Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 OK. Na100% tylko producent wie co i jak zaprojektował i wykonał. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Wiele razy czytałem o tajnikach tego silnika i Arkos Twoja teoria jest inna niż wcześniej wyczytane. Muszę poszukać informacji u źródła, jako inż. nie daje mi to spokoju Na szybko na stronie Opel Dixi znalazłem taką informację: "Termostat steruje przepływem cieczy chłodzącej. Jest to urządzenie elektroniczne sterowane siatkowo z pastylką woskową. Po wpływem temperatury cieczy chłodzącej i/lub przepływu prądu, pastylka woskowa ulega stopieniu, co powoduje otwarcie termostatu. Umożliwia to przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnicę. Elektroniczne ogrzewanie termostatu jest sterowane przez moduł sterujący silnika. Termostat zaczyna się otwierać przy 0V w temperaturze 103°C (217°F) i przy 12V w temperaturze 80°C (176°F) . Pełne otwarcie następuje przy 117°C (243°F) . To, czy otwarcie termostatu zostanie wsparte elektronicznie ogrzewaniem lub nie, zależy od warunków obciążenia, które są zdefiniowane jako parametry w siatce." Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 18 godzin temu, miszkoo napisał: Po wpływem temperatury cieczy chłodzącej i/lub przepływu prądu, pastylka woskowa ulega stopieniu, co powoduje otwarcie termostatu. Zatem zapytam: Co potem? Pastylka się sama regeneruje czy jak? Miałem zdemontowane termostaty w ręce. Organoleptycznie: wkład posiada malutki otworek jak w starych autach. Jest sprężyna, jest bimetal, wkład jak w starych modelach aut nie jest wtopiony w plastik i da się go wyjąć. Widać też grzałkę pod termostatem po jego wyjęciu. Oprócz tych elementów nie zauważyłem żadnej pastylki czy czegoś, co może ją przypominać. Tyle jestem w stanie powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sym Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 48 minut temu, ArKos napisał: Zatem zapytam: Co potem? Pastylka się sama regeneruje czy jak? Pewnie tak. Po schłodzeniu zmieni tan skupienia. W zależności od składu wyróżnia się następujące rodzaje parafiny (klasyfikacja przykładowa): parafina ciekła (inaczej olej parafinowy) – bezbarwna i bezwonna parafina miękka (temperatura topnienia 45–50 °C) parafina twarda (temperatura topnienia ok. 60 °C) Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sym Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Zasada działania termostatu z regulacją programową. https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-regulacja-programowa/ Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 30 minut temu, Sym napisał: Zasada działania termostatu z regulacją programową. https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-regulacja-programowa/ I to jest opis zgodny z teorią, którą dotychczas czytałem o "naszym" silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcinc Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 Cześć mam do Was prośbę o poradę. Stałem sie właścicielm co prawda nie Mokki ale ChevroletabTraxa z identycznym silnikiem 1.4 turbo. Zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu sączy się płyn. Zbiorniczek wymienilem, uzupelnilem plyn. Wczoraj podłączyłem zeby zaobserwowac zachowanie temp ELM. wykonalem jazdę testową. Tem osiagnela dosc szybko 100 c. Przejechalem okolo 30 km. Temp spadala min do 101 C. Dzis rano podczas jazdy do pracy rowniez wykonalem test. Zalaczam wykres. Temp nie spada ponizej 100C. Co moze byc przyczyna. Podczas wymiany zbiorniczka nie wymienialem plynu jedynie odessalem zawartosc w zbiorniczku z racji tego ze za tydzien mam zamiar zakladac LPG i wtedy dokonać wymiany. Od jakich wymian zaczac zeby na dzien dobry nie wymienic pol silnika. Ta temp raczej jest za dużą. Jakoś nie widze spadku przy otwarciu termostatu. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 Termostat jest 106*C. Ta temperatura ma być taka. W starszych modelach termostaty były 86 i 94*C ale i ciśnienie w układzie było niższe. Obecnie produkowane mają właśnie takie temperatury otwarcia termostatu - 106*C. Bez paniki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcinc Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 1 minutę temu, ArKos napisał: Termostat jest 106*C. Ta temperatura ma być taka. W starszych modelach termostaty były 86 i 94*C ale i ciśnienie w układzie było niższe. Obecnie produkowane mają właśnie takie temperatury otwarcia termostatu - 106*C. Bez paniki. Dzięki serdeczne za szybka i jak czytam inne Twoje posty rzeczową odpowiedz. Jeszcze tylkonpytanie czy nie jest to zbyt szybkie łapanie temp? Po około 2 km temp juz jest 50 C? Po otwarciu termostatu powinno byc widac znaczacy spadek temp? Akurat to auto nie posiada wskaznika na desce, jedynie kontrolke oznaczajaca za dużą temperature. Ta kontrolka jedynie sie testuje przy zapłonie. Potem gasnie i pomimo tych Wartosci nie zaswiecila sie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 Ciesz się, że szybko łapie temperaturę. Ja bym chciał, żeby Mokka tak szybko się grzała. Muszę z 5-6km przejechać, żeby było 90*C. Przy mrozach jeszcze więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.