Skocz do zawartości

Klimatyzacja - parowanie szyb


Gość Partli

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu też tak miałem, ale po kilku próbnych ustawieniach wybrałem jedno i jakoś w miarę komfortowe.

Automatyczna opcja wyłączona, załączony wentylator na pierwszej pozycji (czasami w razie większego zimna druga). 

Grzanie ustawione na 22 st. C i załączony środkowy przycisk. Jak szyby czasami zaparują, załączam na kilkanaście sekund 

odparowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnie parowania szyb, to zwróćcie uwagę na wskazania temperatury. W nowych Mokkach i w mojej po wymianie oprogramowania pojawiło się zjawisko blokowania się pomiaru temperatury na ponad cztery godziny. W tej sytuacji przy temperaturze np. -1stC wjeżdżacie na zawilgocony parking gdzie temperatura jest o kilka-kilkanaście stopni wyższa, przez cztery godziny klimatyzacja nie włączy się żeby usuwać wilgoć, ponieważ system cały czas widzi -1, co nie pozwala na działanie klimatyzacji. W upalne lato macie podobnie. Wyjeżdżając z chłodnego podziemnego garażu na 30-to stopniowy upał klimatyzacja będzie działała na pół gwizdka, albo wręcz włączy się grzanie, ponieważ system przez cztery godziny będzie widział temperaturę garażu. Po ponad czterech godzinach temperatura skokowo zmienia się do poziomu zgodnego ze stanem faktycznym i wtedy wszytko zaczyna działać prawidłowo. Osoby które nie garażują samochodu i nie parkują w podziemiach centrów handlowych problemu nie zauważą, ale dla mnie, ponieważ mam garaż podziemny to mordęga. Serwis oczywiście wszystko olewa ponieważ inne egzemplarze też tak mają i nie obchodzi ich to, że po kupnie samochodu zjawisko nie występowało. Jeszcze jedno - czas blokowania temperatury zależy od wersji oprogramowania. Jeszcze nie dawno było to 2h15min, ale po ostatniej aktualizacji są to 4h.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wiecies napisał:

Jeszcze nie dawno było to 2h15min, ale po ostatniej aktualizacji są to 4h.   

Mam nadzieję, że nie będzie kolejnej "aktualizacji" oprogramowania....

Ja tego objawu nie zauważyłem dotąd mimo, że garażuję. Wyjeżdżam z garażu  gdzie jest powiedzmy +8 a po ok. 1-2 minutach mam -2 czyli stan faktyczny. Ale być może kiedyś mi się takie zablokowanie odczytu zdarzyło tylko nie zauważyłem.

Poobserwuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dół działa szybciutko. Problem jest gdy temperatura wzrasta i  różnica jest dosyć duża tak gdzieś od 6 stopni. Czyli obserwuj jak wjeżdżasz z zimnego do ciepłego. Stąd moje przykłady: w zimie wjazd do ciepłego garażu podziemnego, w lecie wyjazd z takiego garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji pytanie do ArKosa. W Mocce układ zabezpieczenia parownika przed oblodzeniem jest autonomiczny (klima  ma własny czujnik temperatury), czy też opiera się na pomiarze temperatury zewnętrznej przez czujnik zamontowany w atrapie przedniej? Swoją drogą gdzie znaleźć takie informacje. Instrukcja użytkownika jest w tym zakresie bardziej niż enigmatyczna, a nie wiem jak nabyć instrukcję serwisową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zaobserwuję w tę stronę.

Swoją drogą GM powinien trafić na "ścianę hańby" za takie knoty w oprogramowaniu. Błędy się zdarzają we wszystkim tylko się je poprawia (szybko) a nie wmawia klientowi, że tak ma być.

A kazać sobie płacić za poprawianie swoich błędów (słynne "aktualizacje") to też wstyd. 

A jeszcze gorzej gdy płatna aktualizacja tylko pogarsza działanie (4h zamiast 2h15).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zauważyłem ostatnio parowanie przedniej szyby tuż powyżej deski czyli bezpośrednio przy wylotach powietrza. Jeżdżę z nawiewem na przednią szybę i z wyłączoną klimą bo temperatura jest poniżej 20 st.

Dotąd takiego objawy nie miałem a teraz zdarza się coraz częściej. Oczywiście jak włączę klimę to wilgoć znika ale też nieprzesadnie szybko. Filtr kabinowy był wymieniany parę miesięcy temu.

Przejeździłem jesień zimę nie używając klimy, przy niskich temperaturach parowania szyb nie było a teraz są.

Co by to miało być? Czemu dotąd było OK a teraz nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mam podejrzewam że to normalne,szyba jest albo zimna lub ciepła i powietrze z nawiewu to powoduje lub odwrotnie parę ruchów wycieraczek i problem znika a teraz ta pogoda nagłe skoki temperatury są to sprawy zewnętrzne a może jest inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności