mokkawrocław Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Koniecznie proszę o informację na temat tego cudownego sprzętu jak zadziała !!! Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-10068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz 77 Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 A co ma termostat do temperatury cieczy pokazywane na wskaźniku, od tego jest czujnik temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz 77 Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 6 minut temu, Mariusz 77 napisał: A co ma termostat do temperatury cieczy pokazywane na wskaźniku, od tego jest czujnik temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz 77 Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Dodam jeszcze, co do termostatu, moment otwarcia to 103 C.i to co pokazuje na zegarze temperatury cieczy nie ma nic do rzeczywistej temperatury cieczy która przy wpełni rozgrzanym silniku wacha się między 103C.a 108C. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Warto też dodać, że termostat w tym silniku jest sterowany elektrycznie i ECU na podstawie wgranego algorytmu dobiera sobie właściwą temperature jego otwarcia, w zależności od obciążenia silnika. A wszystko po to aby spełnić normy eko. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Godzinę temu, Mariusz 77 napisał: moment otwarcia to 103 C Nie. 108*C. To, co widzisz na zegarach, czyli ciut poniżej 90*C to wartość ORIENTACYJNA, a faktyczna jest zgoła inna, bo sięga prawie 110*C. 29 minut temu, miszkoo napisał: termostat w tym silniku jest sterowany elektrycznie i ECU na podstawie wgranego algorytmu dobiera sobie właściwą temperature jego otwarcia, w zależności od obciążenia silnika. Absolutnie i w żadnym wypadku. W obudowie termostatu znajduje się jedynie grzałka, mająca za zadanie podgrzewanie płynu do temp ok. 90*C w celu szybszego zagrzania silnika. Termostat jest zwykły, bimetalowy, działający na takiej samej zasadzie jak w Syrenie czy Polonezie Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Pisząc sterowany elektrycznie miałem na myśli właśnie grzałkę, ale do tej pory spotykałem się z teorią że jej zadaniem jest podgrzewanie termostatu i jego kontrolowane otwieranie. Przy mocy cieplnej silnika, jaka by musiała być moc tej grzałki aby jeszcze szybciej podgrzewała płyn... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 4 minuty temu, miszkoo napisał: jej zadaniem jest podgrzewanie termostatu i jego kontrolowane otwieranie No nie. Ona po prostu grzeje do chwili, gdy silnik zyskuje okolice 90*C. Nic więcej. Nic nie kontroluje, na nic za wyjątkiem szybszego zagrzewania nie ma wpływu Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Mimo wszystko, nie mogę sobie wyobrazić jak przy temperaturze gazów wylotowych ok 1000 oC, mała grzałeczka może pomóc przy podgrzewaniu płynu w układzie chłodzenia..... Cyt. ze strony astratuningteam: "Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 105 ° C (na biegu jałowym i średnich obciążeń) jest sterowany termostatem za pomocą elementu rozszerzalnego termicznie. Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 95 ° C (dla przeciętnych i pełnych obciążeń) jest regulowany przez dodatkowy elektryczny element grzejny rozszerzający się. Podgrzewacz uruchamiany jest przez system kontroli temperatury, element przedłużający nagrzewa tak, że termostat otwiera się, gdy temperatura wzrasta. Zakresy temperatury cieczy chłodzącej są regulowane w zależności od prędkości obrotowej silnika, obciążenia silnika, wyboru biegów i temperatury otoczenia. KaMYk" Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Mogę powiedzieć jedynie, że na podstawie szkolenia produktowego wiem, co napisałem. ATT ma w swoich szeregach różnych szamanów - niektórzy twierdzą, że auta produkowane w Finlandii (fabryka w Uusikaupunki) miały ocynk... oczywiście jest to totalną bzdurą, bo technologia produkcji wypływa z GM w Rusellsheim. Na Skandynawię stosowano jedynie dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne i nic poza tym, ale nie ocynk. Zmierzając do clue: 11 minut temu, miszkoo napisał: nie mogę sobie wyobrazić jak przy temperaturze gazów wylotowych ok 1000 oC, mała grzałeczka może pomóc przy podgrzewaniu płynu w układzie chłodzenia Włóż do zamrażarki, w której panuje temperatura np. -15*C butelkę piwa. Po jakim czasie przejmie temperaturę panującą w zamrażarce? Minie ładnych kilkadziesiąt minut. To się nazywa bezwładność termiczna i podlegają jej wszystkie mechanizmy samochodu. Tarcze hamulcowe po jednym gwałtownym hamowaniu będą gorące, ale dadzą radę skutecznie wyhamować po raz drugi, może i trzeci. Potem już pojawia się zjawisko fadingu, bo ich objętość termiczna jest zbyt mała aby podołać takim obciążeniom cieplnym/są zbyt słabo chłodzone. Olej silnikowy również. Zanim osiągnie swoje 130-140*C to mija sporo czasu. Właśnie dlatego nie należy pałować zimnego silnika - zanim olej stanie się wystarczająco rzadki i dotrze w każdy zakamarek należycie smarując i chłodząc, mija sporo czasu. Takich przykładów można podać wiele. Reasumując: Mała grzałeczka podgrzewa płyn w małym obiegu. Turbina nie jest w stanie zagrzać się do swojej pełnej temperatury roboczej w chwilę. Trwa to kilkanaście kilometrów przez co aby zapobiec niepotrzebnej emisji szkodliwych związków z bogatej mieszanki, silnik jest dogrzewany przez grzałkę - powoduje to szybsze przechodzenie na zubożoną mieszankę. Zmniejsza się zużycie paliwa, emisja szkodliwych związków, silnik ma się lepiej. Jednym słowem ekologia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/3/#findComment-11337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.