Skocz do zawartości

temperatura 1.4 Turbo (140 KM)


Gość pawel7318

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wiele razy czytałem o tajnikach tego silnika i Arkos Twoja teoria jest inna niż wcześniej wyczytane. Muszę poszukać informacji u źródła, jako inż. nie daje mi to spokoju :)

 

Na szybko na stronie Opel Dixi znalazłem taką informację:

"Termostat steruje przepływem cieczy chłodzącej. Jest to urządzenie elektroniczne sterowane siatkowo z pastylką woskową. Po wpływem temperatury cieczy chłodzącej i/lub przepływu prądu, pastylka woskowa ulega stopieniu, co powoduje otwarcie termostatu. Umożliwia to przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnicę. Elektroniczne ogrzewanie termostatu jest sterowane przez moduł sterujący silnika. Termostat zaczyna się otwierać przy 0V w temperaturze 103°C (217°F) i przy 12V w temperaturze 80°C (176°F) . Pełne otwarcie następuje przy 117°C (243°F) . To, czy otwarcie termostatu zostanie wsparte elektronicznie ogrzewaniem lub nie, zależy od warunków obciążenia, które są zdefiniowane jako parametry w siatce."

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11340
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, miszkoo napisał:

Po wpływem temperatury cieczy chłodzącej i/lub przepływu prądu, pastylka woskowa ulega stopieniu, co powoduje otwarcie termostatu.

Zatem zapytam:

Co potem? Pastylka się sama regeneruje czy jak?

 

Miałem zdemontowane termostaty w ręce. Organoleptycznie: wkład posiada malutki otworek jak w starych autach. Jest sprężyna, jest bimetal, wkład jak w starych modelach aut nie jest wtopiony w plastik i da się go wyjąć. Widać też grzałkę pod termostatem po jego wyjęciu. Oprócz tych elementów nie zauważyłem żadnej pastylki czy czegoś, co może ją przypominać.

Tyle jestem w stanie powiedzieć. :)

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11350
Udostępnij na innych stronach

 

48 minut temu, ArKos napisał:

Zatem zapytam:

Co potem? Pastylka się sama regeneruje czy jak?

 

Pewnie tak. Po schłodzeniu zmieni tan skupienia. 

W zależności od składu wyróżnia się następujące rodzaje parafiny (klasyfikacja przykładowa):

  • parafina ciekła (inaczej olej parafinowy) – bezbarwna i bezwonna
  • parafina miękka (temperatura topnienia 45–50 °C)
  • parafina twarda (temperatura topnienia ok. 60 °C)

 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11351
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Sym napisał:

Zasada działania termostatu z regulacją programową. https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-regulacja-programowa/

I to jest opis zgodny z teorią, którą dotychczas czytałem o "naszym" silniku. 

 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-11353
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć mam do Was prośbę o poradę. Stałem sie właścicielm co prawda nie Mokki ale ChevroletabTraxa z identycznym silnikiem 1.4 turbo. Zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu sączy się płyn. Zbiorniczek wymienilem, uzupelnilem plyn. Wczoraj podłączyłem zeby zaobserwowac zachowanie temp ELM. wykonalem jazdę testową. Tem osiagnela dosc szybko 100 c. Przejechalem okolo 30 km. Temp spadala min do 101 C. Dzis rano podczas jazdy do pracy rowniez wykonalem test. Zalaczam wykres. Temp nie spada ponizej 100C. Co moze byc przyczyna. Podczas wymiany zbiorniczka nie wymienialem plynu jedynie odessalem zawartosc w zbiorniczku z racji tego ze za tydzien mam zamiar zakladac LPG i wtedy dokonać wymiany. Od jakich wymian zaczac zeby na dzien dobry nie wymienic pol silnika. Ta temp raczej jest za dużą. Jakoś nie widze spadku przy otwarciu termostatu. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie

Screenshot_20200311_073048.jpg

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13087
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest 106*C. Ta temperatura ma być taka.

W starszych modelach termostaty były 86 i 94*C ale i ciśnienie w układzie było niższe. Obecnie produkowane mają właśnie takie temperatury otwarcia termostatu - 106*C. Bez paniki.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13088
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ArKos napisał:

Termostat jest 106*C. Ta temperatura ma być taka.

W starszych modelach termostaty były 86 i 94*C ale i ciśnienie w układzie było niższe. Obecnie produkowane mają właśnie takie temperatury otwarcia termostatu - 106*C. Bez paniki.

Dzięki serdeczne za szybka i jak czytam inne Twoje posty rzeczową odpowiedz. Jeszcze tylkonpytanie czy nie jest to zbyt szybkie łapanie temp? Po około 2 km temp juz jest 50 C? Po otwarciu termostatu powinno byc widac znaczacy spadek temp? Akurat to auto nie posiada wskaznika na desce, jedynie kontrolke oznaczajaca za dużą temperature. Ta kontrolka jedynie sie testuje przy zapłonie. Potem gasnie i pomimo tych Wartosci nie zaswiecila sie. 

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/539-temperatura-14-turbo-140-km/page/4/#findComment-13089
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności