pczarny4 Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Czy to jest ten odpowietrznik : http://www.nanodatex.pl/odpowietrznik-skrzyni-13105589-opel-o521023.html . Jeżeli tak to jak prawidłowo przeprowadzić operację odpowietrzenia - łopatologicznie bo jestem elektrykiem a nie mechanikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-1104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Tak. Odpowietrza się identycznie jak układ hamulcowy. 2 osoby są potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-1106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mizerny Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Mokka 1.6. U mnie stuki przy zmianie 1 na 2 bieg występują też praktycznie od nowości, kilka razy zgłaszałem to do ASO, dokonywali regulacji poduszki skrzyni biegów, ale sytuacji to nie poprawiło. Odpowiedź jest typowa dla ASO " ten typ tak ma". Pojawił się od miesiąca i narasta nowy problem. Otóż przy ruszaniu z 1 biegu, albo dodawaniu gazu z 2 biegu przy niskich obrotach, czuć z tyłu auta wibracje i wysoki dźwięk, tak jakby były luźne jakieś metalowe elementy. Nadmieniam, że odgłosy nie występują przy każdym ruszaniu i nie zależą tez od sposobu jego wykonywania - przećwiczyłem wszystkie warianty od dynamicznego do delikatnego i niekiedy dźwięk się pojawia, a niekiedy nie. Obstawiam problem ze sprzęgłem, ale moja wiedza na temat mechaniki jest nader skromna. Czy ArKos albo któraś z osób udzielających się na forum mogłaby pomóc zdiagnozować problem? Oczywiście zgłoszę się do ASO, ale wcześniej chciałbym mieć jako takie pojęcie o przyczynie opisanego zjawiska, żeby nie zbyto mnie gładką gadką. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-1359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Nie słysząc odgłosu, nie da się postawić trafnej diagnozy. Można jedynie jeszcze przyjąć hipotezę, że odgłosy są z układu wydechowego - tłumik o coś obija lub ekran termiczny nad wydechem jest luźny i wibruje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-1360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mizerny Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Już po dokonaniu wpisu zadzwoniłem do ASO i umówiłem się na wizytę oraz opisałem objawy. Pracownik, z którym rozmawiałem też jako potencjalne źródło problemu wskazywał łącznik układu wydechowego. Podobno oplowskie się psują i trzeba montować zamienniki. Niemniej ArKos, wielkie dzięki za odpowiedź. Już kilka razy skorzystałem z twoich rad z dobrym skutkiem Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-1361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fsw Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Odczekałem rok, teraz jestem już po "ten typ tak ma". Zlecenie pozostało otwarte, centrala zatwierdziła usterkę i czekam - jak mnie poinformowano- na zmodyfikowane sprzęgło (nie wiem o co chodzi). Podejrzewam że na tym się nie skończy, bo jak w temacie, zaczęło się niby od sprzęgła, ale to raczej gdzieś kole dyferencjału lub w samej skrzyni. Obym się mylił. Sprzęgło ma "przyjść" gdzieś za tydzień. Całość od A do Z skomentuję po finale, oczywiście nie Igrzysk Olimpijskich, a naprawy, choć z tym może być różnie A teraz idę czytać zaległości Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-4139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Odczekałem rok, teraz jestem już po "ten typ tak ma". Zlecenie pozostało otwarte, centrala zatwierdziła usterkę i czekam - jak mnie poinformowano- na zmodyfikowane sprzęgło (nie wiem o co chodzi). Podejrzewam że na tym się nie skończy, bo jak w temacie, zaczęło się niby od sprzęgła, ale to raczej gdzieś kole dyferencjału lub w samej skrzyni. Obym się mylił. Sprzęgło ma "przyjść" gdzieś za tydzień. Całość od A do Z skomentuję po finale, oczywiście nie Igrzysk Olimpijskich, a naprawy, choć z tym może być różnie A teraz idę czytać zaległości Sprzęgło wymienione, pomogło? Pytam bo też mam takie objawy . Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-4177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fsw Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 W środę odstawiam monię do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-4178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fsw Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 I autko odebrane A teraz krótkie podsumowanie. Ponieważ za kilka miesięcy kończy się gwarancja i uwzględniając (na podstawie doświadczeń innych użytkowników), że mogą być problemy z zakwalifikowaniem zgłoszonej wady, postanowiłem działać. No to po kolei Jakiś miesiąc temu zasięgnąłem konsultacji w ww. sprawie w zaprzyjaźnionym warsztacie. Chodziło mi tylko o potwierdzenie tego nienormalnego stanu, czy może jest to moje przeczulenie. Odpowiedź była jedna: tego nie powinno być, natomiast co jest przyczyną już nie ustalaliśmy ze względu na to, że samochód jest na gwarancji, a bez ingerencji w mechanikę nie da się ustalić przyczyny stuków (sprzęgło?, dyferencjał?, luzy na wielowypustach?, nadmierny luz międzyzębny?, wodziki? czy może przesunięcie na poduszkach - regulacja). Widać przyczyn może być wiele. Kolejna krok, to wizyta w serwisie , która wyglądała tak: Przyjęto zlecenie, najpierw jazda demonstrująca dolegliwość auta. Przyjmujący nie kwestionował na ten moment że nic się nie dzieje, owszem, coś tam puka. Autko na warsztat, po godzinie sprawdzania odpowiedź: układ nie wymaga regulacji, na poduszkach wszystko OK, niestety ten model tak ma (skąd to znamy?). Nie powiem, mój opiekun uprzejmie i wysłuchał moich uwag, główna to (cytuję siebie dosłownie): "Proszę pana, jeżeli chciałbym kupić kołatkę, to zrobiłbym to na jakimś odpuście za 5 złotych a nie za kilkadziesiąt tysięcy. To nie jest mój pierwszy ............. itd. ". Tu ukłony, cały czas byłem traktowany poważnie, przynajmniej tak to odbierałem. Zaproszono mnie do dwóch samochodów z taką samą wersją silnikową, nowych, zafoliowanych. Jeden odpalony na placu i stuki miał, cichsze jak w moim ale miał, drugim zrobiliśmy jazdę, i w tym też napieprzało, czyli można powiedzieć, że mówią prawdę, że ten typ tak ma, co zostało mi ponownie powtórzone. Zadałem pytanie: "A czy nie zastanawia pana że to nie "ten typ tak ma" tylko że ten typ ma wadę konstrukcyjną jeżeli powtarza się to w innych pojazdach, i to całkiem nowych!? Zaproponowano ponowną jazdę z mechanikiem, po której poinformowano mnie, że zlecenie pozostaje otwarte, natomiast oni skontaktują się z centralą z tego typu usterką. Podsumowanie dnia: mam udać się do domu, odpowiedź powinienem otrzymać za dwa dni. Tak też uczyniłem i takoż otrzymałem odpowiedź. Decyzja: usterka zatwierdzona, wymiana sprzęgła na sprzęgło zmodyfikowane (tak mi powiedziano). Pozostaje oczekiwanie na przesyłkę. Sprzęgło najprawdopodobniej nadejdzie w przyszłym tygodniu lub w następnym. Wtedy umówiony zostanie termin wymiany (robota na 2 dni). Czas oczekiwania pominę, dzisiaj odebrałem nowy samochód, tzn. z nowym sprzęgłem, a moje oczekiwania nie zostały zawiedzione Nawet lepiej, oprócz zero klekotu, żadnego puknięcia przy włącz/wył. sprzęgła, dźwignia zmiany biegów chodzi idealnie (przed wymianą przy zmianie biegów przy rozpędzaniu autka do wysokich obrotów, dźwignia biegów była jakby "wyrzucana" jakąś siłą wewnętrzną, teraz poddaje się mojej łapce i mojej woli, płynnie i cicho Jedyna uwagę jaką usłyszałem, że może ciężej chodzić pedał sprzęgła w skutek zastosowania mocniejszych sprężyn (to stwierdzenie producenta) , a le ja niczego takiego nie odczułem, podobnie panowie z serwisu. Kończąc, muszę przyznać, że jechałem z nastawieniem, że będzie trzeba stoczyć ciężki bój , a tu takie miłe rozczarowanie . Nie na kredyt widać dałem kiedyś opinię porządnych, i nie zawiodłem się. Generalnie całości procedury, od A do Z i za traktowanie wystawiam ocenę 5 , polecam Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-4194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janox Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Moje gratulacje że udało się pozytywnie wszystko załatwić, to przekonało mnie i chyba wielu użytkowników tego koreańskiego złomu , niestety muszę użyć takiego stwierdzenia bo jest to mój czwarty nowy Opel i żaden nie przyjeżdżał z fabryki w takim rozklekotanym stanie, że jednak da się coś wywalczyć i jeździć normalnie funkcjonującym autem. Wygląda na to że wszyscy narzekający na tą usterkę zaczniemy tydzień od telefonu do ASO. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/109-sprz%C4%99g%C5%82o-w-16-stuki/page/2/#findComment-4209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.