Gość Dembiec Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 kurcze , nie che mi się aż wierzyć gdyż za pierwszym razem jak ściągnąłem cewkę do wymiany świeć przy 28 tyś też był taki nalot zielony ale mniej (wtedy pomyślałem woda) , wyczyściłem dałem nowe świece złożyłem wszystko i po 18 tyś- 2x tyle tego zielone, drugi raz woda by się dostała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dembiec Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 ArKos a mam pytanie może głupie bo technicznie aż tak się się nie znam , czy jest tam gdzieś jakiś kanał wodny w pobliżu z którego mogło by to przeciekać do tego otworu gdzie wchodzi fajka od cewki ? czy tam płyn nigdzie nie przepływa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lolo49b Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Witam !! Pisałem o tym w grudniu. Wydaje mi się że Delphi wypuściła wadliwą serię cewek moja Mokka jest z września 2014 r. Lpg śmiga bez problemów. Problem z zielonym nalotem i wypalonymi stykami sprężynki w cewce wystąpił po przebiegu 30 000 km . Ponownie kupiłem cewkę Delphi za 500zł ( możę już dobrą ?) , zamiennik był tańszy o 200 zł. Przy wymianie cewki pękła fajka gumowa. Poniżej wcześniejszy mój post !! Napisano 13 grudzień 2017 - 22:39 Witam !!! Piszę o moim przypadku ponieważ może pomóc innym w diagnozie i ustaleniu przyczyny delikatnego poszarpywania silnika na LPG . Kolega miał wcześniej takie objawy w Astrze J z LPG i twierdził że to świece. Gdy moja mokka zaczęła poszarpywać na LPG (na benzynie też się zdarzało) stwierdziłem że czas wymienić świece . Po ściągnięciu cewki zapłonowej okazało się że zaśniedziałe i powypalane są styki w cewce i na sprężynkach w fajkach cewki, które łączą cewką z świecą . Uszkodzenie ( wypalenie styków ) wystąpiło na pierwszym i ostatnim cylindrze. Mechanik stwierdził że to cud że auto jeszcze jeździło i powiedział że prawdopodobnie była wadliwa cewka lub zanieczyszczone styki w czasie montażu cewki . Skończyło się na tym, że musiałem oprócz świec kupić nową cewkę (świece 180 zł i cewka 500 zł ). Po wymianie śmiga jak nowe. Szkoda tylko że takie usterki występują przy przebiegu 30000km i trzech latach. Foty wypalonej sprężynki z fajki ( wypalonych styków cewki nie dało się sfotografować ). ( ArKos może ten post powinien być zamieszczony w dziale usterki ? - sory ) Pozdrawiam !!! Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dembiec Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Coś w tych chyba może być mój pojazd jest również z 2014r czerwiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroo Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Witam. Moja Mokka jest z 2016 r. i ma 38 000 przebiegu. Kilka dni temu zaczęła delikatnie poszarpywać w momencie kiedy zmieniałem bieg na wyższy i dodawałem gazu. Dzisiaj kupiłem nowe świece , kiedy zdjąłem cewkę zobaczyłem tak samo wypaloną i zaoksydowaną sprężynkę jak u lolo49b . Chciałem się dowiedzieć czy muszę wymieniać cewkę, czy wystarczy wyczyścić styki . Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lolo49b Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 W dniu 20.06.2018 o 22:34, miroo napisał: Witam. Moja Mokka jest z 2016 r. i ma 38 000 przebiegu. Kilka dni temu zaczęła delikatnie poszarpywać w momencie kiedy zmieniałem bieg na wyższy i dodawałem gazu. Dzisiaj kupiłem nowe świece , kiedy zdjąłem cewkę zobaczyłem tak samo wypaloną i zaoksydowaną sprężynkę jak u lolo49b . Chciałem się dowiedzieć czy muszę wymieniać cewkę, czy wystarczy wyczyścić styki . Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam Witam !! Ja próbowałem wyczyścić ale okazało się że również w cewce jak i sprężynce są mocno powypalane styki i po wyczyszczeniu auto nadal poszarpywało . Możesz spróbować wyczyścić i złożyć to nic nie kosztuje a cewkę zawsze możesz nową kupić. Widać że Delphi wypuściła wadliwe cewki i podejrzewam że dużo jest takich przypadków tylko auto z LPG ma większe wymagania od układu zapłonowego ale na benzynie auto też będzie przerywać. Ja wymieniłem na orginalną Delphi ale jak jeszcze raz u mnie się to powtórzy to wymienię może Boscha lub inną . Myślę że wiele jest aut Opla z tą wadą cewki może Opel powinien ogłosić akcję naprawczą ? . Może ArKos miał już jakieś doświadczenia z tym problemem ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Do takiej bzdury nie ogłaszają kampanii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lolo49b Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Tak jest - taka wada nie stwarza zagrożenia dla życia i zdrowia a kupujący auto z wadą sam się z tym buja po zakończonej gwarancji ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.