Skocz do zawartości

Sprzęgło w 1,6 - stuki


fsw

Rekomendowane odpowiedzi

/.../. Wygląda na to że wszyscy narzekający na tą usterkę zaczniemy tydzień od telefonu do ASO.

 

Warto walczyć o swoje. Zresztą powiem (info z pewnego źródła), że centrala Opla jest w pełni świadoma o niedoskonałości i znacznej częstotliwości występowania tego upierdliwego "dodatku" (klekotu). Stąd zmodyfikowane sprzęgło w miejsce starego. 

Klekot nie ma wpływu na stan techniczny pojazdu, to taki jego "urok" za który ja podziękowałem. Nie za takie pieniądze, za żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Podobnie jak kolega fsw dostąpiłem zaszczytu wymiany sprzęgła i docisku, stuki ustały. Przyznam się że nie było łatwo wywalczyć wymianę ale udało się. Co do serwisu i samej wymiany to masakra, omojajcie szerokim łukiem serwis Haller Elbląg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich argumentów używaliście aby wymusić wymianę sprzęgła ?. Macie może jakieś papiery z których wynika, że stuki są spowodowane niewłaściwym sprzęgłem ?. Zbliża się u mnie przegląd po 2 latach i też bym powalczył o wymianę. Stuki zgłaszałem od początku w serwisie, mam nawet potwierdzenie zgłoszenia z centrali Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczę i docisk wymieniono z powodu cytuję " nadmiernego luzu na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej ". Co do argumentów to możesz reklamować z tytułu rękojmi, rzeczoznawca i upór w działaniu.Mi zajeło to półtora roku. Życzę powodzenia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Nie chce zakładac kolejneo tematu, u siebie tez podejrzewalem sprzegło? W 1.6 zapewne jedno masowe u mnie dwumas jak nic.Meriva 1.4 Turbo skrzynia F17 5 biegowa, aktualny przebieg 27000km,w tym miesiącu kończy mi się podstawowa gwarancja. Objawy mam takie przy załanczaniu sprzęgła 1,2 czasem 3 bieg dochodzą mnie stuki. Stuk pojedyńczy jakby metal o metal. W aso nic nie stwierdzili(doradca tzn jest ok). Pojechałem do warsztatu auto na kanal,mechanik stwierdził Luz na przegubie zewnętrznym lewym oraz jak poloski wchodza do skrzyni też luzy. Wg niego tak mogloby byc ale przy przelocie 150tyskm lub wiecej...Nagrałem filmik juz w domu. Ręczny byl zaciągnięty. Co sądzicie czy tak powinno być??? Linki poniżej:

 

https://m.youtube.com/watch?v=P2eC5o750vo

 

 

 

Autko wystawiłem do serwisu:

Zgłoszone do serwisu 18.10.2016-20.10.2016.Diagnoza: Brak luzów na półosiach, przegubach brak hałasu i stukania. Wszystko w normie i tolerancji taki urok. Szybka wizyta w "Tomala" Rezedowa 15 wawa, warsztat od przegubów i półosi. Mechanik potwierdza , że półosie i przeguby są ok. Hałas wydobywa się z skrzyni biegow(mechanizm roznicowy?). Zaleca wymianę oleju w skrzyni i porównanie z innym modelem. Jego zdaniem przy tym przebiegu nie powinno tak gruchotac.

 

Pytanie do ArKosa czy na "1" filmie tak powinno być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Ponownie! Po wizycie w aso na koniec października 2016r-przegląd i ponownie zglaszalem swoje wątpliwości co do skrzyni F17 i napedu.

 

W tym tygodniu odbyłem 2 jazdy próbne Merivami oba 1.4T 120km 5 biegowe. Autem używanym z 2014 skrzynia 5B benzyna przebieg podobny jak u mnie, zachowanie pojazdu ok,brak blokady skrzyni biegów, drążek sztywny nic nie bujalo na 4 itd, stuków przy zaciągniętym ręcznym i odpuszczaniu sprzegla brak.Brak podszarpywania, motor bardziej elastyczny a też 120Km,brak pojedynczych szarpnięć poniżej 2000obr/min. Samochód benzyna.

 

2 auto z 2016r, przebieg 13km.1.4T z lpg moja wersja.Pojazd z MM cars aleje Jerozolimskie jazda częściowo na LPG. Również nie stwierdziłem aby coś szarpalo, w skrzyni, w przeniesieniu napedu, na PB i lpg auto zrywniejsze, silnik pracował bardziej twardo widać, że nie doatarty jeszcze. Serwis widać że swiezy....wiec

Umówiłem się ponownie do dixi caru na wizytę .

Po 2 latach uzytkowania, ostatnio odbytych jazdach próbnych, tel do ludzi którzy sprzedawali takie merivy jak moja i rozmowach z właścicielami: stwierdzam że --szarpanie( pojedyncze- poniżej 2000obr )nie powinno występować od nowosci

- ruch drążka zmiany biegów" 4 bieg" , "2drugi"nieco mniej przy dodawaniu ujmowania gazu- nie powinno występować od nowosci

- stuki przy ruszaniu 1 i 2 bieg od przebiegu około 15 tyskm tj po roku, nie powinny występować,wyżej jest filmik....

 

Dodam że w mrozy póki olej w skrzyni nie nagrzeje się skrzynia tj ruch drążka na 4 praktycznie nie występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gęsty olej kasuje luzy...

Czyli zastosować hipol i towocik hehe

 

A tak na serio kiedyś pisaliśmy, że ruch drążka wg aso dopuszczlny w serwisie też niby tak stwierdzili ale...po mojej weryfikacji w innych modelach tak nie ma. Plus nie pokojace stuki które w raz z kilometrami powstaly a wiem że od nowosci tak nie było( odpuszczaniu sprzęgła 1 i 2 bieg). Sory że tak mecze ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nabyłem niedawno Opla Mokkę, benzyna 1.6 z rocznika 2014. Przejechałem 4 tyś. km (przebieg 32 tyś. km) i 2 rzeczy mnie niepokoją.

 

1. Puszczając sprzęgło (nawet na luzie) w połowie skoku słychać stuk. Nie ma tego jeśli puści się je wyjątkowo wolno. Stuk ten jest słyszalny także podczas puszczania sprzęgła w trakcie jazdy, ale tylko na biegach 1, 2 i ewentualnie 3. Spotkałem ostatnio pod sklepem Mokke X z tym samym silnikiem, młodszą i było na luzie słychać ten sam stuk (nie miałem okazji przejechać się autem). Byłem w serwisie. Ten typ tak ma, jest źle wygłuszony i to od wysprzęglika. Nie znam się na tym, ale trochę to denerwujące.

 

2. Rozpędzając auto na 1 biegu muszę robić to z ogromnym wyczuciem ponieważ w momencie wduszania sprzęgła pojawia się stłumiony stuk, jakby uderzenie gumy o gumę, czuć też wibrację na drążku zmiany biegów (chyba buja się skrzynia i silnik). Pierwsze podejrzenie padło na poduszkę silnika. Mechanik sprawdził i wygląda ok. Generalnie jak rozpędzę auto na 1 biegu do 1.8-2 tyś obrotów to efekt jest znikomy. Jak przeciągnę wyżej to muszę najpierw odjąć gaz, odczekać chwilkę i dopiero wdusić sprzęgło, aby dźwięk ten zminimalizować. Wkurza mnie to jeszcze bardziej niż pkt. 1. Serwis twierdzi, że to normalne w tym modelu i trzeba się nauczyć jeździć z większym wyczuciem. Nie miałem zbyt wielu aut, ale w żadnym nie musiałem być aż tak "delikatny i wyczulony". 

 

Jak ktoś ma auto z silnikiem benzynowym 1.6  to niech podzieli się swoimi odczuciami w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności