Skocz do zawartości

Bardzo subiektywne porównanie Mokka vs Karoq


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam wszystkich

Arkos jesteś specjalistą, mechanikiem masz duże doświadczenie i znasz temat. Jestem na etapie wyboru samochodu, rozważałem elektryka, hybryde i benzyniaka. Twoje słowa na temat motoryzacji elektromobilnej sprawdzaja się na 100% i ten etap w moim przypadku już upadł. Przytoczę Ci przykład, sąsiad ma 3 letnego  Hundaya i już zaczynają się problemy z baterią, fakt jest że zaoszczędził na paliwie a teraz musi kupić baterie trakcyjną.

Rozważałem T-ROC, KAROQA z silnikiem 1,5 ale z manualem, w salonach są tylko z automatem, jeździłem T-ROC można powiedzić bajka, ale medal ma dwie strony żeby nie ta skrzynia z suchym sprzęgłem  DQ200!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to już bym go brał, rabat na ten samochód otrzymałem 19000zł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! , za duzo negatywnych opini z DSG.  W salonie skody również brak manuala do jazdy testowej a że ty używasz karoqa w manualu i moje pytanie :czy z tą skrzynią są problemy bo na forum T-ROC-a ludzie wypowiadają się nie za bardzo ( skrzynia szarpie, wydaje zgrzyty przy zmianie biegów  a serwis mówi że taka jest ich uroda). Czy manual jest taki sam w T-ROC  co w KAROQU bo na papierz jest to samo????? W tym silniku jest bezpośredni wtrysk paliwa, filtr cząstek stałych GPF  dwumasa,  czy należy się tego obawiać????? Do tej pory jeżdżę MOKKA 1,6  w manualu i jestem mega zadowolony, a że samochód ma swój wiek i przebieg  to rozważam  o nowym ale nic na siłe.

A co sadzisz na temat MAZDY CX-30 silnik  2.0l E-SKYACTIC G 159KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zbinat napisał:

:czy z tą skrzynią są problemy bo na forum T-ROC-a ludzie wypowiadają się nie za bardzo ( skrzynia szarpie, wydaje zgrzyty przy zmianie biegów  a serwis mówi że taka jest ich uroda).

Bzdura. Żadnych problemów. Kompletnie nic się nie dzieje.

 

10 godzin temu, zbinat napisał:

Czy manual jest taki sam w T-ROC  co w KAROQU bo na papierz jest to samo?

Tak. MQ250. Jest łączona z 1,5TSI oraz dieslem 1,6TDI.

Masz:

https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=817
Jestem tam moderatorem, czasem zaglądam.

 

10 godzin temu, zbinat napisał:

czy należy się tego obawiać?

Moim zdaniem nie. GPF tu to nie to samo co DPF w dieslu i nawet nie wiesz, że to coś jest w aucie.

 

10 godzin temu, zbinat napisał:

Do tej pory jeżdżę MOKKA 1,6  w manualu i jestem mega zadowolony,

No to w wypadku 1,5TSI pos*asz się ze szczęścia, bo skoro 1,6 115kM robi na Tobie wrażenie, to nie wiem co się stanie w wypadku 1,5TSI... Karoq na mieście w lato jest w stanie spalić 6l przy spokojnej i płynnej jeździe. Mokka - nieosiągalne. Przyspieszenie do setki 8s - Mokka nieosiągalne w turbo, a 1,6 tym bardziej. Prędkość i elastyczność zadziwia, auto płynnie i wręcz jednostajnie przyspiesza do 180-190km/h - Mokka w turbo nieosiągalne, bo od 150-160 trzeba już czekać, 1.6 to już poza tematem.

Przede wszystkim awaryjność: 4 lata Karoq 1 usterka na gwarancji. Mokka turbo przez 4 lata flexcare ok. 15 usterek.

 

10 godzin temu, zbinat napisał:

co sadzisz na temat MAZDY CX-30 silnik  2.0l E-SKYACTIC G 159KM

Skośnookie są drogie w serwisie nawet jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne. Zamienników mało, no i wolnossące 2,0 na pewno spali swoje. Liczę 11-12l. Więc tego, ten, no... No i pojedzie słabiej, bo niutów zdecydowanie mniej. Mazda ma opinię auta, które rdza bardzo lubi szybko brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności