Skocz do zawartości

ArKos

Administrator
  • Postów

    3 767
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    207

Ostatnia wygrana ArKos w dniu 26 Maja

Użytkownicy przyznają ArKos punkty reputacji!

O ArKos

  • Urodziny 10.01.1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

21 524 wyświetleń profilu
  1. GDS oplowski
  2. Według mnie trzeba go wyuczyć. Lata już nie robię w ASO, ale kojarzy mi się taka konieczność w wypadku automatu. W Chevrolecie trzeba.
  3. Naprawa samochodu nie polega na kasowaniu błędów. Chyba, że się mylę.
  4. 1. tego się nie uszczelnia z zewnątrz 2. należy rozebrać, wyczyścić, odtłuścić i położyć uszczelniacz a potem skręcić Inaczej to nie ma sensu.
  5. Demontaż połówek skrzyni bez demontażu z auta to gehenna. Lepiej mieć skrzynię na stole, bo bardzo niewygodnie się ją składa. Połówki są uszczelnione silikonem.
  6. Jako stan normalny przyjmuje się możliwość ubytku do 15% rocznie. Znaczenie ma też jakość czynnika - jak w każdym przypadku jakość to najważniejszy argument. Z tych powiedzmy 600g czynnika ubyło 200 czyli 30%. To już nie jest stanem normalnym i wskazuje, że może gdzieś być niewielka nieszczelność. Patrząc na cenę czynnika opłaca się zrobić gruntowny serwis klimy, czyli odciągnięcie czynnika, test szczelności azotem, usunięcie ewentualnych nieszczelności i nabicie. Przyjrzyj się skraplaczowi, to słaby punkt i w dodatku narażony na uderzenia kamyków podczas jazdy. "Na oko" często da się zauważyć lekko ciemniejsze miejsca o tłustawym charakterze, więc dokładne oględziny już dużo wniosą.
  7. CENA bo zaraz wywale. Giełda - oferty kupna, sprzedaży, zamiany ale TYLKO I WYŁĄCZNIE dotyczące Mokki. Wymagane zdjęcia i cena.
  8. Albo przetwornica albo wiązka w reflektorze. Zamień przetwornice lewa-prawa. Jeśli będzie gasnąć lewy reflektor, to przetwornica. Jeśli na sprawnej będzie gasł prawy, to prawy reflektor do wymiany.
  9. To coś stosuje bardzo wielu producentów. Problem polega na zbyt miękkim wale. Czyli oszczędności. Jeśli znasz budowę i zasadę działania silnika i sprzęgła, to powinieneś wiedzieć, że w chwili wciśnięcia sprzęgła, wysprzęglik pcha docisk naciskający na dwumasę. A dwumasa przykręcona do wału pcha wał. A pchany wał opiera się o panewkę oporową. A panewka oporowa się wyciera (lub zbyt miękki wał). Więc dobrze ujęte: nie wydaje mi się. Gdy ktoś stoi 5 minut na światłach z wciśniętym sprzęgłem, to po kilku latach/dziesiątkach tysięcy kilometrów nic nie ucierpi?
  10. ArKos

    Uszkodzony czujnik TPMS

    Może.
  11. A możesz czytać, co się pisze? Najlepiej oddaj do mechanika, bo widzę jesteś w lesie dość głęboko. Poza tym wymiana na używane nie usunie problemu, bo nie zadziała. Dopiero programowanie EPROMu pozwoli je uruchomić.
  12. Nie pomoże. Potwierdzi niesprawność jednostki centralnej radia.
  13. Sprawdzić komunikację z jednostką radia.
  14. ArKos

    Wyciek oleju z misy

    Miska nie ma uszczelki. Jest klejona masą uszczelniającą czyli silikonem. Bardzo prawdopodobne jest, że podcieka uszczelniacz wału lub pokrywa rozrządu ta boczna. Z biegiem lat sporo przypadłości wyszło w wypadku tego modelu silnika i są one praktycznie zawsze trafione. Uszczelnienie miski wymaga zdemontowania części wydechu. Zacząłbym od dokładnych oględzin - umyć do czysta, zrobić ze 100km i obejrzeć co puszcza. Uszczelniacz wchodzi na sucho w pokrywę, ale koło pasowe posmaruj olejem przed montażem. Na suchym kole moim zdaniem niepotrzebnie się szkodzi uszczelniaczowi.
  15. ArKos

    Wymiana plecionki wydechu

    Owszem, jest oczywista. Wymian idzie co 5mm od 40mm, więc będzie w tym wypadku 50mm. Ten wymiar to średnica wewnętrzna. Jeśli mierzysz po zewnętrznej, to trzeba dodać 3mm, bo ścianki mają po 1,5mm. Czyli powinno wyjść 53mm po zewnętrznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności