Info z d*py.
Procedura dodawania klucza praktycznie w każdym aucie wygląda tak samo:
- trzeba posiadać wszystkie klucze, które chce się zakodować i nie jest istotne, czy któryś działa czy nie działa
- trzeba posiadać carpass (stare Ople) lub być online na serwerze GM (nowsze Ople)
- trzeba posiadać diagnoskop umożliwiający kodowanie kluczy
- trzeba posiadać oprogramowanie umożliwiające kodowanie kluczy
Magicy w punktach dorabiania kluczy mają możliwość dopisania klucza poprzez edycję EPROM w poszczególnych sterownikach i dodanie nowego klucza "z palca" na podstawie jego ID.
Tak więc:
jest brednią, bo da się przyuczyć nawet 3 nowe klucze bez żadnego działającego - MDI serwisowe to umożliwia. OPCOM w starych Oplach też. Więcej, VCDS z grupy VW też według opisanej zasady działa, CLIP z Renówki też i tak dalej i tak dalej.