Skocz do zawartości

Przyśpieszenie w automacie


ert4

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

Mam Mokkę X 1.4T 140KM w automacie rocznik 2018.

Przebieg 1500km :) Ciężko jest mi się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni :)

Ostatnio jadę np. 80km/h nagle wciskam pedał w podłogę i auto przyśpiesza obroty idą po 6tys. ale nie zmienia biegu na wyższy.

Dopiero jak daję pedał w podłogę, potem puszczę pedał gazu i nagle znów pedał w podłogę wtedy czuję, że skrzynia zmienia bieg na wyższy.

Jak Wy to robicie przy wyprzedzaniu na trasie? Trochę mnie irytuje to przyśpieszanie w automacie.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PZDR.

Mokka X elitka 1,4T 140km, automat 2017/10,  20100km przebiegu.

 

Automat to świetna rzecz, ale trzeba się do niej przyzwyczaić. Biegi "zmieniasz" pedałem gazu, kopiesz w gaz skrzynia redukuje biegi, odpuszczasz gaz zmienia na wyższy, oczywiście na taki jaki trzeba w zależności od prędkości i obciążenia. Piszesz:  "Ostatnio jadę np. 80km/h nagle wciskam pedał w podłogę i auto przyśpiesza obroty idą po 6tys. ale nie zmienia biegu na wyższy."   Jedziesz 80/h na najwyższym biegu. Nie zmienia na wyższy, a redukuje bieg nawet o kilka, obroty skaczą do 6tys, ""wciska Cię w fotel"" HA.

Ogranicznik obrotów (komputer) działa i zmienia bieg na wyższy i tak po kolei, chyba, że odpuścisz gaz, wtedy przełączy na najwyższy.

Przy 6tys obr na najwyższym biegu miałbyś jakieś 190/h.

Pytasz jak wyprzedam na trasie?. Oczywiście w zależności od sytuacji, jeżeli to trzeba zrobić szybko daję pełny gaz tzw. "kick down" i albo ciągnę do całkowitego wyprzedzenia, lub w trakcie odpuszczam gaz, bo mam odpowiednią prędkość, a w innych sytuacjach wciskam gaz delikatniej, wtedy redukuje np o 1 bieg, lub wyprzeda na tym samym.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Buzka23

Ert a Ty wiesz jak działa automat? 

Ten w Oplu nie jest rewelacyjny ale opisywane przez Ciebie zachowanie jest prawidłowe wręcz pożądane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem początkujący z automatem, do tego najczęściej Mokką jeździ żona. 

Można przy wyprzedzaniu wcisnąć gaz trochę mniej niż do podłogi. Wtedy silnik nie wchodzi na tak wysokie obroty i biegi są zmieniane trochę wcześniej. Gdy prędkość jest już wystarczająca, można odpuścić gaz skrzynia wrzuci wyższy bieg.

Generalnie jeździ się fajnie, ale skrzynia ma opinię niezbyt szybkiej w zmianie biegów - trzeba do tego przywyknąć i brać pod uwagę przy manewrach.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy skrzyni biegów nie można programowo przyspieszyć jak to się robi np. w VW GTI?

Arkos wiesz może coś w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i są magicy działający na podobnej zasadzie jak chiptuning silnika, ale dla mnie nie po to kupuje się automat, żeby zmierzać w kierunku szybkiej zmiany biegów. Automat ot leniwiec, dla osób lubiących wygodę, stateczność, wolną prawą rękę itp.

Poza konkursem: porównywanie dwusprzęgłowej DSG z klasycznym automatem to tak, jak porównanie diesla do benzyniaka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Chciałbym tutaj opisać mój problem ze skrzynią. Jadę spokojnie 150km/h na tempomacie. Skrzynia pracuje na 6-tym biegu. Zbliżam się do ograniczenia prędkości. Zwalniam tempomat nie wyłączając go. Samochód zmniejsza prędkość do 90-100km/h. Po przejechaniu odcinka z ograniczeniem przywracam aktywna pracę tempomatu z ustawioną wcześniej prędkością 150km/h. I tu pojawia się problem. Dotychczas samochód redukował na 5-tkę, spokojnie przyśpieszał do 150km/h i podwyższał na 6-tkę. Obecnie bardzo często zaczyna szaleć. Mocno redukuje wchodząc na obroty ok. 5500obr, potem podwyższa biegi ale nie do 6-tki tylko zostaje na 5-tce wyjąc na 4tyś. obr. mimo osiągnięcia prędkości zadanej. Czasem po jakimś kilometrze przerzuci, ale często zostaje na 5-tce. Najdłuższy odcinek jaki przejechałem to 6km – nie mogłem więcej bo było kolejne ograniczenie. Jeżeli w takiej sytuacji gdy auto osiągnęło prędkość zadaną przełączę na moment na manual i szybko wrócę na auto, skrzynia natychmiast wchodzi na 6-tkę.

Zgłaszałem temat do serwisu. Zrobili testy porównawcze z aktualnym modelem Mokki i podobno też długo ciągnie na 5-ce, ale zawsze przerzuca. Oczywiście dowiedziałem się, że 6km to nie problem, że gdybym pojechał dłużej niż 6km to na pewno podwyższyłaby bieg, ale nikt nie chce podać gdzie jest ta granica, a w instrukcji też nie ma nic na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 3.01.2020 o 09:08, wiecies napisał:

hciałbym tutaj opisać mój problem ze skrzynią. Jadę spokojnie 150km/h na tempomacie. Skrzynia pracuje na 6-tym biegu. Zbliżam się do ograniczenia prędkości. Zwalniam tempomat nie wyłączając go. Samochód zmniejsza prędkość do 90-100km/h. Po przejechaniu odcinka z ograniczeniem przywracam aktywna pracę tempomatu z ustawioną wcześniej prędkością 150km/h. I tu pojawia się problem. Dotychczas samochód redukował na 5-tkę, spokojnie przyśpieszał do 150km/h i podwyższał na 6-tkę. Obecnie bardzo często zaczyna szaleć. Mocno redukuje wchodząc na obroty ok. 5500obr, potem podwyższa biegi ale nie do 6-tki tylko zostaje na 5-tce wyjąc na 4tyś. obr. mimo osiągnięcia prędkości zadanej. Czasem po jakimś kilometrze przerzuci, ale często zostaje na 5-tce. Najdłuższy odcinek jaki przejechałem to 6km – nie mogłem więcej bo było kolejne ograniczenie. Jeżeli w takiej sytuacji gdy auto osiągnęło prędkość zadaną przełączę na moment na manual i szybko wrócę na auto, skrzynia natychmiast wchodzi na 6-tkę.

 

Zgłaszałem temat do serwisu. Zrobili testy porównawcze z aktualnym modelem Mokki i podobno też długo ciągnie na 5-ce, ale zawsze przerzuca. Oczywiście dowiedziałem się, że 6km to nie problem, że gdybym pojechał dłużej niż 6km to na pewno podwyższyłaby bieg, ale nikt nie chce podać gdzie jest ta granica, a w instrukcji też nie ma nic na ten temat.

 

W wielu skrzyniach z podobnym problemami wykonywaliśmy przy takich zachowaniach adaptację skrzyni biegów, we francuzach uczył się kratki biegów(skrzynie zautomatyzowane) i pozycji sprzęgła. Tu w oplu zapewne będzie hydrokinetyk bo mam nadzieję z nieszczęsnych easytronicków się wycofali. W hydrokinetyku sprawdziłbym jeszcze poziom oleju w skrzyni i pomyślał nad jego wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.