Skocz do zawartości

Płyń chłodniczy


Rafal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tu nowy posiada mokka 1.4 turbo z przebiegiem 160tkm. Mam problem z ubywającym płynem chłodzenia, dodam że raz na 2 tyg. Muszę dolac okolo 2L płynu. Dodam tez ze brak jakich kolwiek wycieków czy plam na podłodze. Arkos proszę o jakies wskazówki albo gdzie co mam sprawdzić. Z góry dziękuję za wszelkie udzielone informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody wodne turbosprężarki do przejrzenia, pompa wody i chłodnica wody do przejrzenia. Nieduży wyciek zdąży odparować i nie będzie śladu wycieków. Podać ciśnienie 1,5-2 bary do układu chłodzenia i patrzeć gdzie kapie.

Rozumiem, że auto nie kopci na białawy kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafal napisał:

Da się sprawdzić te przewody od turbo ber rozbierania czy trzeba coś rozbierać demontować. 

 

2 godziny temu, ArKos napisał:

Podać ciśnienie 1,5-2 bary do układu chłodzenia i patrzeć gdzie kapie.

Czego nie wiesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Wam...korzystajac z watku...tez mi ubywa...diagnoza zapoconie kolo tych uszczelek przewodow turbo...pytanie jesli moge ArKos??? ile pieniedzy szykowac tak pi razy drzwi 😁 oczywiscie robota nie w ASO

Dziekuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż i montaż turbiny koło 300, komplet uszczelek + nakrętki + ew. szpilki 150-200, uszczelki po 3 dychy o ile przewody są ok, a może być konieczność wymiany. 500 pójdzie na pewno jeśli przewody będą ok. Przewody 300-350 kpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś ubywa płyn, a nie ma śladów to sprawdźcie czy nie puszcza korek w zbiorniczku wyrównawczym.

U mnie tak było, że płyn znikał, a śladów brak, dopiero jak porządnie zagrzałem auto na postoju (kilkanaście minut) i zacząłem dokładnie oglądać to się okazało, że zbiorniczek wyrównawczy bardzo, bardzo delikatnie popuszczał przez ten króciec przelewowy przy korku, dosłownie po kropelce, ale to wystarczyło, aby płyn powoli ubywał.

W motoryzacyjnym nie było samych zakrętek/korków więc kupiłem cały zbiorniczek (jakiś zamiennik) za 70zł, wymiana jakieś 15min i działa już 2gi miesiąc i jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej. 

Zaczalem od najtanszej wersji...wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i korek...jak narazie obserwacja i na ta chwile nic nie ubywa...

Koszt wszystko w orginale 

Zbiorniczek 120zl, korek 34zl - kupiony w znanym sklepie internetowym 😉 robocizna wlasna, w ASO chcieli za robote 200zl. Robota na 30 min

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności