Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów


pczarny4

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 słychać głuche stuki - silnik 1.6 . Na forach doczytałem, że nie tylko u mnie występuje ten problem. U mnie serwis nie stwierdził tego objawu , natomiast stwierdzono wycie na 1 biegu i umówiono mnie na wymianę łożyska 1 biegu oraz łożyska głównego w skrzyni. Objawia się to tym, że podczas jazdy szczególnie po nagrzaniu silnika słychać dodatkowy dźwięk jakby dodatkowy silnik elektryczny, po wysprzęgleniu dźwięk zanika tak jakby ten dodatkowy silnik powoli się zatrzymał. Po wymianie łożysk poinformuję co się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki. Metaliczne? Głuche? Odczuwalne czy tylko słyszalne?

Stuki są raczej głuche. Na początku był to jeden krótki dźwięk, teraz mam wrażenie jakby długość dźwięku się wydłużyła. Najbardziej obrazowo to tak jakby gumowa kula uderzała w najpierw w jedną drewnianą ściankę a później w drugą - czas pomiędzy tymi uderzeniami to trochę poniżej sekundy. Stuki są raczej tylko słyszalne ale dzisiaj podczas jazdy spróbuję to jeszcze potwierdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym poduszki i silnika i skrzyni. Można na zaciągniętym ręcznym z 1 czy 2 biegu energicznie schodzić pedałem na półsprzęgło i spróbować nasłuchać, czy łomota. Może to też być wina samego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i nie łomota. Słychać normalne zesprzęglenie. Ogólnie wydaje mi się że przestało stukać - albo się do tego przyzwyczaiłem albo tak nauczyłem się zmieniać biegi że jest ok. Tak samo nie słyszę już tego dodatkowego dżwięku - według serwisu łożyska 1 biegu. Może to kwestia tego że wtedy kiedy słyszałem ten dżwięk to wziąłem samochód po tym jak żona i syn zrobili nim 150 km i byli w Łodzi. Pozostaje teraz pytanie czy jeżeli nic nie słychać to jechać na serwis na wymianę tych łożysk? Umówiony jestem na 9 kwietnia więc pozostaje jeżdzić z wyłączonym radiem i nasłuchiwać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ułożył się na poduszkach. Czasem w swojej miałem jakiś stuk czy puk z zawieszenia a z biegiem czasu zanikło i teraz jest cisza, a już chciałem grzebać.

Jeśli teraz tego nie ma, to na razie dałbym odbój i poobserwował temat z miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz lozyska w skrzyni to olejem sa smarowane po takim przebiegu nie powinny sie sypnac(to nie te czasy ze lozyska rosyjskie w piastach siadaly po kilku km)-choc reguly nie ma. Wycie,drzenie moglo by byc. Stuki to moze od nieumietnego(tzn szybkiego)puszczania sprzegla? W porzednim tak mialem(nadal w rodzinie lata bo to 1.9sdi) puszczajac sprzeglo docisk klepal o tarcze(gluchy pojedynczy stuk przy zmianie z 1 na 2 bieg). Jest tak od wielu lat i chodzi. Tez sadze ze warto jakis czas obserwowac skoro juz sam nie jestes pewnien. ArKos pyt do Ciebie czy drazek od dzwigni biegow,4 bieg 50-70km przy odjeciu dodaniu gazu powinien sie ruszac(czuc pod dlonia), gdziesz cztalem,ze przeniesienie napedu itd i to norma prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności