Skocz do zawartości

1.4T Fabryczny LPG trzęsie na luzie


Gość Dembiec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dembiec

kurcze , nie che mi się aż wierzyć gdyż za pierwszym razem jak ściągnąłem cewkę do wymiany świeć przy 28 tyś też był taki nalot zielony ale mniej (wtedy pomyślałem woda) , wyczyściłem dałem nowe świece złożyłem wszystko i po 18 tyś- 2x tyle tego zielone, drugi raz woda by się dostała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Dembiec

ArKos a mam pytanie może głupie bo technicznie aż tak się się nie znam , czy jest tam gdzieś jakiś kanał wodny w pobliżu  z którego mogło by to przeciekać do tego otworu  gdzie wchodzi fajka od cewki ? czy tam płyn nigdzie nie przepływa  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lolo49b

Witam !!

Pisałem o tym w grudniu. Wydaje mi się że Delphi wypuściła wadliwą serię cewek moja Mokka jest z września 2014 r. Lpg śmiga bez problemów.

Problem z zielonym nalotem i wypalonymi stykami sprężynki w cewce wystąpił po przebiegu 30 000 km . Ponownie kupiłem cewkę Delphi za 500zł ( możę już dobrą ?) , zamiennik był tańszy o 200 zł. Przy wymianie cewki pękła fajka gumowa.

Poniżej wcześniejszy mój post !!

 

 

Napisano 13 grudzień 2017 - 22:39

Witam !!!

Piszę o moim przypadku ponieważ może pomóc innym w diagnozie i ustaleniu przyczyny delikatnego poszarpywania silnika na LPG . Kolega miał wcześniej takie objawy w Astrze J z LPG i twierdził że to świece.  Gdy moja mokka zaczęła poszarpywać na LPG (na benzynie też się zdarzało)  stwierdziłem że czas wymienić świece . Po ściągnięciu cewki zapłonowej okazało się że zaśniedziałe i powypalane są styki w cewce i na sprężynkach w fajkach cewki, które łączą cewką z świecą . Uszkodzenie ( wypalenie styków ) wystąpiło na pierwszym i ostatnim cylindrze. Mechanik stwierdził że to cud że auto jeszcze jeździło i powiedział że prawdopodobnie była wadliwa cewka lub zanieczyszczone styki w czasie montażu cewki . Skończyło się na tym, że musiałem oprócz świec kupić nową cewkę (świece 180 zł i cewka 500 zł ). Po wymianie śmiga jak nowe. Szkoda tylko że takie usterki występują przy przebiegu 30000km i trzech latach.

Foty wypalonej sprężynki z fajki ( wypalonych styków cewki nie dało się sfotografować ). 

( ArKos może ten post powinien być zamieszczony w dziale usterki ? - sory )

Pozdrawiam !!!  

Załączone miniatury
  • post-9-0-95614700-1513197466_thumb.jpg
  •  
  • post-9-0-43032200-1513197480_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. 

Moja Mokka jest z 2016 r. i ma 38 000 przebiegu. Kilka dni temu zaczęła delikatnie poszarpywać w momencie kiedy zmieniałem bieg na wyższy i dodawałem gazu. Dzisiaj kupiłem nowe świece , kiedy zdjąłem cewkę zobaczyłem tak samo wypaloną i zaoksydowaną sprężynkę jak u lolo49b .

Chciałem się dowiedzieć czy muszę wymieniać cewkę, czy wystarczy wyczyścić styki .

Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2018 o 22:34, miroo napisał:

Witam. 

Moja Mokka jest z 2016 r. i ma 38 000 przebiegu. Kilka dni temu zaczęła delikatnie poszarpywać w momencie kiedy zmieniałem bieg na wyższy i dodawałem gazu. Dzisiaj kupiłem nowe świece , kiedy zdjąłem cewkę zobaczyłem tak samo wypaloną i zaoksydowaną sprężynkę jak u lolo49b .

Chciałem się dowiedzieć czy muszę wymieniać cewkę, czy wystarczy wyczyścić styki .

Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam

 

Witam !!

 Ja próbowałem wyczyścić ale okazało się że również w cewce jak i sprężynce są mocno powypalane styki i po wyczyszczeniu auto nadal poszarpywało . Możesz spróbować wyczyścić i złożyć to nic nie kosztuje a cewkę zawsze możesz nową kupić. Widać że Delphi wypuściła wadliwe cewki i podejrzewam że dużo jest takich przypadków tylko auto z LPG ma większe wymagania od układu zapłonowego ale na benzynie auto też będzie przerywać.  Ja wymieniłem na orginalną Delphi ale jak jeszcze raz u mnie się  to powtórzy to wymienię  może  Boscha lub inną . Myślę że wiele jest aut Opla z tą wadą cewki może Opel powinien ogłosić akcję naprawczą ? . Może ArKos miał już jakieś doświadczenia z tym problemem ? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności