Skocz do zawartości
Paweł&Justa

Zakup Mokka co wybrać 1.4 T czy diesel 1.7 CDTI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc gdyż jestem przed kupnem auta Opel Mokka i waham się pomiędzy benzyna 1.4 T, a diesel 1.7 CDTI w automacie 2014 r przebieg 130 tyś. Rodzina 3 osobowa głównie jazda po mieście. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak: do niedawna miałem Astrę J 1.7 CDTI. Kiedy robiłem długie trasy DPF wypalał się co 800-1200 km. [Miałem zamontowaną diodę która informowała mnie o jego wypalaniu. Miałem też apkę "OPL DPF Monito"r. Mogłem wiec dokładnie monitorować stan filtra.] Na krótkich trasach filtr wypalał się znacznie częściej. Jak nie wiemy kiedy się on wypala i przerywamy mu ten proces, paliwo (ON) dostaje się do oleju rozrzedzając go. To wszystko nie jest dobre dla trwałość samego filtra  filtra i silnika. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sym czyli z tego co piszesz wynika że lepiej obstawiać benzynę 1.4 T 140 mniejsze koszta eksploatacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to jeszcze nie wiem. Astra paliła 6,5 l z klimą,  bez 6. Mokka po przejechaniu 2000 km pokazuje 6,7 , ale przed dawaniem jej w palnik skutecznie powstrzymuje mnie wskaźnik ECO :)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam subiektywną opinię ;) - Tylko benzyna (silniki z kutrów zostaw dla kutrów ;) ). Sorki dla właścicieli diesli ale jakoś nigdy nie było mi po drodze z tym rodzajem zasilania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest dla bogatych. Drogie zabawki więc i wysokie koszty - DPF, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkos dzięki za odpowiedź ale w benzynie też jest dwumas, turbina nie wiem czy automat czy lepiej manualna skrzynia biegów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automat i benzyna. Szkoda że nie jest dwusprzeglowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Paweł&Justa napisał:

Arkos dzięki za odpowiedź ale w benzynie też jest dwumas, turbina nie wiem czy automat czy lepiej manualna skrzynia biegów. 

Automat nie ma dwumasy - to nie DSG.

Osobiście wybrałem manual mimo dwumasy - jak się jeździ z głową, to grubo ponad 150kkm pojeździ. A turbinę diesel też ma więc nie pisałem.

DIESEL JEST DLA LUDZI BOGATYCH. DPF ok. 7300, wtryski 2600/sztuka a regeneracja 500-600/sztuka, pompa wysokiego ciśnienia 8-9 tysi, regeneracja 500-700... chcesz bierz. Tam gdzie diesel się kończy, benzyniak w turbo dopiero zaczyna zapierdzielać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba brać póki jeszcze są te benzyny (4 gary) - niedługo to będzie tak egzotyczne jak wolnossące V12 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, ArKos napisał:

Automat nie ma dwumasy - to nie DSG.

Osobiście wybrałem manual mimo dwumasy - jak się jeździ z głową, to grubo ponad 150kkm pojeździ. A turbinę diesel też ma więc nie pisałem.

DIESEL JEST DLA LUDZI BOGATYCH. DPF ok. 7300, wtryski 2600/sztuka a regeneracja 500-600/sztuka, pompa wysokiego ciśnienia 8-9 tysi, regeneracja 500-700... chcesz bierz. Tam gdzie diesel się kończy, benzyniak w turbo dopiero zaczyna zapierdzielać.

 

To w takim razie dowiedziałem się, że mama dwumase :). Można ArKos coś na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unikaj niskich obrotów na wysokich biegach i dwumasa będzie żyła :) Jak za nisko to redukcja i ogień a nie katowanie od 30km/h na 6 biegu. Stosowanie się do wskazówek zmian biegów z zegara to najkrótsza droga do zabicia koła dwumasowego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko benzyna.

Mam Elitkę 1,4T automat, super się jeździ, szczególnie miasto. Jest to automat tradycyjny ze sprzęgłem hydrokinetycznym, nie ma możliwości przeciążenia sinika, jak i jego "zduszenia", poza tym nie ma START&STOP 🙂

28k km , średnie spalanie 7,1, w mieście 8 - 8,5.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.05.2019 o 17:37, kris02 napisał:

To w takim razie dowiedziałem się, że mama dwumase :). Można ArKos coś na ten temat.

 

W dniu 7.05.2019 o 20:11, leszczyk napisał:

Jest to automat tradycyjny ze sprzęgłem hydrokinetycznym

 

Co tu wyjaśniać, bo nie rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, ArKos napisał:

 

 

Co tu wyjaśniać, bo nie rozumiem?

Chodziło mi o eksploatację samochodu z dwumasą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do tego:

- strzelanie ze sprzęgła czyli ruszanie z piskiem

- kangury

- wstawianie w palnik na szutrze i luźnych nawierzchniach, gdzie koła pędne wielokrotnie w ciągu kilku sekund tracą i zyskują trakcję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, ArKos napisał:

Dodałbym do tego:

- strzelanie ze sprzęgła czyli ruszanie z piskiem

- kangury

- wstawianie w palnik na szutrze i luźnych nawierzchniach, gdzie koła pędne wielokrotnie w ciągu kilku sekund tracą i zyskują trakcję

Czyli unikać stylu jazdy buraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewien użytkownik Astry J z 1,4T opisywał swoją przygodę: jako pierwszy właściciel i użytkownik pojazdu stosował się do wskazówek kompa i zmieniał biegi kiedy ECO pokazywało. Skutek był taki, że przy ... chyba 56 tyś km dwumasa zakończyła współpracę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazania co do zmian biegów są robione pod "ekologię" do homologacji i katalogów. Każdy "normalny" użytkownik dobrze wie , że jest to wręcz sabotaż dla układu napędowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.