Skocz do zawartości

Jak dodać USB w CD 400?


roberto999

Rekomendowane odpowiedzi

Dokupić dodatkowe okablowanie (między innymi wiązkę z gniazdem USB), rozebrać pół deski rozdzielczej, zamontować ( m.in. cięcie kabelków z tyłu radia) i przeprogramować radio. Całość operacji szacunkowo wyceniam na ok. 1000zł, bo sama wiązka z gniazdem USB kosztuje ok. 800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokupić dodatkowe okablowanie (między innymi wiązkę z gniazdem USB), rozebrać pół deski rozdzielczej, zamontować ( m.in. cięcie kabelków z tyłu radia) i przeprogramować radio. Całość operacji szacunkowo wyceniam na ok. 1000zł, bo sama wiązka z gniazdem USB kosztuje ok. 800zł.

Zdecydowałbym się. Auto na gwarancji. ASO w Krakowie powiedziało, że w tym radyjku nie da się tego zrobić, Ale pewnie spuścili mnie po nożu. Masz może jakieś namiary gdzie taką usługę można wykonać? Cena mi odpowiada.  I żebym gwarancji nie stracił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy którekolwiek ASO się podejmie. Problem polega na tym, że jest to dość mocna ingerencja w elektrykę i oprogramowanie samochodu. W kodzie VIN zawarte są informacje o wszystkim, w tym o radiu - potem w razie problemów serwer będzie podkładał oprogramowanie odczytane w VIN. Mam też uzasadnione obawy o gwarancję - producent może ją unieważnić przez takie zabiegi i dealer podejmujący się tego montażu ma big problem w wypadku jakiejś awarii.

Przemyśl najtańszy sposób:

https://allegro.pl/listing?string=transmiter%20fm&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy którekolwiek ASO się podejmie. Problem polega na tym, że jest to dość mocna ingerencja w elektrykę i oprogramowanie samochodu. W kodzie VIN zawarte są informacje o wszystkim, w tym o radiu - potem w razie problemów serwer będzie podkładał oprogramowanie odczytane w VIN. Mam też uzasadnione obawy o gwarancję - producent może ją unieważnić przez takie zabiegi i dealer podejmujący się tego montażu ma big problem w wypadku jakiejś awarii.

Przemyśl najtańszy sposób:

https://allegro.pl/listing?string=transmiter%20fm&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222

Dzięki za info. Czyli sytuacja praktycznie beznadziejna. Te koncerny samochodowe już  całkowicie nas ubezwłasnowolniły. Wszystkim steruje komputer. A w byle jakim klasycznym radioodtwarzaczu samochodowym  jest USB. Transmitery już przerabiałem. Jakość dżwięku słaba. Słyszałeś może o tzw emulatorach zmieniarki? Trochę w necie szukałem. I są, ale oczywiście do Opla z tym radyjkiem już nie. Zostaje mi chyba dalej nagrywać płytki z MP3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieść gminna niesie, że w Oplach ma zniknąć złącze OBD. Diagnostykę będzie można przeprowadzać tylko i wyłącznie w ASO przez system OnStar. Jest to kwestią kilku najbliższych lat. Poupadają samodzielne warsztaty, zacznie zanikać rynek części (zamienników). I nie tylko w Oplu o tym myślą - inne koncerny również. Nie dziw się, że

 

Te koncerny samochodowe już  całkowicie nas ubezwłasnowolniły. 

bo tu chodzi o grube pieniądze.

Walka o klienta sprowadza się do jak najniższej ceny zakupu a więc to mały zysk. Każdy koncern będzie chciał odbić to sobie na serwisie.

Dokładnie taka sama zasada towarzyszy telefonii komórkowej. Kupujesz wypasiony telefon za 1 zł ale wiążesz się umową abonamentową na 2 lata, podczas których ten telefon spłacasz 2 razy drożej. 

W wypadku auta na pewno nie kupisz go za złotówkę, ale w atrakcyjnej cenie, która skusi potencjalną krowę dojną, uwiązując ją praktycznie na stałe w tym koncernie jeśli chodzi o serwis.

Ceny aut używanych spadną karkołomnie, bo koszty utrzymania będą kosmiczne. W tym kierunku to zmierza - znowu auto będzie synonimem luksusu bo nie każdego będzie stać na jego utrzymanie. Teraz ASO ma mocną konkurencję: rynek zamienników, niezależne warsztaty, a potem będzie monopol na markę.

Kiedyś radio fabryczne miało kod. Nawet, jak się go zgubiło, to dało się go "wyciągnąć" z pamięci urządzenia. Teraz nie ma kodów ani nic, bo radio raz zaprogramowane w danym aucie, nigdy nie zadziała w żadnym innym. Jest to konfigurowane na etapie produkcji samochodu, a więc maksymalnie utrudnia się pole manewru nawet ASO. Owszem, rynek warsztatów już się wyspecjalizował w elektronice, ale jutro już mogą wprowadzić nowe zabezpieczenia, które będą nie do przejścia - patrz jako przykład OnStar... operator może zrobić z autem wszystko - zdiagnozować, monitorować/unieruchomić w wypadku kradzieży, czyli praktycznie całkowicie przejąć kontrolę nad samochodem. Coś jak u Orwell'a... Wielki Brat wszystko widzi i wszystko może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/.../ Zostaje mi chyba dalej nagrywać płytki z MP3.

Nic nie zostaje  :)

 

Jest gniazdo AUX? Jest.

Wystarczy podłączyć odtwarzacz MP3 za pomocą przewodu zakończonego z obydwu stron jack'ami - jeden do gniazda słuchawkowego MP3, drugi wiadomo gdzie i po problemie  :) A jak odtwarzacz będzie z wejściem USB, to szał już całkowity  :D ... a wszystko spoko do pięciu dych :)  

 

 

Acha, żeby nie babrać się z wymianą bateryjekw MP3-ce, dokupić ładowareczkę do gniazda zapalniczki. I tak wszystko grubo poniżej setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zostaje  :)

 

Jest gniazdo AUX? Jest.

Wystarczy podłączyć odtwarzacz MP3 za pomocą przewodu zakończonego z obydwu stron jack'ami - jeden do gniazda słuchawkowego MP3, drugi wiadomo gdzie i po problemie  :) A jak odtwarzacz będzie z wejściem USB, to szał już całkowity  :D ... a wszystko spoko do pięciu dych :)  

 

 

Acha, żeby nie babrać się z wymianą bateryjekw MP3-ce, dokupić ładowareczkę do gniazda zapalniczki. I tak wszystko grubo poniżej setki.

Wszystko to, co piszesz to oczywiście wiem. I chyba tak będę musiał zrobić. Będzie podłączanie plątanina kabli, a po zakończeniu krótkiej jazdy, wypinanie tego wszystkiego, żeby nie ukradli.Tylko wkurza mnie to jak człowiek wydaje kilkadziesiąt tysięcy na samochód, a dla odrobiny wygody (usb bluetooth) każą dopłacić 5-6 tysięcy, co powinno być standardem w XXI wieku, a nie żadnym luksusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności