Gość Jackof Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Ale jest hand-made część silnika, a mianowicie uszczelka pompy wody. Normalnie majstersztyk Janusza z warsztatu w stodole No co wy Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Wiesz, ja wychodzę z założenia, że uszczelkę dorabiam, jeżeli jest niedostępna. I jest to jedyny wypadek strugania uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Nasz klient zakupił od Pana X sprowadzone, z udokumentowanym przebiegiem w stanie "igła" Signum. Pan X zarzekał się, że stan auta super, rozrząd zrobiony 10 tys km temu, nie ma się o co czepić. Z racji tego, że ciekła przednia pokrywa zaworów, Pan X wymienił uszczelkę i nasz klient był zadowolony. Zagazował diabła sekwencją. Auto zaczęło jakoś dziwnie pracować, niestabilny bieg jałowy, mocy jak na taki silnik aż tak wiele nie było, bez gazu ruszyć = ksztuszenie silnika. Ewidentnie coś nie tak. Tylne tuleje w zawieszeniu na wykończeniu. Łożyska z tyłu nie żyją - koła chodzą na boki... Silnik zlany olejem od góry do dołu, a minuta postoju w jednym miejscu = plama oleju wielkości naleśnika. Nasz serwis polecił temu Panu nasz klient, który był BARDZO zadowolony z naszych usług po naprawie swoich dwóch aut. Tak więc jak zawsze podchodzimy do tematu globalnie i wielopłaszczyznowo. Szukam przyczyny takiego zachowania się silnika. Klapki kolektora - ich niepoprawna praca może powodować spadki mocy. Sprawdziłem, ok. Przepustnica - brudna i to bardzo. O ile bieg jałowy to może być jej sprawka, o tyle utrata mocy już nie za bardzo. Szukam dalej. Tadam! Olej w gniazdach świecy cylindra 2, 3 oraz 5. Cylinder 2 na przedniej głowicy czyli tam, gdzie sprzedający Pan X wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów... Albo niechlujnie zrobione albo tylko powiedział, że wymienił tak jak rozrząd - ale o tym za moment. Na chwilę obecną wiem również, że silnik mógł ciągnąć lewiznę przez zasilikonowane i spękane uszczelki kolektora na kominkach. Gazownik też swoją rękę przyłożył, bo silikon zbyt stary nie wyglądał. Dostępność uszczelki praktycznie zerowa, ale za wszelką cenę musimy ją zdobyć, bo bez niej nie ma sensu robić tego silnika - to NIGDY nie będzie szczelne... Skoro silnik calutki zlany olejem, to i przeszło mi przez myśl, że mogło zalać pasek, a jak wszyscy wiemy, jeśli pasek rozrządu dostanie oleju, to po czasie może się zerwać i silnik do piachu. Rozpierducha rozrządu i co? Tadam! Mam kolejny powód nierównomiernej pracy na jałowym oraz mam powód spadku mocy. Cud, że silnik jeszcze w jednym kawałku. Pasek rozrządu luźny jak flak. Ustawiłem wałki na cechy. Wał powinien się zgadzać. I co? Wał przestawiony o 2 zęby... Rolki i napinacz wyglądają, jakby Panu X uciekło jedno zero, czyli nie po 10 tys a po 100 tys km. Pasek tak prześlizgany, że się świecił jak psu... nie powiem co. Robimy wycenę i przedstawimy klientowi. Nie będzie zadowolony, bo 14 tulei zawieszenia + robocizna, rozrząd + robocizna, łożyska (w zasadzie piasty) + robocizna, to nie będą małe pieniądze... Poczciwy gość, sympatyczny i dobrze mu z oczu patrzy - szkoda mi takich ludzi wyruchanych przez handlarzyny... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Astra J 1,4T - ubytki płynu, zaolejony silnik, trzepanie kierownicy przy hamowaniu... Pompa wody powiedziała "dość!" i zaczęła podciekać na ośce. Wyczyszczone, wymienione Tarcze jak żyletki - 22mm, minimalna dopuszczalna 23mm. Wyczyszczone, wymienione. Bicie sprawdzone - piasty proste, bicie na zegarze 0,01mm Uszczelniacz przedni wału wyczyszczone, wymienione Pamiętacie Escorta na żółtych tablicach? Z racji tego, że dziś fajnie robota szła i plan dzienny został wykonany piorunem, poświęciłem godzinkę i doprowadziłem blok silnika do stanu "igła" Wyczyszczone, zagruntowane cynkiem w spraju i pomalowane na czarno Z doskoku porobię resztę - pyknę jeszcze kolektor na szaro, misę na czarno i parę pierdółek przy silniku Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Signum zaczęło się składać. Obmyte wstępnie, odczyszczone, silikon usunięty, nowe uszczelniacze wałków, wału, cały rozrząd nowy, uszczelki pokryw razem z tymi małymi pod śrubki też nowe. Okazuje się, że uszczelka pod kolektor ssący jest NIEDOSTĘPNA. Występuje tylko z kolektorem za bagatela 2700 zł... Wpadłem na pewien pomysł, ale zdradzę go dopiero, jak odpalę silnik i potwierdzę, że jest wszystko szczelne A w wolnej chwili wracałem do tematu silnika z Escorta... koła pasowe przygotowane do malowania, misa przygotowana do malowania Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Chyba na wystawę ten motorek robisz Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Każdy tak robię Klient płaci, klient ma dostać to, za co płaci Ludzie po 2 czasem 3 tygodnie czekają w kolejce z autami - takie terminy mamy Zapchane na maksa, nie umiemy się odrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radd Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 A nie mówiłem! znaczy pisałem:P Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Pamiętacie "zabytkowego" Escorta... Zrobiliśmy kosztorys. Pana wyrwało z zasznurowanych butów - 4300,- części + robocizna, same części lekko >3000. Myśli i będzie podejmował decyzję. Syfu narobił wytarty wałek rozrządu (prawie 700zł nowy) i wytarte koła zębate rozrządu z łańcuchem (prawie 500).A Signum się składa powoli... Jako tak mechanicznie silnik skończony całkowicie i poskładany w 100%. Przepustnica wyczyszczona, bo syfu było ogrom. Jeszcze jutro pospawam wydech - wstawimy 2 nowe łączniki elastyczne, bo jeden jest wypierdziany i pęknięty, a drugi niedługo się skończy. Piasty tył wymieniłem jedną dziś, druga jutro (luz na łożyskach) a zawieszenie tylne (komplet tulei i śrub) jak Pan dojdzie finansowo do siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Signum skończone. Chodzi jak zegarek, mruczy jak kociak Niestety, jest wypadanie zapłonów - pokazywałem Panu uszkodzone gumy na cewkach DIS i chyba nie obejdzie się bez wymiany cewek - cena kosmos... No ale co miałem zrobić zrobiłem. Wydech przymierzony i pospawany, zabezpieczone spawy, teraz tylko wymyć silnik i wyjazd. Zacząłem też Astrę GTC 1,9cdti. Kiepsko z mocą, silnik mokry z każdej strony, PODOBNO był wymieniany rozrząd niedawno. Młody chłopak kupił, jeszcze nawet nie przerejestrował, a już jest w 3-cim warsztacie... Klapki kolektora nie żyją, pływają w oleju czyli przepuszczają powietrze, skutkiem czego doładowanie silnika mizerne i auto ledwo jedzie. Kolektor do regeneracji. Z racji wysokiego kosztu regeneracji kolektora, właściciel zdecydował się na wyprogramowanie klapek i uszczelnienie kolektora. Demontuję kolektor i przy okazji zmieniam NIEDAWNO zrobiony rozrząd... Skoro przepustnicę i tak trzeba zdjąć, to z ciekawości zajrzałem i nie pomyliłem się. Elektronika pływa w oleju. Wyczyszczone i gotowe do późniejszego montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/526-zapraszam-do-niezale%C5%BCnego-serwisu-opel-w-siemianowicach-%C5%9Bl/page/6/#findComment-8884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.