Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów


pczarny4

Rekomendowane odpowiedzi

Nie powinien. U mnie nic się nie rusza, przebieg 5400km.

Jeśli lata w zakresie +/- 2-3mm to ok, byłoby to w granicy luzu technologicznego, ale mocne ruchy to ewidentnie jakiś problem i najprawdopodobniej łożyska w skrzyni.

Łożysko niekoniecznie musi paść od braku smarowania. Na przykład M32 z 1.4T i 1.7cdti jest wrażliwa na debilną obsługę czyli strzelanie ze sprzęgła i nieumiejętna zmiana biegów z "kangurami". Łożyska w szybkim tempie się osłabiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogadałem się że 9 kwietnia nie jadę na wymianę łożysk ale pokażę się przejazdem w najbliższą sobotę. Jężdżę teraz  z wyłączonym radiem i wentylacją i nasłuchuję. Co jakiś czas słychać krótkie ( 3 do 5 sekund ) szurania tak jakby w komorze silnika za schowkiem pasażera. A dziś znowu pojawił się nowy dżwięk - silnik świerszczy na biegu jałowym i delikatnie klekocze. To w 8 letnim ceed po przebiegu 100 000 km silnik był dużo cichszy. Zauważyłem też inne zjawisko - proszę posiadaczy Mokki z silnikiem 1,6 o sprawdzenie u siebie - silnik po rozgrzaniu, skrzynia na luz, zaciągnięty ręczny, wciskamy sprzęgło i delikatnie puszczamy. U mnie w pewnym momencie puszczania sprzęgła rosną obroty silnika z 600 prawie na 1000 i po całkowitym puszczeniu sprzęgła powoli spadają do 600. Powiem szczerze że już mam dosyć tego samochodu. Wiecznie coś. W tamtym tygodniu musiałem wyjąć klocek hamulcowy z prawego przodu bo na tarczy zobaczyłem wgłębną rysa po obwodzie ( po założeniu alusów bo wcześniej nie było widać tylko było słychać ale myślałem że to się klocki docierają ) , w klocku był ubytek na długośći około 2 cm tak jakby był tam wcześniej 1 milimetrowy kamyczek. Czasami z lewego tyłu słychać tak jaby na krótko coś zgrzytało o tarczę hamulcową. Nie wiem czy trafił mi się taki egzemplarz czy to bolączki tego modelu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ramserwis

Witam, mam Mokke z silnikiem 1,6 i takich zmian obrotów nie doświadczam. Chyba masz naprawdę problem z autkiem. Przykro to słyszeć. Ja mam zero problemów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś pechowo.

Więc moim zdaniem:

1. nierówno zebrane hamulce - do ASO i w ramach gwarancji czyszczenie + ewentualna wymiana, jeśli są ubytki okładziny

2. odgłosy z układu hamulcowego - jak wyżej

3. problem obrotów - jak wyżej, byś może jest gdzieś elektryczny problem, bo auto jest oczujnikowane WSZĘDZIE - na pedale sprzęgła też

4. klekotanie absolutnie nie powinno mieć miejsca - ASO

Tak naprawdę zrób sobie listę i niech jadą w ramach gwarancji. Domniemam, że auto ma symboliczny przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Chyba rozwiązanie ze zrobieniem listy będzie najlepsze, ale przy takiej litanii usterek to samochód postoi na serwisie przynajmniej tydzień. Wypada kupić drugie używane auto bo spodziewam się że będę częstym gościem serwisu. Jeżeli miałbym się związać z Mokką na dłużej to na pewno muszę dokupić przedłużenie gwarancji do 5 lat. Przebieg na dziś to 4800 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem już o to wcześniej. Jeżeli chciałbym auto zastępczę to powinienem zadzwonić na info Opla, najlepiej po godzinie 20 i zgłosić że np zacięła się skrzynia i nie można jeżdzić, poprosić o przysłanie lawety i o auto zstępcze, które przysługuje na masimum 3 dni. Krótko mówiąc diler umywa ręce i spycha to na Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 1,6 nasłuchuję ... i nic nie mogę znaleźć, nawet nic nie chce skrzypieć. 

Musiałeś trafić na jakiś pechowy egzemplarz. 

 

Co do umywania rąk przez dealera, można jemu przypomnieć, że istnieje internet, gdzie można pisać opinie prawdziwe i wymyślone i nie mam na myśli pozytywnych  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu i tak jak się spodziewałem stwierdzono że wszystko jest OK. Ale po kolei :

- stuki przy zmianie biegów : normalne, tak ma być

- hałas przy hamowaniu i rysa na tarczy : coś dostało się miedzy klocek i tarczę, wyczyszczono

- wymiana łożysk w skrzyni biegów :  niepotrzebna, widocznie olej dotarł do łożysk i je nasmarował

- świergotanie na biegu jałowym i 3-5 sekundowe szuranie : pracuje zawór doprowadzający paliwo do wtrysków ( srebrny krążek o średnicy około 7 cm umieszczony powyżej silnika w stronę miejsca pasażera - dziwne , bo dźwięk jest najlepiej słyszalny pod samochodem )

- wzrost obrotów przy puszczaniu sprzęgła na biegu jałowym : silnik przygotowuje się na zwiększone obciążenie ( z tak rozwiniętą inteligencją nie spotkałem się w żadnym innym samochodzie - widoczne jakaś supernowość )

- delikatne klekotanie silnika : porównano z takim samym silnikiem z Astry i brzmi tak samo ( u mnie jeszcze tydzień temu tego dźwięku nie było )

Krótko mówiąc totalna zlewka , całość operacji trwała około godziny, jedyny plus że odebrałem samochód umyty, co prawda byle jak ale zawsze to coś. 

W czwartek wysłałem e-mail do centrali GM w Polsce o moich uwagach co do samochodu. Obiecali, że odpowiedzą w ciągu 3 do 5 dni roboczych. Teraz podeślę im jeszcze w/w odpowiedzi z serwisu. Raczej nic pozytywnego nie oczekuję, ale przynajmniej jak coś teraz się porządnie rozp........ to powiem, że przecież zgłaszałem. Nie pozostaje mi teraz nic innego jak podgłosić radio, dokupić przedłużenie gwarancji do 5 lat i później ją stanowczo egzekwować.  

Pytanie do ArKosa : czy jest możliwość abym do Ciebie kiedyś, np. przy okazji wyjazdu wakacyjnego podjechał ( na innym forum znalazłem że jesteś ze śląska - mam po drodze jadąc w góry )

Pytanie do pozostałych : czy ktoś ma Mokkę z silnikiem 1,6 w centralnej Polsce : Kutno, Łódź, Płock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności