Skocz do zawartości
walker

Klimatyzacja manualna - jak to jest?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pytanie przede wszystkim  do osób posiadających Mokke z klimatyzacją manualną. Czy za każdym razem jak włączycie dmuchawę to włącza się wam klima ? Próbuję różnych sposobów, ustawienia klimatyzacji - opcja ostatnie ustawienia, wyłączanie nawiewu na przednią szybę  i nic. Dodam że testuje to na jednym kluczyku i po ponownym uruchomieniu pojazdu. Czy to jest normalne czy to usterka związana np. z  oprogramowaniem ?  Dzięki za odpowiedzi i rady. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U  mnie tez zapala sie kontrolka klimy.Ja mam pytanko a mianowicie czy jak załaczycie nadmuchy manualnie to slychac brzeczenie zwłaszcza przy zmianach nawiewu dosc głośne bbbbzzzz.

Oraz taka sytuacja odpalam- nawiew a tu pomimo ze nie załaczylam nadmuchu z wewnatrz czyli kontrolka sie nie swieci to na ekranie pokazuje nawiew wewnetrzny nastepnie musze kliknac guzik i jeszcze raz odkliknac i sie zmienia na zewnetrzny.czy to kolejna USTERKA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, macie tak samo  ale czy to nie jest dziwne. Przecież o włączeniu klimatyzacji powinienem ja decydować a nie mieć z góry narzucone, zwłaszcza że już zimna pora. Zastanawiam się czy takie odpalenie się sprężarki na 2s (bo wyłączam klime) nie wpływa na nią jakoś destrukcyjnie.  Pytałem znajomych co posiadają taki typ klimatyzacji i u nich włącza się sam nawiew a oni decydują co dalej z chłodzeniem  lub też auto zapamiętuje ostatnie ustawienia. A w Mokka jakaś lipa. Jeżeli to nie oprogramowanie to samochód ostatnie ustawienia co do klimy zapamiętuje tylko odnośnie ustawienia nawiewów i tyle. 

 

Do użytkownika Ruda: u mnie nic nie bzyczy a przynajmniej nie zwróciło nic moich podejrzeń. Jedynie jak odpalam auto i klima się włączy to czasem przez chwile słychać pracę sprężarki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dyskutanci zapominają o jednym: Mokka ma bezsprzęgłowy kompresor klimy o zmiennej wydajności. To nie jest to, co w starych autach, że kompresor stoi i włącza się dopiero, jak pstryczek naciskamy. Mokka to nie stare auto (większość aut ma już bezsprzęgłowe kompresory) i nawet, jak klima jest wyłączona, to kompresor tak naprawdę pracuje. Zmienia się jedynie jego wydatek (skok tłoków wewnątrz) i dzięki temu mocniej lub słabiej chłodzi, ale pracuje cały czas niezależnie od ustawień  - wydatek kompresora jest płynnie regulowany w zakresie od 1-100%.

http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Sprezarki-o-zmiennej-wydajnosci-,2217.html

Poczytajcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Pytanie przede wszystkim  do osób posiadających Mokke z klimatyzacją manualną. Czy za każdym razem jak włączycie dmuchawę to włącza się wam klima ? Próbuję różnych sposobów, ustawienia klimatyzacji - opcja ostatnie ustawienia, wyłączanie nawiewu na przednią szybę  i nic. Dodam że testuje to na jednym kluczyku i po ponownym uruchomieniu pojazdu. Czy to jest normalne czy to usterka związana np. z  oprogramowaniem ?  Dzięki za odpowiedzi i rady. 

 

Też mi się uruchamiała po włączeniu dmuchawy, ale zmieniłem w ustawieniach pojazdu i jest OK. Oczywiście nie piszę o kompresorze, a przycisku na kokpicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się uruchamiała po włączeniu dmuchawy, ale zmieniłem w ustawieniach pojazdu i jest OK. Oczywiście nie piszę o kompresorze, a przycisku na kokpicie.

Cześć, a możesz napisać procedurę jak to zrobiłeś ?

Ja próbowałem na panelu radiowym wybrać menu ustawienia klimatyzacji i z opcją wyłącz nie działa (ale sprawdzę jeszcze raz bo mogłem mieć nawiew na szybę ustawiony) ale z opcją ostatnie ustawienia nie działa na 100%. Opcja włącz to chyba jest do włączenia natychmiastowego klimy po przekręceniu zapłonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walker, postaram się jutro opisać co robiłem po konsultacji z autkiem. Wiesz, łeb nie smietnik ;)

OK, nie pali się ,  jak znajdziesz czas to napisz. Tyle jeździłem to i jeszcze mogę czekać. Jak się nie uda to będzie już druga duperela co zgłoszę do serwisu chociaż i tam mi się nie śpieszy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walker, pisząc, że u mnie nie ma takiego przypadku, pisałem półprawdę, nieświadomie, a to z przyczyny, że nigdy nie przełączam dmuchawy na pozycję "0". Ale zbadałem temat dzisiaj głębiej i jest na to rada przy zachowaniu stałej, prostej procedury, ale o niej na końcu.


 


Trybie klimatyzacji wybrać Wył. lub Ostatnie ustawienie , ja mam to drugie (od dzisiaj), ale w moim przypadku nie ma to znaczenia które z tych dwóch,  wyłączam klimatyzację przyciskiem klimy, a nie przełączając dmuchawę na poz. "0". Dopiero po wyłączeniu klimy, dmuchawę można ustawić na "0".


