Skocz do zawartości

wspomaganie kierownicy


Gość adam58

Rekomendowane odpowiedzi

 Dzisiaj rano, po uruchomieniu silnika  żona stwierdziła, że nie działa wspomaganie kierownicy paliła się żółta kontrolka kierownicy, zgasiła silnik, uruchomiła ponownie wspomaganie zadziałało. Po zakupach , to samo wspomaganie nie działa, jakoś dojechała do pracy, po pracy wspomaganie zadziałało. Po pracy przejechałem się jakieś 20 km i nic, wspomaganie działa prawidłowo. Samochód ma 4 lata 30 tys. przebiegu i właśnie 3 tygodnie temu skończyła się dodatkowa gwarancja. Może ktoś pomóc w tym temacie?  Czy to może być oznaka np. słabego już akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, widziałbym na początek podłączenie pod diagnoskop. Po błędzie musi zostać ślad w sterowniku. Opcje są trzy: czujnik kąta skrętu, sterownik wspomagania lub awaria alternatora.

Sam błąd powinien powiedzieć dość dużo, domowym sposobem można zmierzyć jedynie napięcie ładowania na klemach aku. Powinno być co najmniej 14,4V. Start&Stop posiadasz? Tam są inne akumulatory, AGM. I napięcie ładowania jest nieco wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam start&stop. Dzięki za podpowiedź, będę musiał podjechać na diagnoskop. Kilka minut temu odpaliłem i przejechałem się kawałek wszystko działa, zobaczę rano. Może to te kilka stopni mrozu rano i wilgoć zrobiły swoje. No zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzisiaj rano powtórka z rozrywki, po uruchomieniu silnika pali się kontrolka wspomagania, komunikat Sprawdź wspomaganie ! Po chwili drugie uruchomienie silnika i wszystko działa. Wizyta w ASO, panowie szukali coś ponad 2 godziny i co? i nic nie ustalili po za tym , że jest "błąd historyczny" cokolwiek to oznacza. Byli jednak na tyle w porządku, że nie skasowali ani grosza. Napięcie ładowania dobre, jak się zepsuje do reszty to mam podjechać. Ja spróbuję w sobotę doładować akumulator, coś mi podpowiada, że to może być wina słabego już akumulatora. ArKos proszę o poradę, czy mogę podłączyć prostownik do klem, tzn. bez rozpinania i wyciągania baterii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety podładowanie akumulatora w zasadzie niczego nie zmieniło! Najgorsze jest to, że auto raz działa a następnym razem wspomaganie po prostu jest zablokowane. Kiedy już odpuści to przy pierwszym skręcie kierownicy słychać wyraźne jakby chrupanie. Zauważyłem też, że kiedy jest cieplej, nie ma porannych przymrozków to wszystko jest w porządku. I jeszcze jedno ASO ( nie napiszę w którym mieście) odesłało mnie do innego ASO, bo cytuję: "tamto ASO jest większe i ma większe możliwości ściągnięcia części" . Kuś wa, jeszcze nie stwierdzili co jest przyczyną a już się poddali!! Ich stosunek do klienta jest porażający!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności