Skocz do zawartości

Kobieta i ułamany plastik fotela.


umbrella

Rekomendowane odpowiedzi

A coś mi mówiło żeby nie pożyczać auta kobiecie....

Koleżanka z pracy kiedy oddała mi auto oznajmiła, że jakiś plastik z fotela "wyskoczył". 

A raczej, urwał się kiedy zaczepiła obcasem podczas wysiadania. No nic... "gdzie diabeł nie może, tam babę pośle"

 

Chodzi o dolną plastikową osłonę fotela kierowcy - tak gdzie są rączki do ustawiania fotela . Przedni zaczep, który przykręcony jest do ramy fotela, jest urwany. Kolejny plastik który wchodzi na "klik" też.

 

Dwa pytania :

 

1. Jak zdemontować dźwignię regulacji pochyłu fotela? ( Pierwszy regulator od ustawiania wysokości dał się normalnie odkręcić ) A drugi ma tylko jakiś metalowy trzpień i otwory chyba na jakiś specjalny klucz.

 

2. Czy te ułamane zaczepy da się czymś skleić czy trzeba zamówić cały plastik ? Klej typu kropelka jest chyba za twardy i szybko pęknie. "Butapren" jest elastyczny ale za slaby

post-273-0-36185400-1481874231_thumb.jpg

post-273-0-37201900-1481874260_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o punkt 2. Na razie przychodzą mi do głowy 4 pomysły:

- klejenie na klej do plastików,

- skleić silikonem - w miarę twardym, dobrej jakości,

- wygiąć coś z aluminium i przynitować - nie będzie to wyglądać już tak ładnie, bo będzie widać nity,

- zamówić cały plastik ....i więcej nie pożyczać auta :)

 

Problem w każdym przypadku jest, jak na razie, demontaż dźwigni regulatora pochyłu fotela.

Jak zdjąć to cholerstwo by nic nie urwać i znowu nie narobić sobie biedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mokce tego nie robiłem, natomiast w Insignii wymieniałem poszycie tapicerskie fotela. Taki sam plastik posiadał wewnątrz rozprężne ząbki, które należało odgiąć używając cienkich śrubokręcików włożonych w otwory zewnętrzne tuż przy rancie. Te 6 podłużnych otworów i lekko odginać na zewnątrz. Popróbuj delikatnie, powinno być tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej czy później to niestety większość posiadaczy tego typu foteli w tych autach czeka taka awaria,

gdy kobieta zaczepi spódnicą podczas wysiadania i zaczep puszcza a że jest przykręcany to pęka w najsłabszym punkcie.

 

Oto sprawca zamieszania, widok od dołu:

14j417b.jpg

 

Na szybkiego aby szpetnie nie odstawało, odchyliłem plastyk, posmarowałem klejem Poxipol i zaparłem kijem od miotły.

erlfer.jpg

 

Na ta chwile trzyma, ale z doświadczenia wiem ze nie na długo, w najbliższym czasie pozostanie demontaż tego elementu

i ponowne już bardziej doraźne przyklejenie mocowania klejem epoksydowym dwuskładnikowym Distal.

Troszkę roboty będzie bo jest sporo przewodów od spodu, jakby nie było to fotel AGR

Jak ktoś wcześniej będzie demontował to chętnie przeczytam instrukcje co gdzie odkręcić i wypiąć aby nic nie urwać ;)

zmfdw2.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka, nawet nie wiedziałem, że na takie duperele trzeba uważać, skoro kobitka obcasikiem potrafi odłamać kawałek osłony fotela :o

Będzie też trzeba zwrócić uwagę na podsufitkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności