilości powietrza.

Uważaj, bo jesteś teraz na cienkim lodzie - żeby nie trza było szukać nowego silnika, ten masz wystrojony na samej granicy. Szkoda by go było.
Ja gadałem z tunerem, ujął to krótko: nawet jakby się dało, to więcej niż 170-175 kM on z tego silnika nie zrobi, bo lekko się pewne rzeczy zużyją i pojawi się problem mogący doprowadzić do konieczności wymiany silnika. Koniec cytatu.

Konkretnie miał na myśli pompę paliwa, wtryski i turbinę.

Ja osobiscie mam obawy o korbowody, czy zniosą aż taki moment. To naprawdę dużo jak na brak kucizny w tym silniku. Ale życzę jak najlepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...