 


Po ponownym uruchomieniu samochodu i włączeniu dmuchawy z pozycji '0' na dowolny bieg klimatyzacja się nie załącza. I tak czekam do następnych upałów.


Chyba nie zagmatwałem za bardzo   :)


https://lh3.googleus...wieniaklima.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fsw , te zdjęcia są wspaniałe  :) . Popróbuję i zobaczę. Instrukcja zrozumiała i te foty jeszcze. 

 

Operacja się udała. U mnie ustawiłem w tryb - wyłącz. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drążę temat dalej, o co tutaj może chodzić ? Jeżeli wykonam ustawienia jakie zapodał fsw to faktycznie to działa ale jest jedno ale! wyłączam klime i jade sobie - gaszę silnik i np. załatwiam jakąś sprawę - później odpalam auto, włączam nawiew i klima nie chodzi (jest ok).  Ale gdy już jadę do pracy i zrobie te same czynności, to po 8-godzinach znowu muszę wciskać przycisk żeby wyłączyć klime. Co to jest ?- komputer ma jakąś pamięć krótkotrwałą czy co? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do ASO. Ja będąc na przeglądzie 18 listopada miałem kampanię - przeprogramowanie modułu HVAC (klima). Zrobiłem oczy jak 5 zł bo nic mi o tym nie było wiadomo. Tyle, że mam klimatronika, ale może być, że jakaś kampania do manualnej też jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos, dzięki za info. 

Buzka23 - mnie też nie, ale być może u mnie jest to wynikiem tego że nie zarejestrowałem się na myopel. Podobno jednym z profitów są kampanie serwisowe.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na przeglądzie pod koniec października też aktualizowano sterownik od klimy ( manualnej ). Na koniec okazało się że już miałem aktualne oprogramowanie - czyli 1,5 godziny zmarnowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walker, te ustawienia jakie wcześniej podałem są OK (najlepiej "Wył");, ale jeśli nie zaktualizujesz oprogramowania to ten problem (błąd) będzie nadal występował. Sami nie zaproszą, raczej trzeba się przypomnieć. 

 

kampania 15-P-087

 

 

Edycja 09.12.2015

Było OK 3 tygodnie ... było ?????? , bo klima zaczęła się zachowywać jak przed aktualizacją (sama załączać po włączeniu dmuchawy). Mały problem, bo gwarancja na ten produkt została przedłużona na kolejne 2 lata.

Zastanawiam się czy w ogóle zawracać sobie głowę tym bzdetem, gra raczej nie warta świeczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się że to bzdet ale wyszedłem z założenia że po kilku miesiącach użytkowania nowego auta zbiorę rzeczy hurtem i przedstawię w salonie. Miałem tylko dwie sprawy, małą niedoróbkę w wykończeniu (łączenie słupka z kokpitem) i to zostało zrobione  no i ta moja ,,afera z klimą".
Teraz się zastanawiam czy kilkanaście lat temu byłem trzeźwy czytając gdzieś w necie artykuł o dmuchawie powietrza który za bardzo wziąłem sobie do serca bez konsultacji z kimkolwiek. Pisało tam coś w takim stylu: że przed uruchamianiem silnika (zwłaszcza w okresie zimowym) należy pamiętać aby pokrętła temperatury powietrza i szybkości dmuchawy były zawsze na - zero bo inaczej istnieje duże ryzyko awarii elektryki. I tak przez długie lata praktykowałem. 

W salonie przedstawiłem problem, podpięli auto pod kompa i żadnych błędów nie wykrył. Mówili mi że układ wentylacji w dzisiejszych autach jest tak skonstruowany że można zostawiać pokrętła w dowolnej konfiguracji i nie ma to wpływu na żadne awarie. Faktycznie jeżeli zgaszę auto a dmuchawa jest przynajmniej na 1,  to później na następny dzień jak odpalam to klima się nie włącza. Zresztą przy odpalaniu auta dmuchawa włącza się dopiero jak silnik zacznie pracować, tak samo włączają się też np. światła do jazdy dziennej.

Myślałem po prostu że jak Mokka zostaje odpalana to już po przekręceniu kluczyka zaczną pracować wszystkie układy wcześniej nie wyłączone i osłabią rozruch.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dyskutanci zapominają o jednym: Mokka ma bezsprzęgłowy kompresor klimy o zmiennej wydajności. To nie jest to, co w starych autach, że kompresor stoi i włącza się dopiero, jak pstryczek naciskamy. Mokka to nie stare auto (większość aut ma już bezsprzęgłowe kompresory) i nawet, jak klima jest wyłączona, to kompresor tak naprawdę pracuje. Zmienia się jedynie jego wydatek (skok tłoków wewnątrz) i dzięki temu mocniej lub słabiej chłodzi, ale pracuje cały czas niezależnie od ustawień  - wydatek kompresora jest płynnie regulowany w zakresie od 1-100%.

http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Sprezarki-o-zmiennej-wydajnosci-,2217.html

Poczytajcie.

 

Więc zrobiło się cieplej i kompresor znowu zaczął sam się załączać ( słychać stuk  obroty silnika się zmieniają ) no bywa muszę jakiś wolny czas zorganizować i zawitać w ASO :(. Pod maską zauważyłem że kompresor klimy jest klasyczny wiec nie kręci się cały czas , słychać stuk sprzęgło chwyta i środek "szajby" rusza po pewnym czasie sprzęgło puszcza i środek "szajby" stoi . Wynika z tego że kompresor klimy jest ze sprzęgłem , a do "szajby" wchodzą przewody.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.