Skocz do zawartości

Aktualizacja firmware


rotter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 7 miesięcy temu...

Szczuplejszy o 489,20 zł wróciłem z serwisu ASO Opla. Usterka dalej występuje, nie naprawili nic... Opowiem po krótce historię:

Na początku Panowie mieli zrobić jakiś twardy reset lub procedurę wgrania oprogramowania radia na nowo (trwa to 2 godziny). Niestety przy próbie tej operacji wyniknął błąd i jak to kierownik stwierdził: zostało wgrane oprogramowanie nieautoryzowane: może pendrive miał wirusa, może ktoś coś w nim miał i coś nadpisało ? Dla mnie to nie dorzeczne... w Audi z tego co wiem jest blokada wgrywania oprogramowania nieautoryzowanego...

Walczyli 2 godziny z tym, po czym wkurzony pytam się co z autem... A kierownik odpowiada mi, że owszem można wgrać aktualizację oprogramowania bo takowa się wyświetla, ale to na własne ryzyko, bo może to nic nie pomóc. Zdecydowałem się więc na aktualizację oprogramowania, bo myślałem, że nadpisze to obecne oprogramowanie i dzięki temu będą mogli wykonać tą procedurę dłuższą (twardy reset/wgranie oprogramowania na nowo 2h). Oczywiście po aktualizacji zero zmian, spróbowali więc ponownie zrobić twardy reset lub tą dłuższą procedurę, jak zwał tak zwał i oczywiście dalej ten sam komunikat, że jest jakieś inne oprogramowanie wgrane... Z tego wynika, według mnie, że aktualizacja nie przeszła a kierownik w zaparte mówił, że aktualizacja przeszła... Stwierdził też, że może on w ostateczności pobrać jakiś plik INFO auta, wysłać do Niemiec, może to kosztować nawet 1000 zł i oni umożliwią zejście niżej oprogramowania lub wybiorą odpowiednie żeby działało hehe.... Również skwitował, że to może nie pomóc a okazać się może, że radio jest uszkodzone. Ja mówię mu żeby przeprogramowali moduł radia, a on na to, że oni takich rzeczy nie robią, nie ustawiają bitów, bajtów i takie rzeczy to do magika. 

Proszę Was, powiedzcie co robić bo nie mam już sił, wydawało mi się serwis ASO to profesjonaliści i dadzą sobie radę z taką sprawą... Co tu może być nie tak? Do kogo się udać po pomoc? W ASO Opla już nie wierzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprogramowanie wgrywane jest online z GM(płacisz za usługę)pod konkretny nr VIN.Ponieważ zapisuje się data ostatniego programowania sprawdziłbym czy faktycznie było wgrane-podpiąć pod GDS lub inny program ,który odczytuje moduł radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od najważniejszego:

jeśli auto wyprodukowano na rynek niemiecki czy włoski czy gdziekolwiek indziej, to mimo 100 programowań może nie być polskiego. Są wersje oprogramowania sygnowane dla danego kraju, a rozpoznawane są na podstawie numeru VIN. 

Tak jak napisano, serwer automatycznie podaje wersję softu. Jeśli wynika z VIN że szło gdzieś tam, to ichni język będzie + ileś tam wybranych - niekoniecznie wśród nich polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, rotter napisał:

dalej problem występuje, ASO rozkłada ręce

Ale czasem czytasz, co się pisze, czy nie za bardzo?

22 godziny temu, ArKos napisał:

serwer automatycznie podaje wersję softu. Jeśli wynika z VIN że szło gdzieś tam, to ichni język będzie + ileś tam wybranych - niekoniecznie wśród nich polski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto jest kupione jako używane czy nowe.Jezeli ktoś wcześniej kombinował coś z mulimedia to oprogramowanie wgrywane w serwisie będzie takie jak wyszło z fabryki dlatego sprawdż kiedy było wgrywane(podaj VIN może uda sie coś odczytac).Jedż do elektronika lub zmień ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że nikt nie wgrywał żadnego oprogramowania, padły sugestie od kierownika ASO, że podłączając Pendrive USB np. z muzyką czy czymś innym mogło coś się zadziać (wirus) w co wątpie.. Auto nowe z salonu 2015 rok,
nr VIN: W0LJD7EE9FB123927

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna chata... czytam po łebkach i mylę tematy. Przepraszam wszystkich, bo cały czas mam w głowie kwestię braku wybierania głosowego po polsku - z innego tematu... jprdl, trza chyba odpocząć. No ale do rzeczy:

 

Jeżeli auto jest salonowe, to oznacza, że oprogramowanie powinno zawierać w pełni polską wersję i to do Opla. Jeśli pojawia się logo Chevroleta, to oznacza to, że albo wysypało się programowanie radia albo jest niewłaściwie skonfigurowane. Jeśli wcześniej było ok to znaczy, że się wysypało.

Należy w takim razie dokonać aktualizacji oprogramowania radia oraz wykonać ustawienia i adaptację. To 2 etapy wchodzące w skład tej czynności. Podczas rekonfiguracji ustawień pojawia się logo Chevroleta, bo te radia są "uniwersalne" i stosuje je cały koncern (Chevrolet, Opel, Buick, Vauxhall, Holden, Pontiac itp).

Jeżeli nie da się zaktualizować oprogramowania, bo jest zainstalowane najnowsze, to należy wykonać konfigurację i ustawienia, jest to proces pozwalający na takie przypisanie ustawień, jakie powinno być w danym egzemplarzu i jak to zrobiła fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności