ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Temat postanowiłem założyć, bo ten silnik też jest oferowany w modelu Mokka. B14XFT, bezpośredni wtrysk, 150kM, aluminiowy kadłub. W głównej mierze jest w niego wyposażana Astra K. Otóż nowy cudowny ameliniowy 1,4T na bezpośrednim wtrysku musiałem diagnozować, bo Pan uskarżał się na małą moc silnika, nierówną pracę i check engine. Błędy - P0300 wielokrotne wypadanie zapłonu i jakieś nieistotne związane z czujnikami parkowania. Po sprawdzeniu wszystkiego od A-Z dokonałem pomiaru kompresji. 1/ 8bar 2/17bar 3/16,5bar 4/17bar. Zleciłem demontaż głowicy i tłoka cylindra pierwszego, bo z odmy leciały spaliny. Dziś kolega wytargał głowicę i wyjął tłok. Widok zajebisty. Auto ma 24kkm, średnie zużycie 7,1l więc właściciel jeździ normalnie, auto ma rok... Dla potencjalnych chętnych niech to będzie przestroga. To jest ZYEBANY konstrukcyjnie silnik i radzę omijać go szerokim łukiem. Mam obecnie na diagnostyce Astrę K, w której wymieniano wał korbowy przy przebiegu 4.000km - obróciły się panewki korbowe. Zdjęcia chyba mówią wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek 1.4 turbo 173 km Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 użytkownik pewnie pełna załamka, ciekawe jak w tym momencie podchodzi Opel do gwarancji, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Czekamy na decyzję z centrali. Dla mnie: wymiana silnika krótkiego. Zobaczymy, co jajogłowi zdecydują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek 1.4 turbo 173 km Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 wyrazy współczucia dla właściciela ;( ja bym nie zasnął, pewnie koszty będą spore, dzięki za takie przestrogi i uwagi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marko35 Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Gwarancja. Mam nadzieję, że wymienią ......bo tak to załamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Innej opcji raczej nie widzę. W EPC nie ma nadwymiarowych tłoków ani pierścieni, więc tulejowanie bloku raczej nie ma racji bytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek 1.4 turbo 173 km Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 a jak po wymianie będzie powtórka z rozrywki? jeśli to taka kiepska jednostka to kto wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Pożyjemy zobaczymy. Pozostaje mieć nadzieję, że to incydentalny przypadek spowodowany wadą materiałową tłoka. Co nie zmienia faktu, że moja opinia o Astrze K nie jest dobra. Potwornie problematyczne auto, szczególnie pod kątem elektrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalh2so4 Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Czyżby klątwa przejęcia przez Reno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.