Skocz do zawartości

Ściąganie w lewo


Gość Paranus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanie w podobnej kwestii. W październiku kupiłam nową Mokkę z kompletem 16 calowych zimówek na stalowych felgach z czujnikami. Tydzień temu po przekładce w ASO zauważyłam, że w trakcie jazdy ściąga mi auto na prawą stronę. Zadzwoniłam na drugi dzień do ASO z informacją, że pojawił się taki problem. Oczywiście ASO nie widzi swojej winy. Ja zauważyłam, że na oponach w każdym kole było inne ciśnienie przy czym najwyższe zawsze w lewym przednim. Na moje pytanie czy były wyważane koła przed założeniem i sprawdzane ciśnienie w oponach dostałam informację, że na nowych się tego nie robi. Później się dowiedziałam, że po założeniu kół nikt nie dopompował nowych kół ani nie sprawdził ciśnienia. A cała czynność zajęła im ponad godzinę. Przeprosili dopompowali i wyjechałam. Niestety podczas jazdy okazało się, że problem nadal występuje może w mniejszym stopniu ale jednak jest zauważalny. Pojechałam na następny dzień już niezbyt przyjaźnie nastawiona. Pan z recepcji serwisu wsiadł za kółko i pojechał ze mną na przejażdżkę. Okazało się, że sam zaobserwował ten problem ale usilnie tłumaczył, że droga nierówna zależy jak się ustawi kierownicę, nie u nich kupione koła itp (a w ofercie mają dokładnie takie same jak ja zakupiłam u innego Dealera). On w zasadzie nie odczuwa różnicy a ja ją widziałam.


Jak z nimi rozmawiać bo umówiłam się na zostawienie samochodu ale teraz to zaczynam się obawiać co oni będą z nim robić. Na co zwrócić uwagę i co muszę sprawdzić i czy mogę wymusić na nich, że chcę być obecna przy sprawdzaniu. Bo chcą auto na 2-3 godziny a w tym czasie nie wiem co będą robić.


proszę o pomoc z góry dziękuję  :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest, że w nowych kołach nie sprawdza się ciśnienia. Jest to obowiązek przy każdej zmianie opon/kół.

Masz prawo być w serwisie podczas sprawdzania. Po to jest szyba z biura klienta, żeby widzieć, co na hali mechanik robi z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest, że w nowych kołach nie sprawdza się ciśnienia. Jest to obowiązek przy każdej zmianie opon/kół.

Masz prawo być w serwisie podczas sprawdzania. Po to jest szyba z biura klienta, żeby widzieć, co na hali mechanik robi z samochodem.

Dzięki za odpowiedź. niestety w tym ASO nie ma szyby z biura klienta i nie widać co robią z samochodem. A czy coś w kwestii tego ściągania na prawo. Co może być tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ASO twierdzą, że nowych się nie wyważa, zatem mogę przypuszczać, ze tego nie zrobili. Tendencja jest taka, że o ile na tylnych ciśnienie jest w zasadzie takie samo w obu o tyle w przednich lewe jest wyższe od tylnych a prawe niższe od tylnych a od lewego jest różnica ponad 8 kPa wg tego co podaje komputer w samochodzie. Poza tym lewe przednie jest w takiej wartości jak po dopompowaniu i zasadniczo się nie zmienia. a pozostałe przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pożyczył (jakbym nie miał) jakiś manometr i ręcznie zmierzył ciśnienie w przednich oponach. Przód jest bardziej obciążony więc przednie opony będą niższe. Piszesz że lewe jest wyższe od tyłu więc prawdopodobnie tam jest zbyt duże ciśnienie i wtedy ściąga na prawą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie pożyczanie manometru? Jedziesz na najbliższą stacje paliw

i dopompwujesz lub upuszczasz powietrze w kołach.

Wcześniej sprawdź w książce zalecane ciśnienie dla wersji Twojego auta.

Po tym pojedź na równą droge i sprawdź efekt.

Jeżeli to nie pomoże to trzeba założyć ponownie poprzednie koła i zrobić jazde testową. Problem tkwi albo w opnach albo w układzie kierowniczym...

W Mokkach jest jednakowe ciśnienie przód / tył.

Przy oponach 225/55 R18 u mnie mam przód 2.5 / tył 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wspomniałam tego problemu nie miałam z oponami letnimi. Opony były dopompowywane podczas kolejnej z wizyt w ASO wszędzie było takie same ciśnienie 252 kPa. Tak około 1 godz. po tym czasie  tył spadł do 248 kPa a przód lewe 252, a prawe 244. Efekt ściągania pojawił się zaraz po wyjeździe z ASO pomimo, że było wszędzie takie samo ciśnienie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności