- 
                
Postów
3 769 - 
                
Dołączył
 - 
                
Ostatnia wizyta
 - 
                
Wygrane w rankingu
207 
Ostatnia wygrana ArKos w dniu 26 Maja
Użytkownicy przyznają ArKos punkty reputacji!
O ArKos
- Urodziny 10.01.1972
 
Profile Information
- 
											
												Gender
												Male
 - 
											
												Silnik
												1,4 turbo
 
- 
	ArKos obserwuje zawartość Panel górny i wyświetlacz nie daje oznak życia , Check Engine i Błąd P2097 Mokka 1.6 , Opel Mokka 1.4 bezyna + lpg i 6 innych
 - 
	Bank 2 czyli za katem. Ona kontroluje jedynie sprawność katalizatora. Powinno się wymienić pierwszą, czyi przed katalizatorem.
 - 
	Po pierwsze: należy czytać. Na tym forum są dziesiątki tematów odpowiadających na te pytania.
 - 
	GDS oplowski
 - 
	Według mnie trzeba go wyuczyć. Lata już nie robię w ASO, ale kojarzy mi się taka konieczność w wypadku automatu. W Chevrolecie trzeba.
 - 
	Naprawa samochodu nie polega na kasowaniu błędów. Chyba, że się mylę.
 - 
	1. tego się nie uszczelnia z zewnątrz 2. należy rozebrać, wyczyścić, odtłuścić i położyć uszczelniacz a potem skręcić Inaczej to nie ma sensu.
 - 
	Demontaż połówek skrzyni bez demontażu z auta to gehenna. Lepiej mieć skrzynię na stole, bo bardzo niewygodnie się ją składa. Połówki są uszczelnione silikonem.
 - 
	Jako stan normalny przyjmuje się możliwość ubytku do 15% rocznie. Znaczenie ma też jakość czynnika - jak w każdym przypadku jakość to najważniejszy argument. Z tych powiedzmy 600g czynnika ubyło 200 czyli 30%. To już nie jest stanem normalnym i wskazuje, że może gdzieś być niewielka nieszczelność. Patrząc na cenę czynnika opłaca się zrobić gruntowny serwis klimy, czyli odciągnięcie czynnika, test szczelności azotem, usunięcie ewentualnych nieszczelności i nabicie. Przyjrzyj się skraplaczowi, to słaby punkt i w dodatku narażony na uderzenia kamyków podczas jazdy. "Na oko" często da się zauważyć lekko ciemniejsze miejsca o tłustawym charakterze, więc dokładne oględziny już dużo wniosą.
 - 
	CENA bo zaraz wywale. Giełda - oferty kupna, sprzedaży, zamiany ale TYLKO I WYŁĄCZNIE dotyczące Mokki. Wymagane zdjęcia i cena.
 - 
	Albo przetwornica albo wiązka w reflektorze. Zamień przetwornice lewa-prawa. Jeśli będzie gasnąć lewy reflektor, to przetwornica. Jeśli na sprawnej będzie gasł prawy, to prawy reflektor do wymiany.
 - 
	To coś stosuje bardzo wielu producentów. Problem polega na zbyt miękkim wale. Czyli oszczędności. Jeśli znasz budowę i zasadę działania silnika i sprzęgła, to powinieneś wiedzieć, że w chwili wciśnięcia sprzęgła, wysprzęglik pcha docisk naciskający na dwumasę. A dwumasa przykręcona do wału pcha wał. A pchany wał opiera się o panewkę oporową. A panewka oporowa się wyciera (lub zbyt miękki wał). Więc dobrze ujęte: nie wydaje mi się. Gdy ktoś stoi 5 minut na światłach z wciśniętym sprzęgłem, to po kilku latach/dziesiątkach tysięcy kilometrów nic nie ucierpi?
 - 
	
  
ar2r zareagował(a) na odpowiedź w temacie: 
	
		
			Uszkodzony czujnik TPMS
		
	
 
			 - 
	
	
				Panel górny i wyświetlacz nie daje oznak życia
ArKos odpowiedział(a) na Robertson temat w Car audio i nawigacja
A możesz czytać, co się pisze? Najlepiej oddaj do mechanika, bo widzę jesteś w lesie dość głęboko. Poza tym wymiana na używane nie usunie problemu, bo nie zadziała. Dopiero programowanie EPROMu pozwoli je uruchomić. - 
	
	
				Panel górny i wyświetlacz nie daje oznak życia
ArKos odpowiedział(a) na Robertson temat w Car audio i nawigacja
Nie pomoże. Potwierdzi niesprawność jednostki centralnej radia. - 
	
	
				Panel górny i wyświetlacz nie daje oznak życia
ArKos odpowiedział(a) na Robertson temat w Car audio i nawigacja
Sprawdzić komunikację z jednostką radia. 
